LA MINE-N CARTIER

Ce se întâmplă pe șantierele stațiilor de metrou din Drumul Taberei: FOTOGALERIE

După o lungă perioadă în care lucrările au stagnat din cauza lipsei finanțării și după ce subcontractorii au realizat „pe datorie” o serie de lucrări, se pare că ritmul lucrărilor a reintrat în normal.

Se lucrează la stațiile de metrou din Drumul Taberei, care au ajuns la plafonul superior, iar la stația de la Academia Militară mega-mașinile de forat TBM se pregătesc să înceapă forarea tunelurilor. 

Obiectivele de investiţii magistralele de metrou M4 (Parc Bazilescu – Străuleşti) şi M5 (Drumul Taberei – Universitate), precum şi a tronsonului de autostradă Sebeş-Turda au o valoare estimată de peste 2 miliarde de euro şi urmează să fie finanţate din instrumente structurale, cu durată de implementare până la sfârşitul anului 2015, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Transporturilor.

În urma discuţiilor purtate de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, săptămâna trecută, la Bruxelles, în vederea includerii acestor proiecte în POS-T, Comisia Europeană a aprobat modificările solicitate de către partea română, ceea ce înseamnă că Ministerul Transporturilor va putea deconta din bugetul Uniunii Europene contribuţia de 85% din fonduri structurale.

În prezent sunt în pregătire documentaţiile tehnico-economice, iar până în luna septembrie vor fi transmise cererile de finanţare şi de rambursare a cheltuielilor.

Duupă ce au oprit lucrul, în prezent constructorii au reînceput lucrările la mai multe stații de pe viitoarea magistrală 5 de metrou din Drumul Taberei. Firmele de construcție lucrează din fonduri proprii, în așteptarea banilor promiși de Victor Ponta printr-o Ordonanță de Guvern. Odată cu progresul lucrărilor, linia tramvaiului 41 ar putea fi deviată. Detalii găsiţi aici. 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button