Lucrările la Magistrala M6 din nordul Bucureștiului încep în luna mai. „Va fi cea mai dificilă lucrare din zona București-Ilfov”

12 feb. 2023
3245 afișări
Lucrările la Magistrala M6 din nordul Bucureștiului încep în luna mai. „Va fi cea mai dificilă lucrare din zona București-Ilfov”
Lucrările la Magistrala M6 din nordul Bucureștiului încep în luna mai. „Va fi cea mai dificilă lucrare din zona București-Ilfov”. Sursa foto: Facebook

Lucrările la Magistrala de metrou M6 vor începe la finalul primăverii, mai exact în luna mai, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț Săvoiu. Acesta a declarat totodată că acest proiect va fi „cea mai dificilă lucrare din zona București-Ilfov”” deoarece va presupune restricționarea traficului în nordul orașului, una dintre cele mai aglomerate zone.

Lucrările la Magistrala M6 vor începe în această primăvară, mai precis în luna mai, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuț Săvoiu. Este vorba despre un prim tronson al acestei magistrale, de șase stații, care fac legătura între Gara de Nord și zona comercială Băneasa, tronson care va fi realizat în următorii trei ani, conform contractului.

Lucrările la Magistrala M6 din nordul Bucureștiului încep în luna mai. „Va fi cea mai dificilă lucrare din zona București-Ilfov”

Potrivit lui Ionuț Săvoiu, această lucrare se anunță a fi una dificilă, deoarece va presupune restricționarea traficului în nordul Capitalei, una dintre cele mai aglomerate și tranzitate zone din oraș.

,,Construirea liniei de metrou din Capitală spre Aeroportul Otopeni va fi cea mai dificilă lucrare din zona București – Ilfov. Va presupune inclusiv restricții de circulație în zona de nord a Capitalei”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

De asemenea, Săvoiu a confirmat oarecum prin declarația sa câștigătorul licitației pentru aceste lucrări, fiind vorba despre o asociere între o companie din Turcia și una din România.

,,Pentru Magistrala M6, către Băneasa, acolo este prima fază, este contract de proiectare și execuție cu o asociere de antreprenori turci. Se va intra în șantier la finele primăverii acestui an, deci, undeva în luna mai, așa cum este prevăzut în contract. Va fi o provocare nouă, dar eu am încredere în specialiștii de la metrou să asigure un plan de management al traficului și o organizare de șantier corespunzătoare. În ciuda temerilor unora, lucrurile vor funcționa, pentru ca în București s-a mai făcut metrou.”, a explicat Ionuț Săvoiu.

În urmă cu câteva zile a apărut în spațiul public zvonul conform căruia licitația pentru primul tronson din Magistrala M6 ar fi fost câștigat de asocierea Gulermak – Somet, cu 97% din valoarea estimată. În această licitație au fost înscriși trei ofertanți, după cum urmează:

  • 1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.
  • 2. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S.
  • 3. GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.S.

Magistrala M6 va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații

Magistrala M6 va lega stația 1 Mai de Aeroportul Internațional „Henri Coandă”. Astfel, călătorii vor putea face legătura între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni fără să fie nevoie să schimbe magistrale pe parcursul călătoriei.

Cu o lungime totală de 14,2 km, Magistrala M6 va cuprinde următoarele stații: Staţia 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni.

Planul Urbanistic Zonal pentru Linia M4 de metrou, tronson Gara de Nord -  Gara Progresul, pus în dezbatere publică

CITEȘTE ȘI
Sistemul de Semaforizare Inteligentă din București va fi modernizat și extins prin PNRR. Anunțul a fost făcut de primarul Nicușor Dan

Amenzi de peste 600.000 de lei acordate de Poliția Locală Sector 2 într-o singură săptămână.

Au fost înregistrate 10 milioane de apeluri la numărul 112 în anul 2022. Unii aveau urgențe, alții căutau taxiuri și comenzi de mâncare

Cookies