Lucrările la Magistrala 4 de metrou, întârziate cu un an. Magistrala 4 va fi gata în 2016

de:
16 sept. 2014
0 Afișari
Lucrările la Magistrala 4 de metrou, întârziate cu un an. Magistrala 4 va fi gata în 2016

Constructorul italian Astaldi, care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou cu două staţii (tronsonul Parc Bazilescu – Lac Străulești), anunţă că proiectul ar urma să fie gata în 2016. La finalul pri­mului semestru din 2014, după mai bine de un an şi jumătate de la începerea lucrărilor, erau fina­lizate circa 17% din lucrări, potrivit raportului pe primele şase luni publicat de grupul italian.

 

Click pe imagine pentru rezoluţie maximă

Potrivit reprezentanţilor Metrorex, până în prezent au fost efectuate lucrări de structură şi de deviere a reţelelor edilitare, stadiul fizic actual al lucrărilor la Magistrala 4 fiind de 20%.

Termenul anunţat de Astaldi în raportul semestrial avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce auto­rităţile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier.

Click pe imagine pentru rezoluţie maximă

Lucrările aferente obiectivului „Magistrala 4. Racordul 2. Parc Bazilescu – Străuleşti. Lucrări de construcţii tunel, galerie, staţii, depou, terminal multimodal şi instalaţiile aferente în vederea punerii în funcţiune” se preconizează a fi finalizate în semestrul I 2016. Termenul de finalizare a lucrărilor nu a fost prelungit„, au declarat reprezentanţii Metrorex, pentru B365.ro.

Astfel, în răspunsul formulat la solicitarea B365.ro, oficialii Metrorex spun că, deşi acum s-a avansat ca termen de finalizare a lucrărilor semestrul I din 2016, cu un an mai târziu faţă de termenul anunţat iniţial şi specificat inclusiv pe panoul de pe şantier, termenul nu a fost prelungit.

Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuţie a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2012 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA. 

Nu doar lucrările la Magistrala 4 întârzie. Şi metroul de Drumul Taberei întârzie încă un an! Astaldi estimează că Magistrala 5 va fi gata în 2017. Mai mult, proiectul magistralei de metrou Eroilor – Drumul Taberei ar putea fi chiar blocat, din cauza unor neînțelegeri contractuale dintre Metrorex și constructor. În prezent, la această magistrală se lucrează doar la 35% din capacitate, pentru că firma Astaldi cere în plus peste 45 milioane de euro pentru executarea lucrărilor faţă de valoarea stabilită prin contract în 2011 – 266 milioane euro.

Lucrările au început pe 18 octombrie 2012 şi, potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni.

„Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străuleşti. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 – 2013 şi de la bugetul de stat”, a declarat anterior, într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO, directorul general al Metrorex, Aurel Radu

Magistrala 4 de metrou modifică Nordul Capitalei: Lac de agrement, artere noi și linii de tramvai 

Proiectul de construcție a liniei înglobează totalitatea lucrărilor necesare pentru extinderea reţelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu două noi staţii, fiind prevăzute în acest sens lucrările de structură tunel (1,3 km), structura aferentă celor 2 staţii (Laminorului şi Lac Străuleşti), depou de metrou, terminal multimodal şi Park & Ride, precum şi principalele dotări cu instalaţiile şi echipamentele necesare pentru punerea în funcţiune cu călători a obiectivului. 

În zona staţiei Străuleşti, în subsolul fostei baze sportive, actualmente teren viran, va apărea staţia de metrou Străuleşti, care va fi ridicată sub formă de depou cu şase peroane. Tot acolo vor fi construite o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în staţia de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spaţii verzi pe acoperiş. Un lucru nemaiîntâlnit pentru o staţie de metrou din Bucureşti îl reprezintă parcările de pe laturile staţiei-depou, de tip park&ride.

Pe lângă proiectul propriu-zis de prelungire a linei de metrou, documentația de urbanism „pregătește terenul” pentru mai multe viitoare posibile investiții publice în transportul în comun, inclusiv introducerea unei linii de tramvai pe Bulevardul Laminorului. Mai multe detalii aici.

Cookies