ARHIVA B365

Încep lucrările la autostrada București – Brașov. Traficul în nordul Capitalei, reconfigurat

Pentru zona de început de la strada Fabrica de Glucoză, autostrada este proiectată într-un rambleu de 0,5 – 1 metru, aproape de nivelul tramei stradale ce urmează să se dezvolte în zonă. În vederea realizării relațiilor de trafic în toate direcțiile a fost prevăzută o intersecție în cruce decalată spre pepiniera din zonă pentru a nu afecta liniile de tramvai de pe strada Petricani.

Proiectul de semaforizare a intersecției, precum și execuția acestui sistem vor fi realizate de Primăria Municipiului București.

Pentru facilitarea traficului rutier și asigurarea legăturii autostrăzii cu zona Colentina – Fundeni și DN 2, la intersecția cu strada Gherghiței va fi amenajată o intersecție care va avea sens giratoriu și 4 benzi de circulație. Girația are prevăzută și o zonă verde în partea centrală și o altă zonă verde de 2 metri lățime care va fi amenajată la extremitățile inelului carosabil.

Având în vedere faptul că pe întregul teritoriu al sectorului 2 autostrada București Brașov are și caracter urban s-a decis să se monteze sisteme moderne de iluminat pe timpul nopții care vor contribui la creșterea siguranței traficului rutier.

În luna martie a acestui an, Liviu Voinea, ministrul delegat pentru buget, spunea că primii 6,5 kilometri din autostrada Bucureşti-Ploieşti, care ar trebui să facă conexiunea între Capitală şi centură, vor primi anul acesta de la bugetul de stat 280 de milioane de lei (62 de milioane de euro).

Și reprezentanții Primăriei Capitalei, spun că vor să înceapă în acest an lucrările la intrarea A3 în București, respectiv la proiectul de lărgire a Șoselei Fabrica de Glucoză, între Calea Floreasca și strada Petricani. În luna febuarie a acestui an, municipalitatea a demarat licitația pentru desemnarea constructorului care va realiza intrarea autostrăzii A3 în București. Proiectul va întârzia însî considerabil pentru că, între timp, primarul general, Sorin Oprescu, a decis să modifice proiectul. Astfel, edilul-șef spune că vrea să reducă la jumătate traseul de expropriere, deoarece nu există suficienți bani.

Primăria Capitalei ar trebui să plătească 120 milioane lei (27 milioane euro), pentru a obține terenul necesar lărgirii Șos. Fabricii de Glucoză. Proiectul privind declanșarea procedurilor de expropriere a fost aprobat de Consiliul General al Municipiului București, însă acum primarul Sorin Oprescu, vrea să abroge hotărârea și să reducă costul exproprierilor. 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button