ARHIVA B365

Lucrările de modernizare la Podul Ostrov vor fi FINALIZATE MAI REPEDE. FOTO la zi de pe şantier

„Am verificat din nou stadiul lucrărilor de consolidare, modernizare şi mutare a reţelelor edilitare ale cartierului Ostrov, aflate pe trotuarul Podului Ostrov de pe râul Colentina, pod care face legătura dintre cartierele Pantelimon şi Fundeni şi voi continua verificarea lucrărilor la acest pod. Cu toate că termenul de finalizare a lucrărilor este luna martie a anului viitor, am cerut constructorului să definitiveze lucrările la sfârşitul acestui an. Având în vedere importanţa acestui pod şi reţelele de apă şi canalizare ce trec pe sub acest pod pentru cartierul Ostrov am solicitat constructorului să mărească numărul de lucrători şi să urgenteze toate lucrările prevăzute. De aceea voi verifica personal lucrările de modernizare a podului şi a reţelelor edilitare pentru a impulsiona terminarea lucrărilor până la sosirea iernii”, a declarat primarul Sectorului 2, Neculai Onţanu. 

Conform sursei citate, în cadrul inspecţiei pe care edilul a efectuat-o pe şantier, acesta a constatat că lucrările sunt în graficul de execuţie şi, având în vedere importanţa podului pentru cartierul Ostrov, s-a stabilit ca la finele anului 2015 să fie finalizate lucrările de modernizare şi mutarea reţelelor edilitare ale Podului Ostrov.

Podul Ostrov a fost construit în anul 1975, acesta fiind principala punte de legătură rutieră dintre cartierul Ostrov şi noul cartier Pantelimon, aflat în acea perioadă, în plin proces de construire şi modernizare.

Istoricul cartierului Ostrov
Pe la începutul anilor 1920, cartierul Ostrov făcea parte din moşia lui Take Ionescu. Soţia sa de la aceea vreme a vândut mai multe parcele de pământ din cartierul Ostrov, cartier care nu avea amenajate, la aceea dată, decât trei străzi.
În afară de aceste trei străzi nu existau altele deoarece zona era inundabilă, improprie locuirii sau ridicării de orice fel de construcţii.
Prin anii 60 s-au făcut lucrări de îndiguiri care au permis extinderea cartierului şi ridicarea mai multor gospodării, dar lipsa reţelelor edilitare a rămas o problemă constantă. 

CONSOLIDARE ŞI MODERNIZARE POD OSTROV, SECTORUL 2. Cartierul Ostrov este printre singurele cartiere din Capitală care se află situat pe o peninsulă şi nu a avut reţele de apă şi canalizare niciodată de când a luat fiinţă. Este poziţionat pe cursul râului Colentina, pe lacul Fundeni şi se învecinează cu comuna Dobroieşti.
Datorită faptului că peninsula pe care se află cartierul Ostrov este într-o zonă depresionară, iar evacuarea apelor menajere nu se putea face gravitaţional, aşa cum se face clasic în restul situaţiilor similare, a fost necesară construirea unei staţii de pompare a apelor uzate. 


Modernizarea cartierului Ostrov
În anul 2003, primarul Neculai Onţanu a stabilit care sunt investiţiile pentru modernizarea cartierului, fapt care a presupus ca toate cele 377 de gospodării, câte există în prezent, să beneficieze de:
• introducerea reţelelor edilitare de apă şi canalizare pe toate străzile,
• construirea unei staţii de pompare a apelor uzate care ridică apa din cartier la nivelul canalului colector din Şos. Pantelimon
• reabilitarea integral a sistemului rutier al celor 12 străzi.
CONSOLIDARE ŞI MODERNIZARE POD OSTROV, SECTORUL 2.  După circa 70 de ani de la apariţia cartierului Ostrov, în anul 2007, primarul Neculai Onţanu a finalizat toate lucrările necesare pentru introducerea reţelelor edilitare de apă şi canalizare, a asfaltat străzile şi a făcut trotuare pentru cele 377 de gospodării câte sunt amplasate în această zonă.

CONSOLIDARE ŞI MODERNIZARE POD OSTROV, SECTORUL 2.  Podul Ostrov care face legătura dintre cartierele Pantelimon şi Fundeni, este singura artera de circulaţie care a rămăsese nemodernizată de peste patruzeci de ani. Luând în considerare importanţa deosebită din punct de vedere al asigurării circulaţiei pietonale şi rutiere a Podului, în anul 2013, edilul Neculai Onţanu a decis reabilitarea integrală prin consolidarea, modernizarea şi mutarea reţelelor edilitare ale Podului, având în vedere starea sa avansată de degradare şi existând riscul de prăbuşire la un eventual cutremur,
Pentru realizarea lucrărilor la Podul Ostrov, primarul sectorului 2 a executat devierea apelor lacului Fundeni, prin construirea unui dig din două batardouri în aval şi devierea apelor în amonte spre Şoseaua Fundeni, lucrările asigurând posibilitatea execuţiei amenajării şi protecţiei malurilor prin turnarea taluzurilor la faţa locului.

CONSOLIDARE ŞI MODERNIZARE POD OSTROV, SECTORUL 2.  Lucrările de reabilitare integrală a podului cuprind refacerea şi reconsolidarea zidurilor întoarse de la elementele de sprijin ale podului. Consolidarea grinzilor deteriorate, refacerea în totalitate a căii pe pod, respectiv calea de rulare pentru autovehicule, cât şi cele două trotuare pietonale.
De asemenea, elementele de siguranţă pietonală: parapeţii vor fi schimbaţi şi se vor reamenaja scările şi elemente de preluare şi dirijare a apelor pluviale.
Totodată, pentru degrevarea sarcinilor pe pod, domnul Primar Neculai Onţanu a construit o estacadă în aval de pod, estacadă ce va prelua poziţionarea tuturor reţelelor edilitare (apă, canalizare, gaze, electricitate, cablu de telefonie, internet şi tv).
CONSOLIDARE ŞI MODERNIZARE POD OSTROV, SECTORUL 2.  Cartierul Ostrov fiind o zonă peninsulară, pentru perioada în care va fi restricţionată circulaţia pe pod, dprimarul Onţanu a dispus construirea unui drum provizoriu pe digul din amonte, care va asigura circulaţia, pietonală înspre şoseaua Pantelimon şi auto înspre şoseaua Fundeni.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button