ÎN BUCUREȘTI

Lucrările de la Aeroportul Băneasa au fost prelungite cu două luni. Astfel, recepția se va face abia în toamnă. Câți călători va putea primi Aeroportul Băneasa

Compania Națională Aeroporturi București a anunțat faptul că lucrările de la Aeroportul Internațional București Băneasa „Aurel Vlaicu” au fost prelungite cu două luni, fapt care va împinge recepția aeroportului spre toamna acestui an.

Anunțul privind prelungirea lucrărilor de la Aeroportul Băneasa a fost făcut de directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Cosmin Peşteşan. Contractul prevede ca lucrările să se încheie pe 21 iulie 2021, însă au apărut o serie de prevederi neprevăzute privind securitatea benzilor de bagaje. De asemenea, prelungirea lucrărilor a fost posibilă și deoarece în acest moment cererea nu este extrem de ridicată, astfel că s-a decis să se pună accentul pe respectarea normelor și a legislației.

„La Aeroportul Băneasa – a fost aprobată o prelungire. Am stat la masă cu toţi antreprenorii – au apărut nişte cerinţe de securitate vizavi de benzile de bagaje în plus şi, ţinând cont că nu avem încă trafic ca să ne sufocăm şi să fim nevoiţi să deschidem Băneasa – nici cererea actuală nu e mare, am decis să ne asumăm o prelungire ca proiectul să iasă din punct de vedere al normelor şi al legislaţiei în regulă. Prelungirea este de două luni. Estimăm undeva în toamnă să facem recepţia”, a declarat Cosmin Peșteșan, potrivit Agerpres.

Aeroportul Băneasa se va baza pe zborurile de lux

Peșteșan a declarat și faptul că Aeroportul Băneasa se va axa pe zborurile de tip charter de lux și business, și că nu este luată momentan în calcul varianta mutării traficului de pe Aeroportul Henri Coandă.

„Strategia pe care o targetăm noi în momentul acesta este să avem chartere de lux, am avut nişte cereri de zboruri business. Deci, nu vrem să mutăm deocamdată trafic de pe aeroportul Henri Coandă şi în niciun caz nu vrem să mutăm low-cost, pentru că acolo capacitatea este destul de redusă, sunt doar patru ghişee de check-in şi sigur nu o să facă faţă nicio companie low-cost”, a spus Cosmin Peșteșan.

Directorul general CNAB a explicat că se vor purta negocieri și discuții cu toate companiile aeriene de pe piață pentru a organiza curse în și de pe Aeroportul Băneasa, însă scopul acestui aeroport nu este mutarea curselor regulate sau low-cost de pe Aeroportul Henri Coandă. Mai degrabă se dorește realizarea unui fel de „city airport”, bazat pe zboruri de lux, însă la acest moment cererea este scăzută.

„Suntem în discuţii cu toate companiile aeriene. Deocamdată, v-am zis, strategia este să nu mutăm din cursele regulate de la Otopeni. Vrem să ne concentrăm, să fie un fel de city airport, să avem un trafic mai ridicat gen business, chartere mai de lux, nu charterul clasic. Deocamdată, fiind cu traficul destul de jos, cererea e la fel, scăzută.”, a explicat Cosmin Peșteșan.

Aeroportul Băneasa va putea găzdui un milion de pasageri anual

Potrivit purtătorului de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Valentin Iordache, lucrările de la Aeroportul Băneasa sunt într-un stadiu foarte avansat.

Terminalul a fost restaurat pentru a arăta întocmai ca acum aproape șase decenii, în anul 1952. Pentru lucrări s-au folosit materiale premium – marmură, mozaic pentru pardoseală, stâlpi îmbrăcați în travertin și multe alte elemente arhitecturale. Aeroportul Băneasa nu a rămas însă blocat în timp – designul clasic a fost îmbinat cu tehnologia modernă de cel mai înalt nivel, ceea ce include iluminarea cu led-uri, dar și instalații de sonorizare și climatizare.

Acest aeroport va putea găzdui nu mai puțin de 400 de pasageri pe oră, în flux sosiri – plecări. Astfel, pe an, ar putea călători aici nu mai puțin de un milion de pasageri. Valoarea totală a lucrărilor este de aproximativ 55 de milioane de lei


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button