Până la data de 3 aprilie 2023, Lotul 1 al A0 Nord a fost la un pas de a avea constructor desemnat. Însă, acesta rămâne „lotul rău” de pe Centura Modernă a Capitalei deoarece, luni, când a fost ultima zi pentru depunerea contestațiilor, licitația a fost iar blocată.
Lotul 1 al autostrăzii A0 Nord este ultimul rămas fără contract semnat pe întregul inel al Centurii moderne a Capitalei. La ultima reevaluare, a câștigat, din nou, Asocierea româno-italiană Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement.
Dacă nu vor fi depuse noi contestații la actualul rezultat contractul va putea fi semnat în scurt timp, spunea ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în urmă cu două săptămâni, la data de 22 martie 2023.
Iată că a fost depusă o nouă contestație, chiar în ultima zi legală, la data de 3 aprilie 2023. Aceasta a fost depusă tot de constructorul Intrakat (Grecia) și a fost înregistrată la CNSC – Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor.
Astfel, pentru Lotul 1 al A0 Nord se deschide a cincea serie de contestații la CNSC și Curtea de Apel București, din ultimii 3 ani. În urmă cu trei ani a fost desemnat, prima dată, constructorul pentru lotul A1 – DN 1 Corbeanca, potrivit economedia.
În urmă cu aproape 4 ani a fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția lotului de 17,5 kilometri, ce se află între A1 și DN1, între Dragomirești și Corbeanca.
Practic, au trecut aproape 4 ani de la lansarea licitației, iar 3 ani au fost pierduți pentru contestații.
În urmă cu două săptămâni, și secretarul de stat în Ministerul Transporturilor declara că acesta este un exemplu de licitație „Așa nu”:
Reiterez ce am spus și referitor la semnarea contractului Lotului 3 Nord al Autostrăzii Bucureștiului A0 și sper ca această licitație de pe Lotul 1 Nord să fie ultima din categoria ”AȘA NU”, fiind, de asemenea, începută în 2019, iar succesul înregistrat pe cele 12 loturi, licitate și contractate rapid, ale Autostrăzii Moldova A7 să devină regula de bază în cadrul direcției de achiziții a CNAIR.