„Lotul rău” al A0 s-ar putea îmbuna. Oficial: E în lucru procedura de semnare a contractului. Lotul 1 Nord de pe Autostrada Bucureștiului, singurul fără contract

15 mai 2023
1032 afișări
"Lotul rău" al A0 s-ar putea îmbuna. Oficial: E în lucru procedura de semnare a contractului. Lotul 1 Nord de pe Autostrada Bucureștiului, singurul fără contract. Sursa foto: Facebook - Irinel Ionel Scrioșteanu

Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat că se poate semna contractul pentru proiectarea și executarea ultimului lot din A0 – Lotul 1 Nord. Contractul valorează 815,07 mil. lei fără TVA și este o finanțare din fonduri europene nerambursabile.

Se poate semna contractul de proiectare și execuție pentru Lotul 1 Nord al A0, anunță Scrioșteanu

Secretarul de Stat al Ministerului Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a transmis pe Facebook că își dorește să nu mai existe situații în care licitațiile să dureze mai mult decât proiectarea și execuția lucrărilor:

Așa cum spuneam data trecută, sper ca epopeea acestui lot de autostradă să ia sfârșit și am avertizat de pe atunci Direcția de Achiziții Publice din cadrul CNAIR că voi solicita conducerii companiei o analiză foarte amănunțită a acestei proceduri de licitație, pentru a se putea lua măsurile necesare, astfel încât tipul acesta de licitații, care durează mai mult decât proiectarea și execuția lucrărilor, să nu mai existe.

În luna martie a fost desemnat din nou câștigătorul pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru Lotul 1 Nord al Autostrăzii de Centură București A0. Tot atunci a fost depusă o contestație de către Intrakat. Aceasta a fost respinsă zilele acestea de către Consiliul Național de Soluționare a Constestațiilor (CNSC).

În cele din urmă, pot fi solicitate documentele câștigătorului pentru începerea procedurii de semnare a contractului cu acesta: Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement.

Contractul are o valoare de 815,07 mil. lei fără TVA, finanțare din fonduri europene nerambursabile.

Lotul 1 Nord este singurul care mai are nevoie de contract de proiectare și execuție dintre cele 7 de pe A0. Termenul de finalizare al lucrărilor este de 34 de luni începând cu semnarea contractului:

  • 12 de luni pentru proiectare,
  • 22 de luni pentru execuția lucrărilor.

Contractul prevede și executarea a două pasaje supraterane

În contract este prevăzută și executarea a două pasaje supraterane:

  • Pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, având o lungime de 733 metri,
  • Pasaj peste Râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, având o lungime de 650 metri.

Lotul 1 Nord de pe Autostrada Bucureștiului se află între A1 și DN1, între Dragomirești și Corbeanca. Acesta are o lungime de 17,5 kilometri.

Reiterez ce am spus și referitor la semnarea contractului Lotului 3 Nord al Autostrăzii Bucureștiului A0: sper ca această licitație de pe Lotul 1 Nord să fie ultima din categoria „AȘA NU”, fiind, de asemenea, începută în 2019, iar succesul înregistrat pe cele 12 loturi licitate și contractate ale Autostrăzii Moldova A7 să devină regula de bază în cadrul direcției de achiziții a CNAIR, a mai transmis Scrioșteanu.

Acesta a postat fotografii din locul unde urmează să se intersecteze A0 cu DN1A, între Buftea și Mogoșoaia. Aici se va conecta și viitoarea Centură Ocolitoare a orașului Buftea și se va realiza un pasaj peste calea ferată de-a lungul DN1A.

Orașul Buftea. Sursa foto: Facebook - Irinel Ionel Scrioșteanu
Orașul Buftea. Sursa foto: Facebook – Irinel Ionel Scrioșteanu
Lotul 1 Nord A0. Sursa foto: Facebook - Irinel Ionel Scrioșteanu
Lotul 1 Nord A0. Sursa foto: Facebook – Irinel Ionel Scrioșteanu

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies