Look up! Haosul afișat la stradă, cu poze stridente și mesaje redundante, observat de un edil al Bucureștiului care anunță că i-a găsit rezolvare| DOCUMENT

12 mai 2022
4913 afișări
Look up! Haosul afișat la stradă, cu poze stridente și mesaje redundante, observat de un edil al Bucureștiului care anunță că i-a găsit rezolvare| DOCUMENT

Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a anunţat punerea în dezbatere publică a unui regulament privind mijloacele de publicitate de pe faţadele clădirilor, menţionând că în Bucureşti există, în prezent, „un haos, o anarhie care ne afectează pe toți”.

FOTO din Ghidul solicitantului, documentul elaborat de Primăria Sectorului 6 și atașat mai jos în articol

Edilul a precizat, într-o conferinţă de presă, că regulamentul a fost elaborat cu ajutorul specialiştilor, iar lumea artiştilor plastici şi a urbaniştilor aşteaptă de multă vreme mai multă coerenţă în domeniu.

Ciucu, preşedinte al PNL Bucureşti, a menţionat că liberalii din Consiliul General vor depune un proiect similar la nivelul Capitalei, informează Agerpres.

„Ce am făcut noi, PNL Bucureşti, a fost să ne gândim cum putem, măcar din reglementare, fără investiţii ieşite din comun, să facem ca oraşul acesta să arate niţel mai bine.

Pentru că este un haos, o anarhie şi ne afectează pe toţi.

La Sectorul 6 voi pune acest regulament pe ordinea de zi. (…)

Şi tot ce se va pune de acum înainte la autorizare, pentru că primăriile de sector emit autorizaţii şi pentru astfel de firme, va trebui să respecte standardele.

O să dăm un termen, nu ne-am hotărât dacă şase luni sau un an, ca şi toate celelalte firme care există în sector să fie înlocuite, fără să mai vină la autorizare. Deci e suficient să respecte ghidul şi noi o să le dăm tot concursul şi o să îi asistăm, tocmai pentru a aduce mai multă coerenţă locală în Bucureşti”, a spus Ciucu, citat de agenția de presă.

 

Amenzi mari în perspectivă, pentru cei care nu respectă regulile de afișaj

Primarul a adăugat că nu a fost stabilit deocamdată cuantumul amenzilor pentru cei care nu respectă regulile, dar acestea vor fi suficient de mari, pentru a fi convingătoare.

El a subliniat că regulamentul nu vizează publicitatea stradală, ci o unitate de imagine pentru firmele din Capitală.

„Cam aşa arată multe reclame din Bucureşti: efectiv ţipă la tine. Urlă la tine, pentru atenţie. Sunt extrem de deranjante. Dau un aspect de oraş de Africa Centrală sau subsahariană. Nu există niciun fel de regulă. Şi dacă există vreo regulă, ea nu este aplicată. Uitaţi-vă la orice piaţă din Sectorul 6 sau din ce sector vreţi, în orice centru comercial o să vedeţi în ce hal arată aceste firme care nu respectă niciun fel de regulă”, a explicat Ciprian Ciucu.

Prezentând imagini cu reclame din prezent, dar şi de acum câteva zeci de ani, primarul general a declarat că în momentul de faţă se pot observa următoarele elemente: aspecte şi culori stridente, exces de text, acoperire totală a vitrinei.

„Firmele trebuie să fie suficient de mari, cât să se vadă, dar să nu deranjeze vizual, să nu ne agreseze. (…) În 1874 reclama era cât se poate de normală, de decentă, neafectând arhitectura clădirilor. În anii ’60 vitrinele nu erau cum sunt astăzi, acoperite cu fel şi fel de colante, deranjante, ci erau transparente. Când mergem în Occident, într-un oraş civilizat, vedem că o vitrină este foarte frumos aranjată, dichisită. Ne place să ne uităm la ea. Acela e rolul vitrinei, nu să o colantezi. Rolul ei este să expună un produs şi să fie bine aranjată”, a menţionat primarul Sectorului 6.

DOCUMENT. Ghidul solicitantului. Regulamentul pentru afișaj pus în dezbatere publică în Sectorul 6 – 11 mai 2022

Îți recomandăm să citești și:

Cookies