Liniile de tramvai 40 și 55 intră în reparații, dacă proiecte de reabilitare în valoare de 1,2 miliarde lei trec de Consiliul General

27 apr. 2022
2999 afișări
Liniile de tramvai 40 și 55 intră în reparații, dacă proiecte de reabilitare în valoare de 1,2 miliarde lei trec de Consiliul General

Proiecte privind reabilitarea sistemelor rutiere pe mai multe artere, printre care se numără bulevardele Theodor Pallady, 1 Decembrie 1918, Basarabia, Corneliu Coposu şi Pache Protopopescu, cu circa 1,2 miliarde de lei, se regăsesc pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) de joi. Necesitatea investiţiilor este impusă de „starea tehnică precară” a liniilor de tramvai şi de „complementaritatea” cu iniţiativele de achiziţie de noi astfel de vehicule, conform celor două proiecte de hotărâre, transmite Agerpres. Lucrările ar trebui să dureze 18 luni.

În prezent, în București este modernizat un tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe Bd. Vasile Milea, pe care circulă tramvaiele 1 și 10, în zona cuprinsă între Bd. Timișoara și accesul în benzinăria OMV dinspre Pasajul suprateran Basarab.

 

Linia 40 de tramvai, infrastructura va fi modernizată

Unul dintre acestea aprobă indicatorii tehnico-economici, faza DALI, pentru obiectivul de investiţii „Reabilitare sistem rutier pe Bd. Theodor Pallady, 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călăraşi, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv bucla Complex Titan”. Valoarea investiţiei este estimată la 1.091.223.012 de lei cu TVA, iar durata de realizare – la 18 luni.

Obiectivul de investiţii este unul dintre proiectele prioritare complementare la achiziţionarea de tramvaie şi echipamente necesare îmbunătăţirii transportului public de călători pe linia 40.

Infrastructura de tramvai care va fi modernizată (cale de rulare şi reţea de contact tramvai, inclusiv stâlpi) străbate bulevardele Theodor Pallady, 1 Decembrie 1918, Basarabia, Corneliu Coposu, Calea Călăraşi, la care se adaugă bulevardele Camil Ressu, Octavian Goga, Gheorghe Şincai, Calea Dudeşti, strada Nerva Traian, Calea Şerban Vodă pentru traseul de acces, iar pentru cel de retragere – bulevardul Ferdinand I (de la intersecţia şoselei Mihai Bravu până la intersecţia cu şoseaua Pantelimon), şoseaua Pantelimon (de la intersecţia cu bulevardul Ferdinand I la intersecţia cu strada Ion Heliade Rădulescu), strada Ziduri Moşi.

Printre obiectivele preconizate a fi atinse până în 2025 se numără: creşterea fluxului de călători la orele de vârf pentru linia 40 cu aproape 19%, respectiv cu 270 de călători pe oră; scăderea intervalului de succedare a tramvaielor, faţă de valorile actuale, cu până la 63%, pentru traseul liniei 40; creşterea numărului de curse efectuate de tramvaiele aflate pe traseu cu aproximativ 150%.

 

Linia 55 de tramvai și rețeaua de troleibuze, modernizate

Cel de-al doilea proiect de hotărâre aprobă indicatorii tehnico-economici, faza DALI, pentru reabilitarea sistemului rutier pe bulevardul Pache Protopopescu şi strada Traian.

Valoarea investiţiei este estimată la 111.584.780,90 de lei inclusiv TVA, iar durata de realizare – la 18 luni.

Investiţia reprezintă unul dintre proiectele prioritare complementare la achiziţionarea de tramvaie şi echipamente necesare îmbunătăţirii transportului public de călători pe linia 55.

Infrastructura de tramvai care va fi modernizată (cale de rulare şi reţea de contact tramvai, inclusiv stâlpi) străbate bulevardul Pache Protopopescu şi strada Traian, între şoseaua Mihai Bravu şi Calea Călăraşilor. Din proiect face parte intersecţia străzii Traian cu bulevardul Pache Protopopescu. În această intersecţie lucrările vor viza şi reţeaua de troleibuze, care se intersectează cu reţeaua de contact tramvai.

De asemenea, pe bulevardul Pache Protopopescu, între intersecţiile cu străzile Iancu Cavaler de Flondor şi Matei Voievod, odată cu reţeaua de tramvai se va moderniza şi cea de troleibuz.

Documentaţia include adiţional linia de tramvai 55 şi porţiunea nemodernizată de pe strada Traian, cuprinsă între bulevardele Pache Protopopescu şi Ferdinand I, „cu rezolvarea” intersecţiei cu reţeaua de troleibuze din zona monumentului Foişorul de Foc. Limita de proiect de pe bulevardul Ferdinand I a creat premisele modernizării infrastructurii de tramvai pe această arteră, fără a mai interveni în scop de ajustare, pe infrastructura cuprinsă în acest proiect.

Printre obiectivele preconizate a fi atinse până în 2025 se numără: creşterea fluxului de călători la orele de vârf pentru linia 55 cu circa 55%, respectiv cu 196 de călători pe oră; scăderea intervalului de succedare a tramvaielor, faţă de valorile actuale, cu până la 77%, pentru traseul liniei 55; creşterea numărului de curse efectuate de tramvaiele aflate pe traseu cu aproximativ 166%.

Îți recomandăm să citești și:

Cookies