Linia feroviară Gara de Nord București – Aeroportul Otopeni. Peste 1 milion de călători au folosit prima rută de tren metropolitan din România, în 2 ani de la deschidere

30 dec. 2022
1705 Afișari
Linia feroviară Gara de Nord București - Aeroportul Otopeni. Peste 1 milion de călători au folosit prima rută de tren metropolitan din România, în 2 ani de la deschidere
Linia feroviară Gara de Nord București - Aeroportul Otopeni. Peste 1 milion de călători au folosit prima rută de tren metropolitan din România, în 2 ani de la deschidere. Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

Peste 1 milion de călători au ales să folosească linia feroviară Gara de Nord București – Aeroportul Internațional Henri Coandă Otopeni, în doi ani de la deschidere. Primul tren metropolitan din România a prins avânt în anul 2022. Bilanțul a fost transmis de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Linia feroviară Gara de Nord București – Aeroportul Otopeni

Bilanțul pentru linia feroviară Gara de Nord București – Aeroportul Otopeni, la doi ani de la deschidere. Peste 1 milion de călători:

  • aproximativ 300.000 de călători în anul 2021,
  • 700.000 de călători în anul 2022.

„Mă bucur că succesul acestei investiții confirmă ceea ce am spus în repetate rânduri, și anume: renașterea transportului feroviar de călători poate și va începe cu trenurile metropolitane, iar cea mai bună soluție pentru rezolvarea traficului din zona București-Ilfov, precum și a altor zone metropolitane, o reprezintă transportul în comun, în special cel de mare capacitate, inclusiv feroviar”, transmite secretarul de stat în Ministerul Transporturilor pe Facebook.

Primul milion pentru primul tren metropolitan din România. Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu
Primul milion pentru primul tren metropolitan din România. Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

Totodată, după introducerea trenului metropolitan, autoritățile au decis să implementeze o serie de acțiuni menite să crească atât atractivitatea liniei, cât și numărulul de călători. Astfel, a fost introdus biletul integrat metropolitan pentru transportul de suprafață (autobuz, tramvai, troleibuz) + metrou + tren, care constă în utilizarea unui singur abonament ce permite călătorii nelimitate atât pentru transportul public de suprafață, cât și pentru metrou și tren (ruta Gara de Nord București – Aeroportul Otopeni).

„Sunt bucuros că este eficient și din ce în ce mai folosit acest proiect, parte a Planului pentru Mobilitate Urbană Durabilă București Ilfov”, transmite Irinel Ionel Scrioșteanu.

Integrarea altor rute feroviare pentru Regiunea București-Ilfov

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor anunță că, în viitor, vor fi integrate alte rute feroviare care deservesc Regiunea București-Ilfov, astfel încât tot mai mulți oameni să aibă acces la transportul în comun, cu abonamentul integrat metropolitan pentru transportul de suprafață. Sunt vizați cetățenii din Buftea, Chitila, Periș, Corbeanca, Domnești, Vidra, Berceni, Brănești, Pantelimon, Dobroești, Voluntari (Pipera), Balotești, Snagov, Gruiu, Grădiștea, Moara Vlăsiei, Chiajna, Jilava.

„De asemenea, am continuat împreună și realizarea unei strategii integrate de transport metropolitan, în care coloana vertebrală să fie calea ferată. Este vorba despre 16 rute: 5 trenuri urbane, 1 tren „orbital” și 10 trenuri metropolitane”

Legislația a fost modificată, iar acest tip de proiect urmează să fie dezvoltat și în alte zone din România. Totodată, vor fi dezvoltate multe parteneriate pentru trenul metropolitan, după modelul proiectului implementat în București – Ilfov.

Cookies