Linia de metrou M6 spre Aeroportul Otopeni prinde contur. Metrorex a lansat licitația de proiectare și execuție pentru secțiunea 2

18 nov. 2021
2461 Afișari
Linia de metrou M6 spre Aeroportul Otopeni prinde contur. Metrorex a lansat licitația de proiectare și execuție pentru secțiunea 2

Metrorex a scos la licitaţie contractul pentru proiectarea şi execuţia secţiunii de metrou Tokyo – Aeroportul Otopeni, după ce Guvernul a adoptat în octombrie un Memorandum prin care se deblochează proiectul. Contractul are o durată de 4 ani şi o valoare de 2,38 miliarde lei.

Metrorex a lansat licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni), care are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații, cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni. Ofertele pot fi depuse până la sfârşitul lunii decembrie.

Magistrala 6 este o magistrală a metroului bucureștean care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă și este prima linie de transport public de mare capacitate care face legătura între Nordul și Sudul Bucureștiului, prima magistrală care leagă direct Capitala de localitățile din Ilfov (Otopeni-București-Jilava).

M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. În prezent poți ajunge din București la Aeroportul Otopeni folosind liniile de autobuz sau trenul de la Gara de Nord.

„Această linie, încă din faza de proiectare preliminară pentru studiul de fezabilitate, a fost pregătită prin crearea posibilității extinderii până la Terminalul II al Aeroportului Internațional Henri Coandă.”, a afirmat secretarul de stat secretarul de stat Ionel Scriosteanu.

Guvernul vrea să construiască Metroul M6 de la Băneasa la Aeroportul Otopeni. Fostul ministru Cătălin Drulă spunea că nu este rentabil

Reluarea proiectului pentru continuarea metroului până la Otopeni se face după ce, în octombrie, Guvernul a adoptat un Memorandum prin care se deblochează proiectul. Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, explica la bilanţul de mandat că a doua secţiune a M 6 nu este rentabilă, nu are finanţare din partea Comisiei Europene iar banii ar trebui folosiţi pentru continuarea M 5 până la Pantelimon sau M 4 până la Gara Progresu, magistrale de metrou cu bazin mai mare de populaţie.

Pentru linia Gara de Nord- 1 Mai – Otopeni România are peste 500 de milioane de euro finanţare nerambursabilă de la Uniunea Europeană (termen limită decembrie 2023) şi încă 300 de milioane de euro, împrumut luat în urmă cu 10 ani de la Banca Japoniei.

Pentru prima secţiune, Gara de Nord- Băneasa, în iulie, Metrorex a desemnat asocierea de firme din Turcia Alsim Alarko – Makyol câştigătoarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia primelor şase staţii ale Magistralei M6 1 Mai- Băneasa – Aeroport Otopeni. Licitaţia a fost lansată în martie 2019. Este vorba despre Lotul 1.1: Proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri, pentru o galerie la staţia 1 Mai existentă, dar și pentru stații la Pajura, Expoziţiei, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, stația Tokyo și galeria – tunelul 1 Mai – Tokyo. Alsim Alarko a câştigat şi după reevaluare licitaţia. Estimarea pentru semnarea contractului după finalizarea procedurilor este pentru începutul anului viitor, spunea săptămâna trecută, secretarul de stat Ionel Scrioşteanu, citat de Economedia.ro.

Citește și Cum a apărut prima linie de troleibuz din București. Ruta avea 14 kilometri

 

Cookies