Linia 610, autobuzul care înlocuiește temporar tramvaiele 1 și 10. Anunț oficial al STB legat de timpul de așteptare

20 sept. 2022
28917 Afișari
Linia 610, autobuzul care înlocuiește temporar tramvaiele 1 și 10. Anunț oficial al STB legat de timpul de așteptare
FOTO: Facebook

Nemulțumirile legate de frecvența cu care circulă linia 610 în București s-au acumulat de la începerea școlilor, după 5 septembrie.

Călătorii de pe linia tramvaielor 1 și 10, între B-dul Banu Manta și Romprim, au ca alternativă de transport autobuzul 610, linie înființată în perioada cât durează lucrările derulate de Primăria Municipiului București, de reabilitare a căii de rulare pe B-dul G-ral Paul Teodorescu (fost Vasile Milea).

Lucrările s-au finalizat după un an și două luni pentru 1,1 km de tronson, însă Primăria Capitalei nu a recepționat lucrările, ceea ce prelungește funcționarea liniei speciale, iar situația se răsfrânge asupra STB și a călătorilor.

Într-una dintre diminețile de după începerea școlii, bucureștenii s-au plâns că au așteptat 20 de minute să vină autobuzul, așa că am întrebat compania de transport public din Bucureșt care este orarul liniei 610 și ce s-a întâmplat în acea dimineață. Iar nemulțumirile par recurente. După acea dată a mai apărut o postare cu întârzieri mari ce s-au petrecut în 14 septembrie.

STB ne-a comunicat orarul oficial după care circulă linia 610, de ce se întâmplă întârzieri în special pe această rută și ce face compania ca să îndrepte situația.

Publicăm răspunsul oficial al STB:

  • B365: Ne puteți da detalii despre frecvența cu care circulă linia 610, după ce călătorii s-au plâns că la ora 8 dimineața, pe 7 septembrie, autobuzul a venit la 20 de minute în stația Romprim.

 

  • STB: Ca urmare a verificărilor efectuate, s-a constatat că în data de 07.09.2022, în intervalul precizat de dvs., autobuzele liniei 610 au plecat în cursă de la terminalul “Romprim” conform programului de circulație, însă au sosit cu întârzieri de până la 20 de minute.

Timpul programat de aşteptare în staţie a unui autobuz din linia 610 este de 7–8 minute în perioada de maximă solicitare de dimineaţă și de după-amiază, respectiv 10 minute în restul zilei.

Traseul liniei având o lungime mare, neavând bandă proprie, fiecare blocaj conduce la apariția de întârzieri și dereglări ale circulației programate a autobuzelor.

Abaterile, respectiv întârzierile de la program, au în general un caracter temporar și odată înlăturată cauza (eliberarea traficului rutier aglomerat, deblocarea unei benzi de circulație unde a avut loc un accident sau o lucrare, înlocuirea autobuzului defect cu un altul etc.) se revine automat la normal în graficul de circulație.

Totodată, vă asigurăm de faptul că liniile de transport în comun sunt permanent monitorizate prin dispeceratul central al Societății și prin dispeceratul autobazei și în funcție de problemele întâmpinate se iau măsuri de ajustare în timp real, pentru încadrarea autobuzelor în graficele de circulație.

  • B365: Vă adresăm rugămintea să ne comunicați informațiile legate de motivul înființării liniei speciale și soluțiile pe care le întrevede STB pentru a revolva aceasta situație provizorie și cât va dura ea.

 

  • Răspuns: Pentru preluarea călătorilor de pe tronsul liniilor de tramvai 1 și 10, între B-dul Banu Manta și Romprim, ca urmare a lucrărilor derulate de Primăria Municipiului București, de reabilitare a căii de rulare pe B-dul G-ral Paul Teodorescu (fost Vasile Milea), Societatea de Transport București STB S.A. a înființat linia navetă de autobuze 610.

După finalizarea lucrărilor, liniile 1 și 10 de tramvai își vor relua traseele circulare, urmând ca traseul liniei 610 să fie adaptat noilor condiții.

Detaliile reabilitării linei de tramvai 1 și 10

Primăria Municipiului București a demarat, în luna mai a anului 2021, lucrările la proiectul ”Modernizare linie de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea de la intersecția cu B-dul Timișoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV”, finanțat prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020.

Obiectivul general al proiectului este reducerea emisiilor de echivalent CO2 generate de transportul rutier motorizat la nivelul Municipiului Bucureşti, prin modernizarea tronsonului de 1,1 km cale dubla linie tramvai pe care circulă tramvaiele 1 şi 10, îmbunătățirea eficienței transportului public de călători, a frecvenței și a timpilor de parcurs, precum și a accesibilității.

Valoarea totală a lucrărilor este de 28.056.510,21 lei.

Îți recomandăm și:

Cookies