Linia 5 de tramvai, mai aproape de momentul reabilitării. Primăria Capitalei lansează consultarea publică a caietului de sarcini pentru proiectarea și execuția lucrării

20 feb. 2023
1299 Afișari
Linia 5 de tramvai, mai aproape de momentul reabilitării. Primăria Capitalei lansează consultarea publică a caietului de sarcini pentru proiectarea și execuția lucrării
Linia 5 de tramvai, mai aproape de momentul reabilitării. Primăria Capitalei lansează consultarea publică a caietului de sarcini pentru proiectarea și execuția lucrării. Sursa foto: Facebook - Nicușor Dan

Primăria Municipiului București (PMB) a lansat în consultare publică caietul de sarcini pentru proiectarea și execuția reabilitării liniei 5 de tramvai. Nicușor Dan invită companiile interesate să vină cu observații și recomandări.

Caietul de sarcini pentru linia 5 de tramvai este pus în dezbatere publică

Nicușor Dan a anunțat, pe pagina sa de Facebook, că linia 5 de tramvai este cu un pas mai aproape de a fi reabilitată. Acest lucru va contribui la modernizarea și eficientizarea transportului public.

Astfel, s-a lansat în consultare publică caietul de sarcini pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a acestei linii. Proiectul face parte din obiectivul de investiții „Reabilitarea sistemului rutier pe Str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa”.

Reabilitarea se va face având în vedere mai multe componente din structura liniei 5 de tramvai. Astfel, se vor face lucrări la:

  • calea de rulare,
  • peroane,
  • rețeaua de contact,
  • substația de tracțiuni Nordului,
  • sistemul de iluminat.

De asemenea, se vor efectua lucrări pentru relocarea semaforizării pe Bulevardul Barbu Văcărescu și strada Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, precum și lucrări la rețelele urbanistice.

Primarul general al Capitalei invită companiile care au un interes asupra dezvoltării acestei zone din infrastructura tramvaielor să vină cu observații și recomandări care să ajute la revizuirea, actualizarea și completarea documentației referitoare la conținutul Caietului de Sarcini.

Persoanele care vor să ofere observații și recomandări cu privire la acest proiect o pot face până la data de 26 februarie printr-un mail la adresa [email protected].

De asemenea, anunțul din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) poate fi consultat prin accesarea ACESTUI link.

50 de kilometri de șine de tramvai sunt lăsate să se degradeze

În iunie, anul trecut, a fost reintrodus în circulație tramvaiul 5 după o perioadă de 5 ani de absență. Acesta a trecut prin mai multe procedee de pregătire pentru a reveni în trafic.

Revenirea acestuia pe linia consacrată nu a fost o încântare pentru bucureștenii care au inhalat praful lăsat de tramvai în urma lui. În interiorul acestuia era la fel ca afară – un aer greu de respirat.

Reprezentanții STB au răspuns, în acea perioadă, nemulțumirilor călătorilor și le-au transmis că timp de o săptămână se va mai ridica praful din cauza pământului tasat între șine. Acesta se poate curăța numai prin utilizarea vehiculului pentru o scurtă perioadă.

Situația șinelor de tramvai din București nu este una care să bucure călătorii. Acestea sunt foarte vechi și periculoase. Capitala are 50 de kilometri de șine de tramvai care se află într-o stare de degradare constantă cauzată de trafic.

Cu toate acestea, unele șine de tramvai au fost cârpite provizoriu, altele au fost lăsate de izbeliște. Atâta timp cât tramvaiele mai pot circula cu ajutorul acestora, vehiculele vor rămâne așa.

La sfârșitul anului 2022, Nicușor Dan a transmis că este pus la curent cu cei 50 de kilometri de șine de tramvai care trebuie reabilitate. Astfel, acesta a declarat că va investi suma de 500 de milioane de euro, în anul 2023, pentru a repara căile ferate urbane.

Cookies