ARHIVA B365

Licitaţia pentru noile trenuri de metrou pare să se amâne din nou. Participanţii au prelungit oferta

 „Am prelungit valabilitatea ofertei, toţi participanţii au făcut-o. Am considerat că e mai bine aşa”, a precizat sursa citată, pentru Economica.net.

Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători Arad, unul dintre participanţii la licitaţia Metrorex, a prelungit şi el, până în mai, valabilitatea ofertei şi se aşteaptă ca licitaţia pentru trenurile de metrou să nu fie finalizată în martie, aşa cum a anunţat, la finalul anului trecut, conducerea Metrorex.

„Probabil au foarte multe documente de analizat. Sunt sute de pagini pentru fiecare dosar de participare. Aşteptăm cu interes să vedem ce se anunţă”, arată Blidar, pentru sursa citată.

Data de 10 martie reprezintă deja o prelungire a termenului iniţial de evaluare a ofertelor, termenul de desemnare a câştigătorului licitaţiei fiind decalat cu trei luni şi jumătate faţă de cel anunţat iniţial.  

Procedura de licitaţie deschisă, iniţiată în luna iunie 2014, se va finaliza prin atribuirea unui acord – cadru, pe o perioadă de 7 ani, în baza căruia S.C. METROREX S.A. va angaja furnizarea a maxim 51 trenuri de metrou, etapizat, prin semnarea de contracte subsecvente acordului – cadru în corelare cu termenele de punere în funcţiune a tronsoanelor Magistralei 5 şi cu fondurile disponibile.

Sursele de finanţare sunt prevăzute în cadrul a două acorduri de împrumut semnate cu Banca Europeană de Investiţii pentru modernizarea metroului bucureştean, corespunzător finanţării celor două secţiuni ale Magistralei 5, respectiv Secţiunea Drumul Taberei – Universitate şi Secţiunea Universitate – Pantelimon.

Valoarea estimată de S.C. METROREX S.A. pentru achiziţia celor 51 de trenuri noi de metrou care vor circula pe Magistrala 5 de metrou este de 1.556.259.680 lei, exclusiv TVA, respectiv o valoare estimată de 30.514.895 lei, exclusiv TVA, pentru un tren.

Metrorex a primit 5 oferte pentru achiziționarea noilor trenuri de metrou. Dintre ofertanți, 4 sunt din străinătate, singura firmă românească fiind ASTRA Vagoane Călători. Un cititor B365.ro consideră însă că firma din România este discriminată prin condițiile pe care le impune Metrorex.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button