Licitația pentru montarea de șine, finisaje și instalații la Magistrala M6 a fost lansată în SEAP. Contractul are o valoare de 1,3 miliarde de lei

28 mai 2023
422 Afișari
Licitația pentru montarea de șine, finisaje și instalații la Magistrala M6 a fost lansată în SEAP. Contractul are o valoare de 1,3 miliarde de lei
Licitația pentru montarea de șine, finisaje și instalații la Magistrala M6 a fost lansată în SEAP. Contractul are o valoare de 1,3 miliarde de lei. Sursa foto: Agerpres

A fost lansată licitația pentru montarea de șine, finisaje și instalații pe Magistrala M6 Gara de Nord – Băneasa – Aeroport Otopeni în (SEAP).

Au fost semnate două contracte de execuție a structurilor pentru Magistrala M6

Pentru Magistrala M6 Gara de Nord – Otopeni contractele de execuție pentru structuri (tuneluri și stații) au fost semnate cu Alsim Alarko (până la Băneasa – Stația Tokyo). Pentru următoarele șase stații până la aeroport acelși contract a fost semnat cu Gullermak pe 2 mai. Termenul este de 4 ani, însemnând 12 luni proiectare și 36 de luni execuție, a transmis Economedia.ro.

În momentul semnării contractului pentru a doua secțiune, Mariana Miclăuș, directorul general Metrorex, estima punerea în funcțiune a Magistralei M6 în anul 2027:

Pentru întreaga Magistrală M 6, orizontul de timp și nu doar pentru structură și rezistență, ci pentru punerea în funcțiune este 2027. În perioada următoare, va fi lansată licitația pentru cale de rulare, instalații, curenți slabi este încărcată în SEAP, iar până la sfârșitul anului va fi lansată și licitația pentru sistemul de automatizare precum și achiziția a 12 trenuri de metrou pentru M 6. Orizontul de timp este 2027 și ne vom încadra, a transmis aceasta la începutul lunii mai.

Finanțarea pentru întregul proiect M6 va fi asigurată din împrumutul de la Guvernul Japoniei, adică peste 300 de milioane de euro, alte 300 de milioane de euro transferul din PNRR de pe M4 Filaret, care este în curs de aprobare, POIM și Programul Transport.

Contractul pentru șine, finisaje și instalații are o valoare de 1,3 miliarde de lei

Contractul pentru șine, finisaje și instalații este în valoare de 1,3 miliarde de lei și o durată de 44 de luni, conform informațiilor din SEAP:

Proiectare şi execuţie lucrări de arhitectură, instalații electromecanice și telecomunicații, Cale de rulare în staţii şi tuneluri: – Staţii: 1 Mai stație existentă, Pajura, Expoziției, Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo, Washignton (n.r. sic !), Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni, – Tunel: 1 Mai – Aeroport Otopeni, – Galerii la conexiunea cu stația existentă 1 Mai, și la stațiile Expoziției, stația Tokyo, stația Bruxelles și stația Aeroport Otopeni. Pentru execuţia lucrărilor, este necesară proiectarea acestora de către antreprenorul desemnat

Lucrările pentru realizarea secțiunii Gara de Nord – Băneasa ar urma să înceapă luna viitoare, în iunie, promite Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu

Proiectul Magistrala 6 „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă” cu o lungime totală de 14,2 km și 12 stații de metrou, ce va fi deservit de un număr de 12 trenuri noi de metrou, contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale și îmbunătățirea mediului urban prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere și a poluării aerului, fiind un proiect de utilitate publică de interes național, a informat Metrorex.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies