Liber la Mega Tranzacție: Mega Image poate prelua magazinele Profi. Vânzarea, autorizată de Consiliul Concurenței, dar cu niște condiții

04 dec. 2024
500 afișări
Liber la Mega Tranzacție: Mega Image poate prelua magazinele Profi. Vânzarea, autorizată de Consiliul Concurenței, dar cu niște condiții
Liber la Mega Tranzacție: Mega Image poate prelua magazinele Profi. Vânzarea, autorizată de Consiliul Concurenței, dar cu niște condiții. Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Mega Image poate prelua magazinele Profi România: Consiliul Concurenței a autorizat vânzarea, însă există și câteva condiții. Aceasta este cea mai mare tranzacție din România (depășește vânzarea Enel către grecii de la PPC de anul trecut).

Una dintre condițiile impuse de Consiliul Concurenței: Mega Image trebuie să vândă 87 de magazine din rețeaua Profi, iar acum nu se știe cine le va cumpăra.

Consiliul Concurenței a dat undă verde: Mega Image poate prelua magazinele Profi

Mega Tranzacție: Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (cunoscut ca Mega Image) preia Profi Rom Food S.R.L.

Pentru că au existat îngrijorări concurențiale (în relația cu furnizorii și pe piața locală a comerțului cu amănuntul de produse de consum curent, predominant alimentare, prin magazine), Mega Image trebuie să îndeplinească mai multe angajamente structurale și comportamentale, astfel încât îngrijorările să fie înlăturate, potrivit Economedia.

Compania Delhaize trebuie să implementeze proceduri care să conțină regulile pentru listarea și delistarea furnizorilor în cadrul rețelei Mega Image/Profi, indiferent de produsele pe care le comercializează.

Delhaize s-a angajat să aplice tuturor furnizorilor Mega Image și/sau Profi o procedură prin care se stabilesc condițiile de acces în magazinele celor două rețele, dar și condițiile pe care trebuie să le îndeplinească pentru a nu fi delistați. De asemenea, vor exista termene clare privind delistarea și obligația notificării furnizorilor.

Procedură specială pentru furnizorii relevanți

Totodată, Mega Image o să implementeze o procedură specială pentru furnizorii relevanți (cei care livrează produse în proporție de peste 20% din cifra lor de afaceri către cele două rețele implicate).

Astfel, compania se angajează să nu delisteze/să nu elimine din rețea produsele furnizorilor relevanți, decât în anumite condiții clar stabilite, care includ prevederi legale, sau în situația în care produsele devin nerelevante pe piață, cererea pentru acestea scăzând substanțial.

Procedura pentru toți furnizorii va fi pe termen nelimitat, iar procedura pentru furnizorii relevanți va fi pe o perioadă de 2 ani de la finalizarea tranzacției pentru furnizorii care livrează între 20% și 30% din cifra de afaceri și 3 ani pentru cei care livrează peste 30% din cifra acestora de afaceri din 2023 sau 2024.

Compania Delhaize s-a angajat să transmită furnizorilor relevanți o estimare a volumelor pe care anticipează că le-ar putea cumpăra de la fiecare, în următoarele 12 luni.

Trebuie să asigure protecții suplimentare pentru furnizorii relevanți: Mega Image trebuie să păstreze condițiile comerciale de care beneficiază aceștia pentru anul 2025.

Mega Image trebuie să vândă 87 de magazine Profi

Pentru a înlătura orice îngrijorări ale Consiliului Concurenței, Delhaize trebuie să cesioneze 87 de magazine din rețeaua Profi.

Totodată, compania va permite (fără restricții) oricărei părți care este interesată să închirieze, subînchirieze, cumpere unele spații comerciale din anumite zone afectate pentru care entitatea rezultată își va opri activitatea, dacă este cazul. Tot procesul se va face prin intermediul unei agenții imobiliare independente de Mega Image și Profi.

Ce spune președintele Consiliului Concurenței

Aceasta este cea mai mare tranzacție din domeniul comerțului alimentar pe care am instrumentat-o și am impus măsuri fără precedent pe plan național, dar care sunt inspirate din practica europenă. Comerțul alimentar este un sector prioritar pentru noi. Am avut numeroase intervenții în acest domeniu, atât prin aplicarea de amenzi, cât și prin monitorizarea atentă și prin analiza operațiunilor de fuziuni și achiziții. Scopul nostru este să păstrăm un mediu concurențial puternic, astfel încât să nu crească prețurile, care, la ora actuală, sunt, în medie, cele mai mici din Uniunea Europeană, în ciuda presiunilor inflaționiste, a spus Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, potrivit Economedia.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies