Lensa, amendată fiindcă s-a purtat cu un client precum fostul/fosta care nu acceptă despărțirea: spam cu SMS. 15.000 de euro costă invazia din inbox

10 apr. 2025
3188 afișări
Lensa, amendată fiindcă s-a purtat cu un client precum fostul/fosta care nu acceptă despărțirea: spam cu SMS. 15.000 de euro costă invazia din inbox
Lensa, amendată fiindcă s-a purtat cu un client precum fostul/fosta care nu acceptă despărțirea: spam cu SMS. 15.000 de euro costă invazia din inbox. Sursa foto: Freepik

Lensa, magazinul de ochelari, este recunoscută pentru campania insistentă din mediul online. Compania care operează magazinul online, Lensa, a fost amendată cu 15.000 de euro pentru că transmitea ofertele prin SMS unei persoane care a specificat că nu mai dorește astfel de mesaje.

Lensa, amendată pentru mesaje comerciale fără acordul clientului

Cei care au cumpărat măcar o dată de la Lensa cunosc comunicarea acesteia cu clienții. Aceștia, odată ce au făcut o achiziție la magazinul respectiv de ochelari, primesc aproape constant mesaje cu noile oferte.

Unul dintre acești clienți s-a săturat de astfel de mesaje și a depus o reclamație la Autoritatea națională de supraveghere privind faptul că operatorul Tensa Art Design S.A., deținător al site-ului www.lensa.ro, a prelucrat numărul său de telefon, în scop de marketing direct, fără consimțământul său, scrie Hotnews.

Reclamantul a mai adăugat că a cerut să nu mai primească ofertele magazinului de optică prin SMS, dar compania nu a respectat această dorință, insistând cu mesaje promoționale.

În cadrul investigației, autoritatea a mai constatat că firma care deține lensa.ro nu a avut permisiunea respectivei persoane pentru folosirea datelor personale în scop de marketing direct, încălcându-se astfel prevederile art. 6 ali. (1) lit. a) din Regulamentul UE privind protecția datelor personale (GDPR), scrie Hotnews.

Compania a ignorat cererea clientului de a nu mai primi mesaje

Operatorul economic a continuat să trimită mesaje comerciale reclamantului, deși acesta făcuse mai multe cereri pentru ca acestea să se oprească.

Totodată, operatorul Tensa Art Design S.A., deținător al magazinului online de optică www.lensa.ro, nu a șters informațiile cu caracter personal ale petentului din baza de date la cererea clientului.

Amenda primită de operatorul Tensa Art Design S.A., deținător al site-ului www.lensa.ro, a fost de 15.000 de euro. Dar acestuia i-au fost impuse și alte indicații în urma situației. Autoritatea i-a transmis operatorului economic că este obligat să-și instruiască angajații privind respectarea obligației legale ca orice transmitere de mesaje comerciale prin SMS ori e-mail să se efectueze numai după obținerea acordului persoanelor vizate, obligația de a răspunde în scris cererilor petenților și alte măsuri tehnice.

Te-ar mai putea interesa:

Cercul de Idei pentru Tei, locul unde bucureștenii sunt chemați să spună cum vor să transforme zona. Brainstormingul urban e sâmbătă, în grădina UTCB

Cookies