Lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor A1, A2 și A3. Scrioșteanu: Au fost depuse două oferte pentru elaborarea studiilor de fezabilitate

10 mai 2023
555 afișări
Lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor A1, A2 și A3. Scrioșteanu: Au fost depuse două oferte pentru elaborarea studiilor de fezabilitate
Lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor A1, A2 și A3. Scrioșteanu: Au fost depuse două oferte pentru elaborarea studiilor de fezabilitate. Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor anunță că au fost depuse două oferte pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor A1, A2, A3.

Lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor A1, A2 și A3

A expirat perioada pentru depunere, iar miercuri, 10 mai 2023, au fost depuse două oferte pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor A1, A2, A3, anunță Irinel Ionel Scrioșteanu pe Facebook.

Lărgirea la 3 benzi este prevăzută pentru următoarele sectoare de drum ale autostrăzilor:

  • A1 București – Pitești integral (109,6 kilometri);
  • A2, pe porțiunea de drum cuprinsă între București – Fundulea;
  • A3, pe porțiunea de drum cuprinsă între Moara Vlăsiei – Dumbrava.

Cele două firme care au depus ofertele:

  • İNPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ (Turcia),
  • TOTAL BUSINESS LAND SRL (România).

Aceste trei proiecte se înscriu în Strategia de Dezvoltare a Drumurilor Radiale în zona București-Ilfov, promovată în cadrul Ministerului Transporturilor și se află în strânsă legătură cu realizarea Autostrăzii Bucureștiului A0.

Valoarea și durata contractului

Contractul are o durată de 18 luni, timp în care proiectantul trebuie să elaboreze atât expertizele tehnice, cât și studiile de fezabilitate. 

Contractul are o valoare estimată de 19,44 milioane lei (fără TVA), sursa de finanțare fiind constituită din fonduri externe nerambursabile.

Obiectivul general constă în sporirea eficienței tehnico-economică a rețelei de transport din România și în îmbunătățirea vitezei de călătorie și condițiilor traficului de mărfuri, explică secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu
Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

Scopul principal al obiectivului este reprezentat de creșterea etapizată a capacității de transport A autostrăzilor A1 (sectorul București – Pitești) A2 (București – Fundulea) și A3 (Moara Vlăsiei – Dumbrava), respectiv transformarea în sectoare de autostradă cu trei benzi pe sens. Documentația tehnică va trata identificarea de soluții etapizate pentru creșterea capacității de transport astfel încât traficul pe A1, A2 și A3 să se desfășoare în condiții de siguranță și confort, corespunzător cerințelor traficului actual și de perspectivă pe o durată de 30 de ani prin realizarea unor soluții tehnice moderne, transmite CNAIR, potrivit economedia.ro.

Cookies