Autoritățile vor lărgirea DN1 la trei benzi pe sens, între Aeroportul Otopeni și Autostrada Bucureștiului A0. CNAIR a lansat o nouă licitație pentru studiul de fezabilitate. A fost majorată și valoarea contractului.
Amintim că, anul trecut, CNAIR a primit 4 oferte la licitația pentru acest studiu de fezabilitate, însă licitația a fost anulată în luna iulie.
După ce licitația anterioară a fost anulată, CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a lansat o nouă licitație pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru lărgirea DN1 la trei benzi/sens, între Aeroportul Internațional „Henri Coandă” Otopeni și A0 Nord- Autostrada Bucureștiului.
A fost majorată valoarea estimată a contractului de la 1,53 milioane lei (fără TVA) la 1,6 milioane lei (fără TVA), potrivit Economedia.
Anterior, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere spunea că obiectivul general al proiectului este:
modernizarea/lărgirea la profil 3+3 a sectorului de pe DN 1 cuprins între Aeroportul Henri Coandă – Nod A0 în vederea realizării conexiunii cu obiectivul Autostrada Centură București – A0, cu separarea completă a traficului pe distanța propusă și cu posibilitatea virajului la stânga pentru întoarcere după nodul A0 pe direcția București – Ploiești.
Lărgirea DN1 la trei benzi pe sens se va face în zona Aeroportului Otopeni. Este vorba despre porțiunea de drum cuprinsă între Aeroportul Otopeni și Autostrada Bucureștiului A0, zona Lotului 2 Nord.
Principalele caracteristici ale proiectului:
Această modernizare a Drumului Național 1 la 3 benzi pe sens, între Aeroportul Otopeni și A0, Lotul 2 Nord, ar urma să contribuie la creșterea condițiilor de trafic, dar și la sporirea gradului de siguranță a traficului rutier, spunea Irinel Ionel Scrioșteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, la începutul anului 2024.