În cinstea inginerului Octavian Udriște, Metrorex a dezvelit o plăcuță onorifică în stația de metrou Timpuri Noi. La eveniment au participat directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș, președintele și membrii Consiliului de Administrație și invitatul Octavian Udriște, în vârstă de 88 de ani.
Metrorex a ținut ca acest eveniment să aibă loc în cadrul Săptămânii Europene a Mobilității. Directorul General a declarat că Metrorex are privilegiul să onoreze activitatea specialiștilor implicați în construirea și funcționarea metroului din București, printre care se numără și inginerul Octavian Udriște.
Mariana Miclăuș a reamintit că membrii Consiliului de Administrație Metrorex au propus începerea etapelor premergătoare necesare pentru redenumirea stației de metrou Timpuri Noi în stația Octavian Udriște.
Directorul Metrorex a ținut să-i mulțumească inginerului Octavian Udriște pentru activitate și să-i ureze multă sănătate.
Săptămâna Europeană a Mobilității ne oferă cadrul ideal de a onora contribuția celor care facilitează deplasarea durabilă a milioanelor de oameni, prin intermediul metroului, un mijloc de transport rapid, sigur și ecologic. În acest context, avem privilegiul de a onora activitatea specialiștilor implicați în construirea și funcționarea metroului bucureștean, din rândul cărora face parte și domnul Octavian Udriște.
În contextul asocierii numelui Octavian Udriște cu momentul dării în exploatare a metroului și în semn de prețuire pentru toți artizanii metroului bucureștean, Consiliul de Administrație Metrorex a propus demararea etapelor premergătoare necesare în vederea redenumirii stației Timpuri Noi în stația Octavian Udriște. Astfel, odată cu aceste demersuri, se va urmări inclusiv îmbunătățirea semnalisticii în stațiile de metrou prin implementarea unui sistem standardizat care să respecte principiile de orientare, direcționare, informare, restricționare și avertizare.
Aș dori să subliniez că Metrorex urmărește în permanență îmbunătățirea serviciilor oferite publicului călător, iar în derularea proiectelor noastre opinia publică reprezintă un reper important.
Astăzi, omagiul nostru i se adresează domnului inginer Octavian Udriște, un om a cărui carieră impresionantă în domeniul feroviar este un exemplu, fiind unul dintre profesioniștii care au stabilit în detaliu rigorile circulației în subteran. Cu această ocazie am amplasat o placheta de onoare dedicată domnului Octavian Udriște și în același timp dorim să îi urăm multă sănătate și să îi mulțumim încă odată pentru activitate, a transmis Mariana Miclăuș, joi, 21 septembrie, în deschiderea evenimentului, potrivit Club Feroviar.
Octavian Udriște a ținut să le adreseze câteva cuvinte celor prezenți la eveniment. Inginerul a vorbit despre istoria metroului din țara noastră și a subliniat ambițiile acelor vremuri: să fie pus în funcțiune un produs complex, realizat în totalitate în România, fără dependențe tehnologice din afara țării.
Metroul bucureștean a fost dat în funcțiune în noiembrie 1979, cu scurt timp înainte de primirea la nivel înalt a unor șefi de state. Prima linie de metrou (Magistral 1) a unit platformele industriale Timpuri Noi și Semănătoarea și traversa Splaiul Independenței pe o distanță de 8 kilometri. Avea 6 stații: Semănătoarea (astăzi Petrache Poenaru), Grozăvești, Eroilor, Izvor, Piața Unirii și Timpuri Noi.
Inginerul a mai vorbit și de momentul în care a demisionat de la Metrorex, în anul 1996, când se dorea ca metroul să fie modernizat prin intermediul unor firme străine, nu românești.