ESENTIALHUFFLIBERTATEAȘTIRI

La oamenii grași, vaccinul împotriva Covid-19 prinde mai greu, spun cercetătorii. Atenție la ce mâncați și ce beți, înainte și după vaccinare

Studii recente au scos la iveală faptul că eficiența vaccinurilor anti Covid-19 este puternic influențată de stres, somnul insuficient, un stil de viață sedentar, și mai ales de alimentație. Mai mult, cadrele medicale din toata lumea au observat că persoanele obeze sunt printre cele mai afectate de formele grave ale Covid 19. „Odată cu creșterea greutății crește și riscul de deces al pacienților”, au declarat specialistii de la Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor pentru a trage un semnal de alarmă privind riscurile la care se expun persoanele cu o greutate ridicată.

Explicația pentru eficiența scăzută a vaccinului în rândul persoanelor care suferă de obezitate este una simplă: sistemul nostru imunitar se autoinflamează la nevoie și folosește celulele albe și proteinele din organism pentru a combate infecțiile. Vaccinurile valorifică la maxim acest proces de autoinflamare, însă în cazul persoanelor supraponderale, care prezintă boli cardiovasculare, vorbim despre o autoinflamare imunitară cronică, fapt care se traduce printr-o rată mai mică de eficiență a serurilor anti-COVID 19. Pericolul pe care îl reprezintă un stil de viață nesănătos în fața combaterii pandemiei nu poate fi ignorat, motiv pentru care medicii îi sfătuiesc pe oameni să încerce să elimine pe cât posibil stresul din viața de zi cu zi, dar și următoarele alimente:

1. Sucurile artificiale

Potrivit lui Vasanti Malik, cercetător al universității Harvard, „aceste băuturi nu aduc niciun aport nutritiv benefic, nu ne ajută deloc organismul, ba mai rău îl afectează”. Este foarte bine cunoscul faptul că sucurile carbogazoase și alte băuturi cu un conținut ridicat de zahăr sunt nocive și provoacă o serie de afecțiuni grave, precum creșterea în greutate, un risc ridicat de diabet, formarea cariilor, pietre la rinichi, nivel al colesterolului ridicat, probleme de memorare și deshidratare.

Pahar plin cu gheață și suc carbogazos
Sucurile artificiale nu aduc vreun aport energetic consumatorului, ba chiar îi fac rău, din cauza cantității ridicate de zahăr

2. Alimente procesate

Potrivit nutriționiștilor, un aliment este procesat în momentul în care forma sa inițială a fost schimbată prin procedee industriale. Aceste alimente conțin de obicei cantități îngrijorătoare de făină albă, zahăr și grăsimi saturate. Mai mult, acestea tind să aibă în compoziție aditivi care cresc extrem de mult nivelurile de sodiu, grăsime și zaharuri, pentru a crește longevitatea la raft și a oferi un gust plăcut. Efectele acestora asupra sănătății sunt însă devastatoare.

Printre cele mai periculoase alimente procesate amintim mezelurile, chips-urile, cerealele cu un conținut ridicat de zahăr, produsele de patiserie și pâinea albă.

Un croissant și o gogoașă cu glazură de ciocolată, pe o masă
Pe lângă multele efecte negative ale consumului de alimente procesate se adaugă unul nou, și anume posibila scădere a eficienței vaccinului împotriva COVID 19

3. Băuturile energizante

Potrivit lui Chris Fernandez, CEO al Women’s Health Interactive, „băuturile enrgizante sunt probabil cea mai proastă alternativă pe care o poți alege când cauți ceva pentru a-ți potoli setea”. „Sunt pline de stimulenți precum cafeina și taurina, care ne suprasolicită glandele suprarenale și provoacă dependență. Pe deasupra, au cantități îngrijorătoare de zahăr, coloranți, aditivi și conservanți. Nu, pur și simplu stați departe de ele.”  a mai declarat acesta pentru „Eat This, Not That!”.

Pahar cu gheață, umplut cu suc energizant
Sucurile artificiale nu aduc vreun aport energetic consumatorului, ba chiar îi fac rău, din cauza cantității ridicate de zahăr

4. Fast food-ul

Acest tip de mâncare este cunoscut pentru gradul ridicat de procesare, dar și pentru cantitățile ridicate de grăsimi, zahăr și sare adăugate în componența sa. Adesea, producătorii utilizează alimente de calitate slabă, pentru a reduce costurile de producție, ca mai târziu să adauge aditivi, potențiatori de aromă, chiar și conservanți.

Hamburger și cartofi prăjiți
De multe ori oamenii cad în capcana comodității de a consuma fast food, fără a lua în calcul pericolele acestui obicei

5. Băuturile alcoolice

Consumul frecvent de alcool are o mulțime de efecte negative, printre care tendința de îngrășare, riscul de dezvoltare a bolilor cardiovasculare, riscul de infertilitate, osteoporoză, leziuni permanente ale ficatului, și încetinirea proceselor cognitive.

Două cocktailuri pe masa unui bar
Consumul de alcool zilnic poate fi nociv, și mai nou poate influența modul în care vaccinul anti COVID funcționează

Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button