La ce sunt buni, totuși, stâlpișorii din București și cum ne pot ajuta ei

23 sept. 2024
993 afișări
La ce sunt buni, totuși, stâlpișorii din București și cum ne pot ajuta ei
La ce sunt buni stâlpișorii din București și cum ne pot ajuta ei | Sursa foto: Dreamstime

Stâlpișorii de trotuar din București, laolaltă cu pavelele, bolarzii și alte elemente de trotuar emblematice pentru diversele Primării de Sector care ne conduc sunt eterne subiecte de discuție și pare că nu putem să ne oprim asupra unui consens.

Curente de gândire în problema „Stâlpișorii”

Pentru fiecare element betonistic există două școli de gândire. Primului curent – ‘o să ne pună stâlpișori și în cap’, respectiv ‘o să ne bage pavele și în balcoanele proprii’ – i se opune cel de-al doilea, respectiv ‘lasă, mai bine SĂ FIE decât să se urce ăștia cu mașinile peste noi pe trotuar’ sau ‘lasă că e mai frumos cu pavele’.

Însă, în vreme ce pavelele au, până la urmă, un rol decorativ, și prezența sau absența lor nu ne influențează siguranța pe trotuare, doar ne deranjează estetic (ați încercat vreodată să vă uitați fix de-a lungul unui trotuar cu pavele mai mult de 5 minute fără să vă ia capul? este greu) și e doar un mod suplimentar ca autoritățile locale să ne mai deranjeze cu picamere dimineața, cu stâlpișorii e altă poveste.

De ce?

Apartenența mea la curentul de gândire pro-stâlpișor mi-a fost confirmată săptămâna trecută, când mă plimbam de-a lungul Bulevardului Decebal, venind dinspre metroul Muncii, îndreptându-mă agale spre Unirii. În timp ce admiram pavelele din 2020, din acelea prima generație, în trei nuanțe diferite de gri, montate de PS3 o dată cu înființarea parcării subterane, ușor texturate și care nu seamănă cu pavelele roșii cu care s-a umplut sectorul în anii ulteriori, mi-a atras atenția ceva neașteptat. Un șir de mașini de Poliție de-a lungul unei bucăți bune de bulevard, criminalistică și cordoane galbene în jurul unui mare Range Rover pe trotuar, înfipt într-un copac, iar lângă el o cârpă mare albă plină cu sânge.

Acum, eu Range Rover pe trotuar mai văzusem la viața mea, mai ales în zonă. Dar restul era destul de nou. M-am lipit corespunzător de un ciorchine de dOamne care discutau situația în fața unui magazin și am aflat că existau două teorii referitoare la accident. Una care spunea că mașina, care fusese parcată pe la începutul trotuarului pur și simplu a pornit singură spre celălalt capăt și nu a mai putut fi frânată, iar șoferul s-ar fi dat jos, a încercat să o oprească și a fost prins între autoturism și copac, iar pe cealaltă teorie nu v-o mai spun, dar includea o filmare pentru Social Media. În acest moment, nu știu care a fost adevărată.

Ce diferență ar fi făcut stâlpișorii

În tot acest timp, reflectând la soarta bietului om, un singur gând ne popula mintea – dacă aveam și noi niște stâlpișori cinstiți pe Decebal, acestea nu s-ar fi întâmplat. E o zonă unde multă lume când vine la terase își lasă mașina pe trotuar, deși există o parcare subterană nou-nouță zece metri mai la stânga. Poliția Locală dă amenzi, dar nu face față niciodată volumului de ambițioși care vor să parcheze fix în intrarea localului.

Ultimii ani petrecuți făcând slalom printre mașini pe Decebal mă făceau mereu să mă gândesc DE CE OARE Primăria Sectorului 3 nu pune stâlpișori, având în vedere nu doar că așa am putea să mergem și noi liniștiți, ci ar și obliga șoferii să se ducă în parcarea subterană ale cărei taxe se duc fix la PS3. Absolut toată lumea câștigă!

Poate există momente când autoritățile locale ar putea să intervină nu doar reactiv, ci și preventiv, pentru a preîntâmpina înainte să se întâmplă tragedii fiindcă, cum a spus una dintre doamnele din ciorchinele de privitoare cu care analizam accidentul (ca niște vecine organizate) bine dracului că nu era un copil în cărucior în drumul mașinii care a pornit singură pe trotuar.

Tot Oana, mai jos:

Sursa foto: Dreamstime

Cookies