Kaufland a deschis în București prima cantină socială dedicată sprijinirii persoanelor defavorizate

02 feb. 2021
160 Afișari
Kaufland a deschis în București prima cantină socială dedicată sprijinirii persoanelor defavorizate

Kaufland România şi Asociaţia Şansa ta au lansat prima cantină socială dedicată sprijinirii persoanelor defavorizate, prin intermediul căreia oferă mese comunitare persoanelor fără adăpost şi familiilor cu venituri mici, potrivit unui comunicat al companiei, remis, marţi.

Acţiunea este o premieră, un model de parteneriat privat cu societatea civilă, ce vine în sprijinul persoanelor defavorizate şi contribuie la diminuarea risipei alimentare.

Cantina socială şi-a deschis oficial porţile marţi, 2 februarie 2021, în incinta Griro Tower din Calea Griviţei nr. 355-357, sector 1, Bucureşti, după o perioadă de test de două săptămâni.

Cine sunt beneficiarii

Zilnic, de luni până vineri, vor fi pregătite aproximativ 500 de porţii de mâncare caldă de către personalul specializat, ce vor fi distribuite de reprezentanţii Asociaţiei Şansa Ta către persoane vulnerabile şi către ONG-uri partenere aflate în legătură cu acestea.

Kaufland România va asigura toate produsele necesare pentru prepararea meselor comunitare. O parte dintre alimente vor proveni din stocurile aflate în vânzare accelerată, iar meniul zilnic va fi stabilit urmărind folosirea optimă a tuturor resurselor.

Persoanele fără adăpost, dar şi familiile cu venituri mici, pot beneficia în fiecare zi, de luni până vineri, de o masă caldă, pregătită special în cantina socială. Beneficiarii trebuie să fie înscrişi în evidenţa Asociaţiei. Înscrierile se pot face online, completând formularul disponibil aici sau direct la sediul cantinei. Fiecare solicitare va fi procesată de Asociaţia Şansa ta, iar beneficiarilor li se vor realiza dosare sociale.

Cantina va deservi beneficiarii de luni până vineri şi va funcţiona în această perioadă în regim take-away (luat la pachet), în linie cu restricţiile actuale.

Spaţiul cantinei respectă cele mai înalte condiţii igienico-sanitare şi dispune de toate dotările necesare, fiind compus din bucătărie, unde se vor depozita şi pregăti mesele comunitare oferite, zonă administrativă şi cameră tehnică, vestiare pentru femei şi bărbaţi, dar şi o zonă de servit cu mese şi scaune pentru aproximativ 70 de persoane, ce va fi disponibilă după ridicarea restricţiilor.

Bucătăria este utilată cu echipamente de gătit moderne: cuptoare, plite, maşini pentru gătit (curăţat, tocat, paste, etc), frigidere, vitrine, camere pentru depozitare. Printre facilităţile disponibile se numără şi sistemele de siguranţă, instalaţii sanitare şi de ventilaţie noi, vestiare cu duşuri, spălătorie pentru echipamentul de lucru, toalete pentru beneficiari, lift pentru persoanele cu dizabilităţi, dar şi o parcare cu 20 de locuri şi o zonă de recepţie a mărfii.

Ce spune managerul CSR al Kaufland România

„Credem că o companie are rolul de a fi partener al comunităţii şi că implicarea face diferenţa, de aceea ne-am dorit să realizăm acest proiect ce vine în sprijinul persoanelor vulnerabile. Facem constant eforturi pentru diminuarea risipei alimentare, iar prin această acţiune, ne-am propus să folosim inteligent toate resursele de care dispunem şi să aducem zâmbetul pe buze celor care au nevoie de ajutor”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager, Kaufland România.

„Ne bucurăm nespus să primim sprijinul Kaufland România şi să pornim împreună această iniţiativă frumoasă, ce va ajuta atât de mult persoanele fără adăpost şi familiile cu venituri mici”, a spus, la rândul său, Gabriel Ciobotaru, preşedinte Asociaţie Şansa Ta.

Risipa alimentară este o problemă globală cu consecinţe complexe, iar misiunea companiei este ca prin acest proiect să utilizeze inteligent toate resursele de care dispune.

Kaufland şi-a propus ca până în 2023 să reducă cu până la 50% risipa alimentară din toate magazinele şi să crească nivelul de conştientizare al acestui fenomen şi în rândul consumatorilor.

Totodată, Kaufland şi-a asumat să susţină şi să contribuie la atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD-uri) lansate de Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU), pentru a aborda cele mai presante probleme cu care se confruntă societatea la nivel global. Proiectul Cantina Socială atinge în principal 2 dintre acestea: Fără foamete (ODD 2) şi Consum şi producţie responsabile (ODD 12).

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în opt ţări şi 132.000 de angajaţi. Compania are o reţea de 141 de magazine în România.

Cookies