Jumătate dintre consumatori, nemulţimiţi de modul în care se rezolvă problemele apărute la cumpărarea unui produs

de:
15 mart. 2011
0 afișări
Jumătate dintre consumatori, nemulţimiţi de modul în care se rezolvă problemele apărute la cumpărarea unui produs

Potrivit sondajului, peste 38% dintre respondenţi cunosc în mică măsură drepturile pe care le au în calitate de consumator, peste 10 procente deloc şi doar în jur de 16% foarte bine. „Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor marchează Ziua mondială a drepturilor consumatorilor printr-o serie de evenimente organizate cu scopul de a readuce în atenţia publică importanţa cunoaşterii drepturilor de consumator. Dacă profilul consumatorului activ, informat şi dispus să-şi apere drepturile va prevala ca model de comportament, societatea noastră va avea numai de câştigat”, a declarat secretarul de stat Constantin Cerbulescu, preşedintele ANPC.

Conform sondajului electronic al ANPC, trei sferturi dintre consumatori susţin că citesc cu atenţie eticheta produsului înainte de a cumpăra, iar restul nu se preocupă de acest lucru. Aproximativ 62% dintre respondenţi declară că citesc cu atenţie toate clauzele contractuale pe care le semnează, în timp ce 38% spun că nu fac acelaşi lucru. „Anul acesta, conform calendarului realizat de Consumers International, tema zilei este Servicii financiare corecte pentru consumatori. Se lansează un apel către consumatori şi către organizaţiile de protecţie a drepturilor consumatorilor de a milita pentru accesul la servicii financiare sigure, echitabile şi competitive”, a menţionat Cerbulescu.

Cele mai frecvente probleme pe care le întâmpină consumatorii vizează produsele alimentare (19%), utilităţile publice de tipul apă, gaz, electricitate (17%) şi serviciile financiare (14%). Potrivit cercetării online a ANPC, aspectele semnalate cel mai frecvent vizează publicitatea înşelătoare în 25% din cazuri, clauzele contractuale – 22% din situaţii, garanţiile – 17% şi termenele de valabilitate ale produselor în 15% din cazuri.

Cu ocazia Zilei Internaţionale a Consumatorilor, şeful ANPC a organizat întâlniri cu bucureştenii în patru centre comerciale din Capitală unde vizitatorii au putut cere informaţii direct de la comisarii de profil, inclusiv sfaturi privind întocmirea unei reclamaţii. De asemenea, acţiunile au fost continuate pe parcursul zilei în trei licee din Capitală, tinerii fiind informaţi asupra drepturilor pe care le au în calitate de consumatori.

Cookies