Judecătorii Curții de Apel au anulat joi autorizația de construcție pentru Bd. Uranus din Capitală

de:
18 oct. 2013
2 Afișari
Judecătorii Curții de Apel au anulat joi autorizația de construcție pentru Bd. Uranus din Capitală

Este vorba de Hotărîrea cu nr 151 din iunie 2006, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, şi autorizaţia de construcţie cu nr 363 din 2009 a Primarului General al Municipiului Bucureşti care delimita spaţiul public aferent diametralei nord- sud, etapa 1, pe tronsonul Buzeşti, Berzei, Vasile Pârvan, în cadrul Planului Urbanistic Zonal Dublarea diametralei nord- sud pe tronsonul Buzeşti, Berzei, Vasile Pârvan, Haşdeu, Uranus, Calea Rahovei, scrie Libertatea.

La dezbaterea care a avut loc la secţia de contencios a Curţii de Apel, săptămâna trecută, a fost prezent Nicuşor Dan, fost candidat la Primăria Capitalei, din partea reclamanţilor, alături de avocatul clujean Marius Harosa. De cealaltă parte au fost prezenţi un avocat şi un consilier juridic de la Primăria Bucureşti.

Avocatul Marius Harosa a declarat după aflarea sentinţei că foarte probabil vor fi solicitate tragerea la răspundere a vinovaţilor pentru demolarea unor clădiri istorice, cum ar fi Hala Matache sau clădirea Ghika. Potrivit lui Nicuşor Dan şi Marius Harosa, mai mutle clădiri de patrimoniu au fost demolate, în baza unor hotărâri ale Primăriei Bucureşti, deşi acestea erau deja suspendate de instanţele de judecată.

De menţionat că joi au fost respinse atât recursul declarat de Primăria Municipiului București, faţă de decizia Tribunalului Cluj din data de 1 februarie 2013, cât şi recursul Consiliului General al Municipiului Bucureşti, ca tardiv formulat.

Decizia de ieri s-a referit doar la PUZ, hotărârea 151/2006 a CGMB şi la autorizaţia de construire pentru cele două segmente deja executate, e vorba de autorizaţia 363/2009 şi ea se referă la segmentele cuprinse între Piaţa Victoriei şi Str. Occidentului şi de la Dinicu Golescu până la Calea Plevnei. Aceste două acte fuseseră deja suspendate încă din aprilie 2011. Teoretic de atunci nu mai trebuiau aplicate, iar Primăria trebuia să oprească lucrările. Asta deschide calea largă către penal. Nu se poate ca cineva să dea 1.000 de oameni afară din case, să demoleze 90 de clădiri şi să nu păţească nimic„, a declarat, pentru B365.ro, Nicuşor Dan, preşedintele Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul.

Deşi Tribunalul Cluj a decis suspendarea lucrărilor din aprilie 2011, Primăria Capitalei a continuat să desfășoare lucrări la Bd. Uranus pe baza a două autorizații de construcție noi şi a trei PUZ-uri noi, a spus Nicușor Dan, precizând că Municipalitatea face lucrări în zonă în baza autorizaţiilor de construcţie nr. 282/2011 şi nr. 274/2012, iar PUZ-urile noi au numerele 132, 133 şi 134 şi sunt din data de 27 aprilie 2013. Preşedintele Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul a mai declarat, pentru B365.ro, că a atacat deja, la Tribunalul București, cele cinci acte în baza cărora Primăria Capitalei a continuat lucrările şi a precizat că instanţa va anula şi cele două noi autorizații emise pentru că au același obiect ca și cele declarate ilegale la Cluj, în decizie irevocabilă.

Din punct de vedere strict formal, ei au dat alte trei hotărâri de Consiliu General şi în baza lor au dat alte autorizaţii de construire. Atâta timp cât instanţa nu se pronunţă şi asupra lor, ei pot să construiască mai departe. Este o prevedere explicită în legea contenciosului, care spune că actele administrative care au acelaşi conţinut cu acte suspendate de instanţă se suspendă de drept. Noi am contestat deja toate cele cinci documente (cele două autorizaţii şi cele trei PUZ-uri), e un proces de suspendare, care se desfăşoară la Tribunalul Bucureşti şi are o înfăţişare săptămâna viitoare. În procesul care e deja pe rol, pentru suspendarea celor trei PUZ-uri şi a celor două autorizaţii noi, e posibil ca instanţa să constate că autorizaţiile au acelaşi conţinut cu ceva pe care instanţa l-a suspendat deja şi se suspendă de drept. Va mai fi un proces de anulare, pe care nu l-am depus încă. Pentru anularea autorizaţiilor de construcţie avem termen până în ianuarie 2014. Noi am cerut oprirea lucrărilor„, a spus Nicuşor Dan.

Preşedintele Asociaţiei Salvaţi Bucureştiul a mai spus că, odată cu decizia irevocabilă a Curţii de Apel Cluj, anunţată joi, devin nule şi celelalte hotărâri date pentru Bd. Uranus. Astfel, hotărârea privind declararea de utilitate publică a lucrării devine nulă. De asemenea, Hotărârea de Guvern prin care s-au făcut exproprierile din zonă devine nulă, ca și autorizațiile prin care s-a demolat și s-a construit.

Având această decizie irevocabilă dată de Curtea de Apel Cluj vom extinde plângerea penală pentru tot ce s-a întâmplat acolo. Deja avem nişte plângeri punctuale: pentru Hotel Marna, una pentru Hala Matache şi una pentru clădirea de la intersecţia Ştirbei Vodă cu Berzei, fosta policlinică, demolată într-o noapte. Noi am spus de trei ani, înainte să se demoleze orice clădire, că lucrurile sunt ilegale. Am anunţat oficial Primăria şi ea s-a încăpăţânat să facă lucrurile astea ilegale. A scos 1.000 de oameni din case şi a demolat 90 de clădiri pentru o chestie care s-a dovedit a fi ilegală. Deci tot ce s-a întâmplat acolo devine ilegal de la un capăt la altul. Autoritatea trebuie să decidă ce vrea să facă, dar va trebui să ţină cont şi de ce a zis instanţa de la Cluj. În câteva procese în care am contestat autorizaţii de demolare – care în momentul de faţă sunt suspendate pentru că au aşteptat să se termine procesul de la Cluj – am solicitat să fie reconstruite clădirile respective pe locaţia iniţială, de exemplu Hotelul Marna. Instanţa va spune, în mod sigur, că autorizaţia de demolare la Hotelul Marna a fost ilegală. Acum este la latitudinea instanţei să decidă dacă se reconstruieşte sau nu. Dacă vom avea câştig de cauză, Hotelul Marna va fi construit pe prima bandă a şoselei„, a mai spus Nicuşor Dan.

Prima etapă din Bulevardul Uranus are o lungime de 1,8 km și este cuprinsă între Piața Victoriei și strada Vasile Pârvan. Primăria a demarat lucrările în toamna lui 2010. Trei ani mai tarziu, lucrarea este încă în stadiu de șantier pe o porțiune. Mai exact, în acest moment încă se lucrează pe un segment cuprins între Calea Griviței și Popa Tatu.

Întârzierile au fost cauzate de lucrările la sistemul de canalizare, dar și de problemele cu Hala Matache, a explicat, joi, consilierilor generali șeful Direcției de Infrastructură, Mădălin Dumitru. „Mai durează o lună, o lună și o săptămână”, a spus Dumitru în cadrul ședinței CGMB. 

În luna iunie, primarul general, Sorin Oprescu, anunța că bucureștenii vor circula pe acest tronson cu mașinile personale, dar și cu tramvaiul începând din luna iulie.

Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus este unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Primaria Capitalei. Drumul va face legatura intre Piata Victoriei si Gara Progresul, reprezentand o alternativa la Calea Victoriei si bd. Magheru pentru persoanele care doresc sa ajunga din Nordul Capitalei la iesirea din Bucuresti spre Giurgiu.

Municipalitatea a impartit proiectul in trei etape. După cea cuprinsă între Piața Vasile Pârvan, urmează tronsonul dintre Vasile Pârvan şi Piaţa George Coşbuc, care include şi un tunel pe sub Dealul Parlamentului, între Catedrala Neamului şi Casa Poporului. Ultima etapă a lucrării cuprinde segmentul cuprins între Piaţa George Coşbuc şi Gara Progresul.

Bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus este un bulevard cu cate 2 benzi pe sens si banda pentru biciclisti, cu trotuare cu o latime cuprinsa intre 3 si 5 metri si linie de tramvai pe zona mediana, considerat unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din Capitală din ultimii 20 de ani.

Principalele lucrari efectuate pe Bd. Uranus constau în modernizarea liniei de tramvai, a carosabilului şi trotuarelor, înlocuirea, protejarea şi modernizarea reţelei de canalizare şi a reţelelor alimentare cu apă, dar şi lucrări de realizare a iluminatului public. Bulevardul Buzesti-Berzei-Uranus, care va traversa, la final, Bucureştiul de la Nord la Sud reprezintă o alternativă pentru ruta bulevardelor Lascăr Catargiu – Magheru – Dimitrie Cantemir, dublată de Calea Victoriei. 

Cookies