Joaquín Cortés revine, duminică, la Sala Palatului cu Gitano. Cât costă biletele la spectacol

de:
12 mart. 2015
1 Afișari
Joaquín Cortés revine, duminică, la Sala Palatului cu Gitano. Cât costă biletele la spectacol

Duminică, începând cu ora 20.00, bucureştenii îl pot vedea la Sala Palatului din Capitală pe regele dansului flamenco – Joaquín Cortés. Balerinul şi coregraful an­da­luz, în vârstă de 45 de ani, aduce pe scena bucu­reş­teană cel mai nou spectacol al său, intitulat Gitano.

Cu o durată de o oră și 45 de minute, Gitano e compus din doua părți diferite, ce curg una după alta fără întrerupere. În prima jumătate, mai intimă, scena e acaparată de un flamenco pur, iar partea a doua e o explozie de muzică și dans în care fuzionează diverse stiluri. Costumele artiștilor sunt semnate de designerul Giorgio Armani, vechi prieten și admirator al lui Cortés.

Flamenco-ul din Gitano este uneori sobru, alteori extrovertit, dar fără excepție rasat. Jocul diabolic, versatil, senzual, frumusețea cu care își mișcă brațele fac din Cortes un interpret mai mult decât carismatic. Simpla sa prezență umple scena.

Biletele la spectacolul de pe 15 martie de la Sala Palatului costă 350, 300, 250, 175 și 125 lei, în funcție de distanța față de scenă. Se pot cumpăra online pe www.eventim.ro, sau prin rețeaua Eventim (magazinele Germanos, Vodafone, Orange, Domo, librariile Humanitas, librariile Cărturești). Biletele pot fi achizitionate și în doua rate lunare, doar prin CardAvantaj, la sediul Eventim din str. Polonă nr. 15.

„Vă invit să păşiţi în adâncul sufletului meu, într-o călătorie muzicală şi coregrafică explo­zivă: dans clasic, contemporan şi flamenco. «Gitano» e o adevărată rememorare a vieţii mele, căci poves­teşte despre rădăcinile din care mă trag, despre fas­tuoasa cultură ţigănească şi despre reprezentanţii săi. Împreună cu dansatorii şi cu muzicienii ce mă înso­ţesc, dau glas ţiganului temperamental care sunt. Am evoluat ca artist, descoperind noi culturi şi influenţe, de la cel mai ortodox flamenco, la muzică clasică, de la gospel şi jazz, la afro. În «Gitano», dansul meu se întrepătrunde cu muzica şi cu lumina, reflectând o singură emoţie – Pasiunea. Vreau să ştiţi că după fiecare acord, pe scenă rămâne o bucăţică din inima mea”, declara artistul, citat de formula-as.ro.

Joaquín Cortés a reuşit să stârnească, în cei peste treizeci de ani de carieră, reacţii şi sentimente puternice şi nu a lăsat niciodată pe nimeni complet indiferent. Cu mişcările lui atletice şi fluide şi cu expresivitatea sa hipnotică, şi-a câştigat un loc aparte pe scena internaţională a dansului.

Joaquín Pedraja Reyes, cunoscut sub numele de scenă drept Joaquín Cortés, s-a născut într-o fami­lie de ţigani din Cordoba – Spania, pe 22 februarie 1969, şi a crescut la Madrid. După cum singur admite, nu a avut o copilărie nefericită sau în sără­cie, ba chiar una îndestulată şi fericită, în pătura de mijloc a socie­tăţii spaniole. „Eram consideraţi chiar bogaţi de că­tre vecinii noştri. Şi într-o zi, pe când tata dormea, iar noi, copiii, eram plecaţi cu mama de aca­să, ne-au călcat hoţii, care ne-au golit casa, ne-au furat tot, tot, până şi scaunele şi masa şi hainele”, îşi amintea Joaquín într-un interviu.

Cu flamenco-ul a făcut cunoştinţă încă de mic şi a fost iniţiat în misterele lui de unchiul Cristóbal Re­yes, şi el un dansator cunoscut de flamenco, care-l întâlnise pe Nureev. Dar cea care l-a încurajat şi l-a sprijinit în mod special în cariera de balerin a fost chiar mama lui. La 12 ani, Joaquín dansa deja în liga profesionistă, iar la 15 ani, era prim-balerin în trupa Baletului Naţional Spaniol. „În cultura ţigănească, cel mai important lucru este familia. Mama m-a spri­jinit tot timpul. Chiar şi atunci când, copil fiind, mă antrenam pentru orele de dans în curtea şcolii, iar ceilalţi băieţi râdeau de mine şi spuneau că sunt homosexual, mama mi-a luat apărarea şi mi-a spus să nu-i bag în seamă. Când am avut prima repre­zen­taţie, ea era acolo şi i-am zis: «Să nu cumva să plângi şi să mă faci de râs». Azi regret că am fost atât de aspru atunci cu ea… Şi acum, când mă urc pe scenă, mă gândesc la ea”, mărtu­risea ar­tis­tul într-un interviu, la puţin timp după moartea mamei sale, în 2009.

Alături de Baletul Naţional Spaniol, Cor­tes a dansat pe cele mai renumite sce­ne ale lu­mii, de la Opera Metropolitană din New York şi până la Palatul Congre­sului de la Kremlin. În 1992 şi-a înfiinţat propria companie (în numai două săptă­mâni), „Joaquin Cortes Ballet Fla­menco”, şi a avut curajul să înfrunte mai întâi Pa­risul, apoi întreg mapamondul.

Cookies