Iohannis, biciclist cu acte în regulă de Ziua Mondială a Bicicletei. Eveniment important în Parcul Herăstrău

03 iun. 2021
104 afișări
Iohannis, biciclist cu acte în regulă de Ziua Mondială a Bicicletei. Eveniment important în Parcul Herăstrău

Iohannis a participat, joi, la evenimentul organizat de Green Revolution cu prilejul Zilei Mondiale a Bicicletei în Parcul Herăstrău alături de ministrul Mediului și primarul general al Capitalei. Președintele a venit cu bicicleta și a vorbit despre necesitatea implicării autorităților locale pentru creșterea mobilității bicicliștilor în interiorul localităților, precum și între localități.

Eveniment important în Parcul Herăstrău de Ziua Mondială a Bicicletei. Preşedintele Klaus Iohannis, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Barna Tanczos, şi primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, participă, astăzi, la o dezbatere pe tema transportului sustenabil în România.

Trebuie să dăm orașele înapoi oamenilor. Nu toată lumea vrea să meargă cu mașina

Mesajul preşedintelui Klaus Iohannis

“În mod natural, am venit aici pe bicicletă. Cred că este o zi foarte potrivită pentru a promova şi noi, politicienii, mersul pe bicicletă.

Mersul pe bicicletă este plăcut, este sănătos, te scutește de ambuteiajele din trafic. De ce nu merge mai multă lume cu bicicleta în oraș, în aceste condiții?

Dacă încercați să mergeți cu bicicleta, veți afla imediat de ce totuși puțini fac acest efort. Sunt prea multe intersecții unde stai mai mult la semafor decât mergi cu bicicleta. Sunt prea puține piste pentru bicicliști și, de multe ori, împarți banda de mers cu automobiliști nervoși și foarte deranjați de existența bicicliștilor. De foarte multe ori, dai de piste care sunt făcute aparent pentru bicicliști, dar se merge foarte greu pe ele, pentru că cei care le-au conceput nu folosesc, probabil, bicicleta.

De ce avem nevoie pentru mai mult mers pe bicicletă

Iată câteva chestiuni care sunt ușor de remediat, dacă vrem să promovăm mersul pe bicicletă în orașele noastre.

În afară de mersul pe bicicletă, evident că este la îndemâna oricui mersul pe jos, mersul pe trotinetă, altfel de transport decât cu mașina personală. Această discuție, pro-auto sau pro-bicicletă, există peste tot în lume.

Trebuie să fim foarte deschiși și raționali: orașele noastre au fost construite în ultima sută de ani pentru automobile. Nu este niciun secret. Dar trebuie să dăm orașele înapoi oamenilor. Nu toată lumea vrea să meargă cu mașina și să petreacă ore și ore zilnic în ambuteiaje. Pentru asta nu este suficient doar să ne întâlnim și să vorbim, este nevoie să și facem ceva, este nevoie de planuri și strategii și este nevoie să le punem în practică”, a spus, joi, preşedintele Iohannis.

Dezbatere de Ziua Bicicletei

Dezbaterea este organizată de Asociaţia “Green Revolution” în Parcul Herăstrău din București, la Roaba de Cultură, de Ziua Mondială a Bicicletei – marcată pe 3 iunie.

“Sub presiunea schimbărilor generate de perioada de restricţii şi pandemie, liderii UE au convenit asupra unui pachet cuprinzător care să contribuie la reconstrucţia economiei UE. Tranziţia verde şi durabilitatea reprezintă pietrele de temelie ale planului de redresare şi corespund angajamentului liderilor UE de a construi o economie şi o societate cu un nivel net al emisiilor egal cu zero până în 2050”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei “Green Revolution” citat de Agerpres.

Pentru a se atinge obiectivul de neutralitate climatică pentru 2050, sectorul transporturilor trebuie să îşi reducă drastic emisiile de gaze cu efect de seră – 90% până în 2050 – asigurând în acelaşi timp soluţii accesibile şi sănătoase pentru cetăţeni. Această decarbonizare accelerată nu poate fi atinsă fără integrarea mobilităţii active în mix-ul de transport, alături de transportul individual motorizat şi transportul public, spun organizatorii.

Ce arată studiile

Studiile europene arată că, dacă oamenii ar face o trecere masivă de la maşini la biciclete, până în 2050 s-ar economisi 24 de trilioane de dolari, iar emisiile de CO2 provenite din transportul urban de pasageri s-ar reduce cu 11%, adaugă aceştia.

“Conform unui studiu realizat de Federaţia Europeană a Cicliştilor (ECF), ciclismul creează beneficii de cel puţin 150 de miliarde de euro în fiecare an în Uniunea Europeană. Aceste beneficiile apar nu doar în domenii specifice, izolate, cum ar fi transporturile sau politica de mediu, ci şi în multe altele, cum ar fi politica industrială, ocuparea forţei de muncă, sănătatea şi politica socială”, arată sursa citată.

La nivel mondial sunt în jur de două miliarde de biciclete, iar estimările vorbesc despre cinci miliarde prin 2050, după cum spune World Bank blogs. Acest lucru înseamnă că mai mult de jumătate din populaţia planetei ştie să meargă pe bicicletă.

Dezbaterea, care va începe la 10,30, este moderată de preşedintele Asociaţiei “Green Revolution” şi “World Cycling Alliance”, Raluca Fişer.

Cookies