Stenogramele convorbirilor dintre Rus și Dobre: „Eu nu vreau să îmi petrec bătrânețile în pușcărie”

de:
10 aug. 2012
0 Afișari
Stenogramele convorbirilor dintre Rus și Dobre:

Ioan Rus și Victor Paul Dobre vorbesc, în discuțiile interceptate la cererea procurorilor, despre scoaterea de pe listele electorale ale alegătorilor din străinătate. „Am semnat că sunt 18.300.000 pe listele electorale…ceea ce, așa este”;”Să îi scoți pe ăia din afară, că sunt peste 12 luni, asta e nebunie.” -spune Victor Paul Dobre. Interlocutorul lui Victor Paul Dobre spune la un moment dat că „nu există lege pentru așa ceva”. „Să facă o ordonanță să nu voteze ăia din afară” – spune unul dintre cei doi. „Ăsta ar fi sfârșitul sfârșitului” – spune celălalt. „Nu vreau să îmi petrec bătrânețile în pușcărie” – ar mai fi spus Rus.

Iată interceptările prezentate de evz.ro:

Victor Paul Dobre: Vă salut! Domnule ministru, nu vreau să vă stric seara, dar am înţeles că preşedintele şi cu premierul s-au înţeles să demisionez. Asta e viaţa!

Domn:  Eu nu ştiu despre aşa ceva.(!!!)

Victor Paul Dobre: Aşa mi-a spus domnul Chiţoiu. A fost o video-conferinţă la PNL, eu eram pe drum. M-au atacat oameni importanţi cum e domnul Fenechiu şi când am întrebat mi s-a spus că aşa s-a înţeles Preşedintele cu Ponta. Nu am nicio problemă.

Domn: De ce?

Victor Paul Dobre: Nu ştiu. Că am semnat că sunt 18.300.000 pe liste. Ceea ce… aşa este, dar aia e o altă problemă.

În ziua de 03.08.2012, la ora 20:53:05, Victor Paul Dobre se plângea unei o persoană în următorul sens:

V: Da, Victor!

Victor Paul Dobre: Salut!Azi, cât eram pe drum, a fost o video-conferinţă a înaltei conduceri cu filialele.

V: Am auzit, da.

Victor Paul Dobre:Crin l-a remandatat pe Daniel. Vela, ăla de la Prahova şi Fenechiu m-au făcut zob: că n-am semnat, că nu am făcut, că nu ştiu ce.

V: În teleconferinţă?! În video-conferinţă?

Victor Paul Dobre: În video-conferinţă, da.

V: Cretini!

Victor Paul Dobre: Am vorbit cu Chiţoiu. Zic: „Daniele, ce ştii?” Zice: „Ştii că Crin şi cu Ponta au hotărât că e mai bine, nu ştiu ce.” Zic: „Bine.” Deci, eu cred că până duminică îmi dau demisia şi îmi văd de concediu.

V: Mamă-mamă!

Victor Paul Dobre:Treaba lor ce vor face!

V: Ce să zic?!

Victor Paul Dobre:Îţi spun eu ce vor: vor să dea Ordonanţe, să facă o nebunie întreagă.

V: Nu pot să cred!

Victor Paul Dobre: Da, da! Să facă o Ordonanţă, să nu voteze ăia de afară, să-i scoată de pe liste, o nebunie întreagă.

V: Victore, hai să vedem dacă nu ne dăm demisia de tot! Pe bune!

Victor Paul Dobre: Cum?

V: Dacă nu cumva e bine să fugim din acest grup infracţional organizat! Pe bune!

La fel se întâmplă și în ziua următoare, 04.08.2012, când la ora 14:07:05, DOBRE VICTOR PAUL, discută despre demisia sa.

L: Cum să-ţi dai demisia?! De ce să-ţi dai demisia?! Asta-i culmea! Ai avut tu vreo influenţă în chestia asta?

Victor Paul Dobre: Nu!

L: Păi?!

Victor Paul Dobre: Nu, atât că am dat un răspuns. M-a întrebat Curtea câţi sunt pe listele electorale permanente şi i-am răspuns exact.

L: Am înţeles….

Este relevantă în acest sens și discuția din ziua de 04.08.2012, la ora 18:19:29, pe care o poartă DOBRE VICTOR PAUL cu Rus Ioan.

Ioan Rus: Luni cred că vor fi două hârtii! Nu ştiu exact. Mă mai văd cu premierul şi cu…dar aşa se profilează.

Victor Paul Dobre: Aţi apucat să vorbiţi cu el?

Ioan Rus:Da, am vorbit, dar ei vor, în primul rând vor să fie minus 1600 de aia, ori…aşa ceva nu…i-am spus că nu sunt, fizic şi nu sunt dispus la niciun fel de…nimic şi atunci nu cred că va fi altă soluţie!

Victor Paul Dobre: Îhî.

RUS IOAN: Deci, ei ţin, neapărat, să fie aşa, deci să fie…să se demonstreze faptul că nu…că ăla e valid şi că majoritatea, cvorumul, e ăsta şi noi trebuie să facem cvorumul ăla. Punct. Păi, de unde…să-l facem?

Victor Paul Dobre: Îhî.

Ioan Rus: Că sunt unii care zic că aşa este şi că noi ne opunem sau eu mă opun, că-s omul preşedintelui şi dumneata te-ai convertit. Am zis: Măi, deci, e în regulă, numai că voi vreţi să ne învăţaţi…ce? Că suntem tâmpiţi amândoi, eu şi cu omul ăla! Om fi proşti, dar chiar tâmpiţi nu suntem! Am băgat şi noi de seamă câţi sunt, cum sunt, iar eu nu semnez niciun singur om în plus sau în minus! Şi cu asta basta! Dacă sunt care cred că ştiu ei mai bine ca noi şi ştiu ei să numere aşa, încât aşa să fie, n-am nicio împotriveală să încurc pe cineva. Că nu înţeleg, că ăsta e un gest politic important care…Bun, e important, dar eu chiar nu vreau să-mi petrec bătrâneţile în puşcărie!

Victor Paul Dobre:Acum nu ştiu ce să fac, să-i dau şi eu un telefon să-i spun? Nici nu ştiu cum e mai bine!

Ioan Rus: Poţi să-i dai un telefon. Eu i-am spus: Măi, gândeşte-te… nu ştiu ce, mâine seară ajung la capitală, luni dimineaţă sunt acolo şi, dacă chiar există această posibilitate eu nu am nicio…chiar nu am nicio problemă. Asta e, înţeleg că e un imperativ major care voi ziceţi că poate fi susţinut, noi zicem, în tâmpenia noastră că nu poate, deci, tâmpenia noastră nu are cu ce să vă încurce!

Victor Paul Dobre:Atunci, zic aşa, trec eu mâine pe acolo, înainte de a pleca, scriu ce a am de scris şi o las la dumneavoastră şi o găsiţi de dimineaţă.”

 

Iată interceptările publicate de realitatea.net:

Într-o convorbire telefonică din 7 august, Manoloiu discută cu o persoană din MAI în legătură cu situaţia persoanelor din străinătate:
„Domn (râde): Auziţi? Eram cu domnul Firescu (?) şi vrea să ştie sigur, zice că a fost pe la Externe … Ăi cu domiciliul în străinătate … Nu sunt pe listele permanente?
Manoloiu Constantin: Nu sunt, nu!
Domn: Deci, nu sunt probleme acolo.
Manoloiu Constantin: Cei care sunt, ceredesiştii, se găsesc în Evidenţa Paşapoartelor …
Domn: Da, da, asta ştiu.
Manoloiu Constantin: Deci, nu sunt pe listele care sunt acum.
Domn: Şi câţi sunt, în jur de 400.000?
Manoloiu Constantin: Numai puţin, că mi-a dat chiar astăzi, mi-a dat Sime (?) o situaţie şi mă uit pe ea acum. O secundă! Ia să vedem … Deci, avem aşa … Deci, la situaţia cetăţenilor români domiciliaţi aşa … Deci, la 1.1.2012 aveam …
Domn: 1.1.20 …
Manoloiu Constantin: Dar hai să dau la 1.08.2012.
Domn: 1.08, da.
Manoloiu Constantin: 471.301.
Domn: Şi ăştia sunt scoşi toţi, nu?
Manoloiu Constantin: Situaţia cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, cu vârsta de peste 18 ani.
Domn: Aha, aha.
Manoloiu Constantin: Da.
Domn: Da.
Manoloiu Constantin: Deci, ăştia sunt. Şi se găsesc numai … Se găsesc în Evidenţa Paşapoartelor, pentru că au paşaport cu …
Domn: Se găsesc la Paşapoarte în evidenţă, da.
Manoloiu Constantin: Da, cu menţiunea cu domiciliul în străinătate.
Domn: Da.
Manoloiu Constantin: El, la alegeri, comunică tuturor consulatelor din toată lumea câţi cetăţeni ai statului român sunt în statul respectiv, pentru a putea să le asigure dreptul de vot.
Domn: Dar cu rezidenţa ar putea avea cineva?
Manoloiu Constantin: Nu, nu!
Domn: Nu are nimeni nicio evidenţă.
Manoloiu Constantin: Cu rezidenţii, nu, că asta e problema, n-avem …”.
Totodată, procurorii arată că deşi cetăţenii români cu domiciliul în străinătate nu au fost incluşi în listele electorale permanente pentru referendumul din 29 iulie, există o preocupare a învinuiţilor în a actualiza o astfel de bază de date şi a-şi lua măsuri pentru situaţiile în care se va verifica veridicitatea întocmirii unei astfel de situaţii.
Astfel, în dimineaţa zilei de 6 august, Constantin Manoloiu discută cu un angajat al MAI:
„Manoloiu Constantin: Ce dracu să fac?! Nu vezi? Poţi să-mi zici şi mie… CRDF-iştii tăi… tu faci liste speciale pentru afară?
Domn: Eu?! Nu! Nu!
Manoloiu Constantin: Nu faci.
Domn: Nu! Mie îmi solicită cei de la Externe, de fiecare dată şi le dau numărul lor, pe ţări.
Manoloiu Constantin: Pe ţări! Deci, e implicită problema, da! Da, da, da!
Domn: Nu am cum să le dau altfel decât pe ţări! Nu mi-au solicitat niciodată nume, prenume, CNP.
Manoloiu Constantin: Da.
Domn: Dar, am! În baza de date am şi această posibilitate, să scot extrase cu ei, şi nominal, cu CNP-ul lor, dacă cineva…
Manoloiu Constantin: O să ne gândim acum, să vedem cum am putea face confruntări.
Domn: Păi, confruntările astea pot fi făcute, numai că chiar am făcut o estimare vineri, când am văzut ce amploare ia fenomenul.
Manoloiu Constantin: Da.
Domn: Ar fi vorba de vreo zece mii şi ceva de file şi am zis să… totuşi, le-am constituit într-un lot; ăla poate fi transmis on-line sau scos şi băgat într-un mediu de stocare extern, ca să putem să vi-l dăm, la solicitare.”
Procurorii arată că această preocupare pentru a nu se stabili modul în care a întocmit lista electorală permanentă şi pentru a crea impresia că nu se poate stabili numărul exact al celor înscrişi pe lista electorală permanentă este dovedită prin probele administrate în cauză.
Astfel, în 4 august, Manoloiu discută cu martora Laura Cusa (şeful Serviciului Juridic-n.r):
„Manoloiu Constantin: Noi… ăia de la noi, de la… care fac verificările…
Doamna: Aşa…
Manoloiu Constantin: Trebuie să comunice numele persoanelor verificate, că ai văzut că BEC- u’ a dat dispoziţie să nu umble pă liste.
Doamna: Da…
Manoloiu Constantin: Să nu rectifice copiile listelor şi…
Doamna: Nu, alea rămân aşa.
Manoloiu Constantin: Şi oamenilor ce le trebuie, să aibă numele celor care… pentru o eventuală modificare, dacă e… nu? Sau cum zici?
Doamna: Da, separat ar trebui.
Manoloiu Constantin: Eu asta vreau să scoată ăştia când… după ce va… operaţiunile… ţi-am dat ideea, tu gândeşti mâine, poimâine.
Doamna: Aşa…
Manoloiu Constantin: Nu tabelul ăla insipid cu cifre că n-are nicio valoare.
Doamna: Da, bineînţeles.
Manoloiu Constantin: Numele persoanelor operate în registrul naţional.
Doamna: Da, exact!
Manoloiu Constantin: Nu?
Doamna: Da, da, da…
Manoloiu Constantin: Că asta este…
Doamna: Poate n-ar fi rău.
Manoloiu Constantin: Păi, nu, asta e de sprijin şi pentru ăia când operează în liste…”
În acelaşi sens, Constantin Manoloiu le cere subordonaţilor săi să includă în metodologie modul în care se va face confruntarea bazelor de date cu privire la cetăţenii români cu domiciliul în străinătate în cazul în care se dispune un eventual control.
Astfel, în dimineaţa zilei de 6 august, Constantin Manoloiu discută cu adjunctul său de la Evidenţa Persoanelor, Daniel Gheorghe (martor în dosar):
„Gheorghe Daniel: Ordonaţi, domnule director!
Manoloiu Constantin: Am vorbit cu Sime acum.
Gheorghe Daniel: Da…
Manoloiu Constantin: El, înainte de alegeri, la solicitarea Externelor, dă o listă cifrică…
Gheorghe Daniel: Da…
Manoloiu Constantin: … cu numărul cetăţenilor din ţările respective. Atât.
Gheorghe Daniel: Am înţeles.
Manoloiu Constantin: De asemenea, el a pregătit un lot, că eu i-am spus posibilitatea de a face o confruntare între evidenţe…
Gheorghe Daniel: Da, da!
Manoloiu Constantin: Şi la solicitarea noastră şi noi vom trece în metodologie, treaba asta: «Solicitare. Se va solicita de la Direcţia Paşapoarte, număr, etc.» Ai înţeles? Ca să ştii despre toată treaba.
Gheorghe Daniel: Am înţeles! Le solicităm doar numărul sau nominal, persoanele?
Manoloiu Constantin: Nominal, cu CNP, cu tot ce au, ca să verific…
Gheorghe Daniel: Da! Nominal! Da! Am înţeles. Dar asta trecem în metodologia noastră.”
Procurorii arată că aceste „nelegalităţi flagrante” au fost cunoscute, acceptate de către cei implicaţi şi „ignorate, cu ştiinţă”.
„Atingerea scopului urmărit, prin decredibilizarea totală a Ministerului Administraţiei şi Internelor, a fost întemeiată pe utilizarea unor modalităţi care puteau să ascundă caracterul nelegal şi nereal al acţiunii infracţionale”, susţin procurorii.

Fostul ministru delegat pentru Administraţie, Victor Paul Dobre, şi secretarul de stat în MAI, chestorul principal de poliţie Ioan Nicolae Căbulea, au semnat adresele întocmite de şeful Evidenţa Populaţiei, Constantin Manoloiu, şi transmise Curţii Constituţionale.

Potrivit anchetatorilor, există indicii temeinice că fostul ministru delegat al Administraţiei, liberalul Victor Paul Dobre, ar fi comis infracţiunea de abuz în serviciu contra intereselor publice în formă calificată, prevăzută de art. 248 raportat la art. 248 indice 1 din Codul penal.

Întrucât, faptele pentru care Dobre este cercetat au fost comise în exerciţiul funcţiei de ministru delegat pentru Administraţie şi că acesta deţine şi calitatea de deputat, potrivit art.109 alin.2 din Constituţie şi a art.12 din Legea 115/1999 privind responsabilitatea ministerială, numai Camera Deputaţilor, Senatul şi preşedintele României au dreptul să ceară urmărirea penală a membrilor Guvernului pentru faptele săvârşite în exerciţiul funcţiei lor.

Din aceste considerente, joi, 9 august 2012, a fost disjunsă cauza cu privire la Victor Paul Dobre şi s-a înregistrat la Parchetul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (PICCJ) – Secţia de urmărire penală şi criminalistică.

Acest caz survine declanşării cercetărilor privind o adresă transmisă în 2 august de Ministerul Administraţiei şi Internelor – condus atunci de Iona Rus, ministrul de Interne, şi Victor Paul Dobre, ministrul delegat al Administraţiei – care a afectat procedura de închidere a referendumului, Curtea Constituţională trebuind să valideze sau să invalideze consultarea populară din 29 iulie cu privire la demiterea lui Traian Băsescu.

Astfel, în dosarul de urmărire penală s-a făcut o analiză cronologică a tuturor adreselor emise de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date şi transmise Curţii Constituţionale cu privire la soluţionarea, în exercitarea atribuţiilor privitoare la organizarea şi desfăşurarea referendumului şi la confirmarea rezultatelor acestuia.

De asemenea, s-a constatat că, în 1 august, a fost transmisă Curţii adresa nr. 3479198, în care s-a menţionat că listele electorale permanente utilizate la referendumul naţional din 29 iulie conţin un număr de 18.292.514 persoane, iar actualizarea şi reactualizarea listelor electorale permanente se face de către primarul unităţii administrativ teritoriale şi serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor. Cu toate acestea, a doua zi, în 2 august, prin adresa nr. 3479199 s-a comunicat faptul că, Ministerul Administraţiei şi Internelor nu îşi poate asuma veridicitatea numărului de persoane înscrise în listele electorale permanente, această atribuţie revenind exclusiv Autorităţii Electorale Permanente.

Cele două adrese întocmite de chestorul Constantin Manoloiu, director al Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date au fost înaintate Curţii prin adresele nr.74618/VPD şi nr.74619/VPD ale MAI, semnate de către ministrul delegat pentru Administraţie, Victor Paul Dobre, iar pentru ministrul Internelor de către chestorul principal de poliţie Ioan Nicolae Căbulea, secretar de stat, şef al Departamentului ordine şi siguranţă publică din cadrul Ministerul Administraţiei şi Internelor, arată procurorii PICCJ în referatul privind solicitarea adresată Parlamentului pentru avizul de începere a urmăririi penale.

Totodată, s-a mai stabilit că Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor a transmis în 10 iulie 2012, Biroului Electoral Central, prin adresa nr. 3455987, numărul de cetăţeni cu drept de vot, respectiv un număr total de 18.308.612 – din care 15.714.403 alegători care posedă cărţi de identitate (CI) -, pentru ca apoi, prin adresa nr. 3456026 din 23 iulie, să fie comunicat BEC, pe suport optic, situaţia numărului de alegători înscrişi în copiile de pe listele electorale permanente destinate desfăşurării referendumului naţional pentru demiterea preşedintelui României, numărul total de alegători comunicat fiind de 18.292.514 de persoane.

Ulterior, în 27 iulie, aceeaşi Direcţie a transmis Biroului Electoral Central adresa nr.3456054 prin care a comunicat faptul că, în copiile listelor electorale permanente, sunt înscrişi 18.292.514 de alegători.

În acest context, în 6 august, PICCJ a început urmărirea penală faţă de chestorul de poliţie Constantin Manoloiu, pentru neglijenţă în serviciu cu consecinţe deosebit de grave prevăzută de art.249 alin.1 şi 2 din Codul penal.

Ulterior, în urma administrării de noi probe, în 8 august, s-a dispus schimbarea încadrării juridice a faptelor comise de chestorul Manoloiu, fiind începută urmărirea penală pentru abuz în serviciu contra intereselor publice în formă calificată prev. de art.248 rap. la art.248 indice 1 din Codul penal.

Motivele care au stat la baza acestei măsuri procesuale au avut în vedere faptul că învinuitul Manoloiu, în calitate de director al Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor a întocmit un înscris oficial, contrar dispoziţiilor art.5 din HG 682/7 iulie 2012, pentru stabilirea măsurilor tehnico-organizatorice privind referendumul naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea preşedintelui României.

Potrivit prevederii articolului 5 din HG 682/2012, MAI, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor, selectează şi prelucrează datele privind cetăţenii cu drept de vot, tipăreşte şi pune la dispoziţia primarilor listele electorale permanente actualizate, în două exemplare, şi copii de pe acestea, în 3 exemplare.

Aşadar, obligaţia de a selecta şi prelucra datele şi de a tipări listele electorale actualizate a revenit Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor, actul normativ fiind contrasemnat de către ministrul administraţiei şi Internelor şi ministrul delegat pentru Administraţie.

Aceste obligaţii au fost îndeplinite de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor, fiind întocmite listele electorale permanente actualizate, privind cetăţenii cu drept de vot care au fost puse la dispoziţia primarilor în două exemplare, şi copii de pe acestea, în 3 exemplare.

În conformitate cu dispoziţiile Legii 3/2000 privind organizarea referendumului, toate aceste date selectate şi comunicate potrivit dispoziţiilor art.5 din HG 682/2012, de către MAI, au fost validate, iar în baza listelor electorale permanente actualizate, în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia în materie, s-a organizat şi desfăşurat referendumul naţional din data de 29 iulie pentru demiterea preşedintelui României.

Din probele administrate în cauză a rezultat că toate comunicările oficiale cu privire la numărul de cetăţeni cu drept de vot, pe baza cărora s-au întocmit listele electorale permanente au fost efectuate de către chestorul de poliţie Manoloiu, în calitate de şef al Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor.

Adresa nr.74619/VPD din 2 august, emisă de către Ministerul Administraţiei şi Internelor şi transmisă Curţii Constituţionale, conţinea răspunsul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor în care se precizează că „Ministerul Administraţiei şi Internelor nu îşi poate asuma veridicitatea numărului de persoane înscrise în listele electorale permanente”, înscris care a fost redactat şi semnat de către chestorul de poliţie Manoloiu.

În 2 august, urmare a acestei comunicări primite la Curtea Constituţională, „fără să fi fost solicitată”, instanţa de contencios constituţional a solicitat clarificări suplimentare de la o altă instituţie, stabilită de către Guvernul României, prin HG 682/2012, respectiv de Autoritatea Electorală Permanentă, instituţie la care Ministerului Administraţiei şi Internelor a făcut referire că, respectiv că ar avea competenţe să verifice listele electorale permanente.

Din starea de fapt descrisă, confirmată prin probele administrate, rezultă că aspectele comunicate de către chestorul de poliţie Manoloiu, în calitate de director al Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor, prin adresa nr.3479199 din 2 august 2012, conform cărora MAI nu îşi poate asuma veridicitatea numărului de persoane înscrise în listele electorale permanente, reprezintă o îndeplinire defectuoasă, cu ştiinţă, a atribuţiilor de serviciu, în condiţiile în care, tocmai acest minister, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor a fost îndrituit de către Guvern să selecteze şi să prelucreze datele privind cetăţenii cu drept de vot, să le tipărească şi să le pună la dispoziţia primarilor în două exemplare, şi copii de pe acestea, în 3 exemplare.

Potrivit anchetatorilor, prin această faptă a chestorului de poliţie Manoloiu a fost cauzată o tulburare însemnată relaţiilor sociale referitoare la evidenţa persoanelor cu drept de vot şi au fost afectate acele relaţii sociale a căror normală desfăşurare şi dezvoltare nu este posibilă fără îndeplinirea corectă a îndatoririlor de serviciu de către funcţionarii publici sau alţi funcţionari.

Orice persoană care ocupă o funcţie publică este responsabilă de acţiunile sale, iar încălcarea acestora atrage răspunderea sa.

„Actele materiale săvârşite de către învinuit sunt de natură să determine consecinţa tulburării însemnate, deoarece prin comunicarea nr. 3479199 din 2 august 2012, s-a urmărit şi realizat invalidarea numărului persoanelor înscrise în listele electorale permanente actualizate şi comunicate fiind grav încălcat cadrul legislativ aplicabil în materia referendumului, care reglementează expres atribuţiile ce revin instituţiei pe care o conduce”, explică procurorii.

Concret, s-a produs o tulburare însemnată instituţiilor publice implicate în validarea referendumului, scopul exclusiv fiind cel al afectării continuităţii desfăşurării activităţii instituţiilor publice cu atribuţii în activităţile de confirmare a referendumului.

Manoloiu a eludat dispoziţiile legale incidente în materia atribuţiilor sale, privind numărul alegătorilor înscrişi în listele electorale permanente destinate desfăşurării referendumului naţional,cunoscând că încalcă legislaţia în materie şi a ignorat, cu ştiinţă, acest aspect.

Parchetul susţine că s-a reţinut că intenţia directă calificată este evidentă, deoarece învinuitul cunoştea în mod detaliat procedurile ce trebuie urmate pentru alcătuirea listelor electorale permanente, însă cu totală ignorare a legislaţiei în materie şi fără a avea vreun înscris justificativ, a consemnat şi a comunicat că MAI nu îşi poate asuma veridicitatea numărului de persoane înscrise în listele electorale permanente, deşi chestorul şef este doar director al Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor, structură subordonată ministerului şi nu putea formula un răspuns în numele ministerului.

Cookies