LA MINE-N CARTIER

Administratorii de bloc se mută pe net: aplicaţia care a urcat avizierul în online

În 2011, după absolvirea facultăţii, Bogdan şi Valentin s-au mutat din cămin în chirie: acolo, s-au confruntat cu plata întreţinerii şi necesitatea de a îşi programa timpul astfel încât ca să se încadreze în programul de secretariat al blocului. Aşa că, fiind programatori amândoi, au făcut ceea ce spun ei că face oricare programator ce întâmpină o problemă în viaţa de zi cu zi: au decis să creeze un software care să rezolve problema cu pricina.

Aşa a apărut Aviziero.ro, aplicaţia care permite administratorilor să prezinte în mod transparent modul în care s-a calculat întreţinerea şi, proprietarilor, să vadă exact pe ce se duc banii lor, oferindu-le în acelaşi timp posibilitatea să-şi plătească întreţinerea cu cardul, fără să stea la uşa administrației.

Click pentru imaginea mărită

Bogdan Ioan şi Valentin Munteanu au fost colegi de liceu în Târgovişte şi, ajunşi în Bucureşti, au nimerit amândoi în cămine din Regie. S-au angajat amândoi încă din studenţie ca programatori, în locuri diferite, iar Aviziero a fost chestia ce i-a unit.
Timp de opt luni, au lucrat doar ei la site, cam zece ore, în fiecare zi.

Primii administratori care s-au înscris în aplicaţie au fost nişte prieteni de familie. După ce s-au întâlnit cu ei, cei doi iniţiatori şi-au dat seama că aplicaţia trebuia să fie ceva mai mult decât un software care face un tabel, ci unul care realizează o întreagă contabilitate: „Am aflat după ce ne-am apucat că administraţia are legislaţia ei, problemele ei”, povesteşte Bogdan. Din această cauză, au făcut fiecare Şcoala de Administratori, ca să cunoască probleme cu care s-ar putea confrunta fiecare utilizator. Acum, toţi colegii lor care lucrează Aviziero trec prin această şcoală. 

Tinerii spun că oamenii au fost sceptici la început şi câţiva încă sunt: „Ni s-a spus că va fi o reticenţă din partea celor bătrâni. Nu e chiar aşa. Cel mai bătrân utilizator Aviziero are 83 de ani şi se descurcă foarte bine. Avea calculator de vreo patru ani când s-a înscris; fiul lui a plecat în America şi, ca să ţină legătură, i-a cumpărat laptop. Ştia deja să umble pe messenger, e-mail şi despre Asociaţia de Proprietari. Şi asta e tot ce trebuie să ştii.” Cu toate astea, spun că au avut şi clienţi pe care i-au învăţat să dea primul click.

Prin Aviziero, administratorul are de ales din trei variante:

 

El rămâne însă obligat de lege să afişeze tabelul la avizierul de la parter. Dar Bogdan spune că: „Noi n-am încercat să înlocuim ceva, am încercat să aducem ceva care să simplifice efortul. Una e să încasezi de la 100 de oameni şi alta e să primeşti banii în cont, cu banii pe Aviziero” (proprietarii au posibilitatea să trimită banii din contul lor, online, aşa cum îşi plătesc telefonul). În plus, de la sfârşitul lunii iunie, administratorii pot face încasări şi prin automate, cash machines, în urma unui parteneriat încheiat de Aviziero şi Qiwi, serviciul putând fi folosit şi de proprietari.

Mai mult de jumătate dintre apartamentele înscrise sunt din Bucureşti, însă aplicaţia se adresează întregii ţări: „Se potriveşte pentru toate asociaţiile de proprietari, deşi între ele sunt multe diferenţe. Noi ştiam şi situaţia din Târgovişte, când am început, şi am dezvoltat pe ideea că la Târgovişte e altfel şi ar trebui să fim pregătiţi şi pentrul asta. Aşa că am făcut-o accesibilă, ca să se poată adapta oricărei asociaţii, indiferent de situaţie. Am creat un cadru general suficient de larg încât permite orice situaţie nouă, ca fiecare să-şi facă tabelul cum vrea.”

Creşterea numărului de utilizatori nu a fost şi nu este nici acum una extraordinară: „Creştem încet. Din 4 milioane de apartamente, câte sunt în ţară, puţin peste 7500 sunt înscrise la noi. ” Din această cauză, băieţii nu au acoperit încă costurile investite: câştigul de până acum le permite deocamdată să acopere doar costurile operaţionale aferente fiecărei luni.

Dar, deşi creşterea e lentă, niciun client n-a renunţat la Aviziero pentru motive care ţin de aplicaţie: „Am pierdut asociaţii pentru că un administrator a renunţat să fie administrator iar cel nou a spus că nu vrea şi au fost situaţii în care unele asociaţii au plecat, dar s-au întors după 2-3 luni. Altfel, nu.” 

Au avut parte însă şi de refuzuri tranşante când au făcut oferta administratorilor. Câţiva argumentează refuzul prin faptul că majoritatea locatarilor din blocul lor sunt pensionari şi nu ar înţelege. Însă Bogdan spune că un motiv pentru refuz ar putea fi şi cel care i s-a sugerat în timpul unui seminar: „Ni s-a spus că o să avem probleme cu administratorii care sunt „creativi”. Pentru că softul nostru inhibă „creativitatea”. Nu vreau să zic că se întâmplă lucruri, sunt administratori care fac o treabă bună şi ştiu şi proprietarii că fac o treabă bună. Dar mai sunt şi unii care se străduiesc, dar nu reuşesc să comunice că fac o treabă bună. Cred că segmentul ăsta e cel către care ne adresăm noi. Îi ajutăm să obţină rezultate bune şi ca ele să se vadă.”

În blocul lui Valentin, administratorul a implemetat imediat Aviziero. În blocul lui Bogdan însă, doamna administrator a fost mai reticentă: „Acum locuiesc într-o asociaţie care foloseşte Aviziero. Dar în celălalt bloc în care locuiam, administrator era o doamnă cu care discut pe facebook din când în când şi care mă mai întreabă ce mai fac. Eu bine, îi zic, dar dvs. încă nu folosiţi Aviziero (râde)”  

 


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button