Întrebare deschisă adresată Administrației Străzilor București, după accidentul grav de pe Șos. Antiaeriană: De ce nu sunt semafoare la trecerile de pietoni?

12 oct. 2022
1012 Afișari
Întrebare deschisă adresată Administrației Străzilor București, după accidentul grav de pe Șos. Antiaeriană: De ce nu sunt semafoare la trecerile de pietoni?
FOTO: Inquam/ Ilustrație generică de pe un bulevard din București

Accident tragic pe Șos. Antiaeriană, marți seară, în jurul orei 19:20.

Un voluntar care a ajuns primul la băiatul de 19 ani lovit de mașină, și l-a resuscitat, dar care nu a mai răspuns manevrelor, a reacționat: ”Neputință, silă, milă pentru cei care conduc orașul acesta…un cumul de sentimente negative.(…) Degeaba s-au făcut zeci de petiții către Primăria Nimănui”.

Este relatarea de la care B365 a pornit în căutarea informațiilor legate de Șoseaua Antiaeriană, după accidentul mortal de pe trecerea de pietoni: ce accidente au mai avut loc, cum se circulă pe această arteră din Sectorul 5 și ce spun oamenii din zonă, locuitorii care trec poate zi de zi prin acest loc.

Din observațiile proprii, Șos. Antiaeriană este o arteră în linie dreaptă, brăzdată de multe treceri de pietoni, unele inutile, care îi determină pe șoferi să nu le mai ia în seamă. Iar cele utile, nesemaforizate.

Căutând elemente de siguranță pe care le clamează oamenii am descoperit, din surse deschise, de pe Facebook și comunități de oameni din București, că în 2020 a mai avut loc un accident mortal, iar atunci a fost făcută o sesizare să fie introduse limitatoare de viteză.

”Făceam această solicitare deoarece în 2020, în august, am resuscitat un alt pieton lovit. Tot mortal, din păcate”, spune bucureșteanul care a trimis sesizarea și care o repostează în contextul accidentului grav.

Răspunsul primit de la Administrația Străzilor București a Primăriei Municipiului București a fost, în 2020, că pe liniile STB nu se pot amplasa limitatoare.

Întrebare deschisă, dar și solicitare scrisă, adresate Administrației Străzilor București

B365 reia astăzi întrebarea, în mod public, pentru că, verbal, directorul Administrației Străzilor nu ne-a răspuns, iar în scris – răspunsul poate dura o lună, conform legii accesului la informații: De ce nu se pun semafoare pe Sos Antiaeriană?

De asemenea, vă solicităm vouă, cititori din București și nu numai, care ați observat că trecerile de pietoni sunt șterse, semnalizate prost, locuri care sunt predispuse accidentelor de circulație să ne scrieți pe adresa office@b365.ro sau pe pagina de Facebook, pentru a le adresa apoi administratorilor orașului.

Redăm mai jos și solicitarea pe care B365 a adresat-o în scris Administrației Străzilor București a Primăriei Capitalei:

Buna ziua,

pentru că am documentat cazul tragic din Sos Antiaeriană, în care oamenii clamează lipsa de reacție a autorităților legată de cererile lor de a fi îmbunătățite trecerile de pietoni, pentru a le fi pusă în siguranță viața, vă solicităm următoarele informații:

– Câte cereri ati primit de-a lungul a 10 ani?
– Dacă aveti în analiză zona Antiaeriană, ce lucrări ați întreprins în ultimii 10 ani aici?
– De ce nu instalați semafoare, sistați eventuale treceri de pietoni nefolositoare?
– Ce metode de a face zona mai sigură puteti întreprinde?
– Dacă Bd Timisoara, care s-a semaforizat de curând este un model bun si pentru Antiaeriană?
– Care sunt pasii legali pe care trebuie să-i urmeze orice schimbare stradală, cât durează să o implementați?

Vă multumim,
Alina Mihai, jurnalist B365

Cookies