ARHIVA B365

Intervenţiile echipajelor ISU în Bucureşti şi Ilfov, în creştere în 2014

La eveniment au participat şi secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, prefectul Municipiului București, Petrovan Paul Nicolae, prefectul județului Ilfov, Rășică Daniel Mihai, prim-adjunctul inspectorului general al IGSU, lt.col. Dragne Daniel Marian.

Cu acest prilej au fost trecute în revistă principalele activităţi desfăşurate, precum şi intervenţiile de amploare gestionate în ultimul an, care au avut scopul de a asigura protecţia şi siguranţa cetăţenilor Municipiului București și județului Ilfov.
Situaţiile de urgenţă pentru care s-a acţionat au presupus incendii, accidente colective cu victime multiple, salvare de persoane de la înălţime sau încarcerate ca urmare a accidentelor rutiere, intervenții ca urmare a fenomenelor meteorologice periculoase etc.

Numărul intervenţiilor ISU Bucureşti şi ISU Ilfov, în creştere în 2014

Numărul intervenţiilor a crescut cu 8.92% – de la 60340 în anul 2013, la 65725 în anul 2014 (în medie 180 pe zi).

În anul 2014, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Dealu Spirii” al Municipiului Bucureşti a participat la 986 evenimente publice de amploare (meciuri de fotbal, concerte, spectacole, etc)

Au fost efectuate 3876 de controale, inspecții și verificări în scopul prevenirii situațiilor de urgență. Mai multe detalii privind intervenţiile ISU Bucureşti în 2014, AICI.

În anul 2014 prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 au fost recepționate 1.040.081 apeluri reale. Dintre acestea au fost direcționate spre dispeceratul ISU București – Ilfov 165.608 (dintre care 92.365 apeluri medicale) reprezentând aproximativ 16% din total.

În perioada 01 ianuarie – 31 decembrie 2014 Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Codrii Vlăsiei” al județului Ilfov a fost solicitat să intervină la un număr de 8448 situații de urgență produse în zona de competență, cu o medie de aproximativ 23 intervenții/zi.

Comparativ cu anii precedenți, în 2014 numărul acțiunilor la care a fost solicitat ISU ILFOV a crescut cu aproximativ 30%, de la 6493 la 8448.

Intervenții SMURD

Conform atribuțiilor din competență, în urma solicitărilor primite, din totalul de 8448 intervenții, 6726 au fost acțiuni SMURD (80%), 557 incendii (6%), iar 1165 alte situații (misiuni, deplasări fără intervenție, alerte false, anunțuri eronate, întorși din drum etc.), cea mai mare pondere a intervențiilor fiind reprezentată de ajutorul medical de urgență.

Misiunile principale ale echipajelor SMURD au constat în intervențiile la cazurile în care una sau mai multe persoane s-au aflat într-o situație cu risc vital din cauza unei îmbolnăviri sau a unei accidentări acute, intervențiile la cazurile care au necesitat acordarea primului ajutor calificat într-un interval de timp scurt, intervențiile la cazurile care au necesitat descarcerare sau alte operațiuni de salvare, precum și asigurarea protecției medicale în cazul intervențiilor echipajelor de stingere incendii care prezentau risc de accidentare pentru personalul echipelor de intervenție.

În anul 2014 echipajele SMURD care au încadrat autospecialele de descarcerare, au intervenit pentru permiterea accesului și degajarea victimelor în cele mai bune condiții și cât mai rapid posibil la 370 accidente rutiere în care au fost implicate 785 persoane dintre care 715 adulți și 70 copii.

După intervențiile SMURD, cea mai mare pondere a solicitărilor adresate ISU Ilfov a fost reprezentată de intervențiile pentru stingerea incendiilor. În perioada analizată echipajele specializate pentru intervenție din cadrul structurilor de intervenție au acționat pentru localizarea, lichidarea și înlăturarea efectelor negative a 557 incendii, inclusiv de vegetație uscată, iar pe timpul acțiunilor de intervenție au fost salvate bunuri materiale în valoare de aproximativ 26,5 milioane lei, în creștere cu aproximativ 50% față de anul precedent.

În anul 2014, cadrele inspecției de prevenire au raportat executarea unui număr de 1871 inspecții, controale și verificări tehnice de specialitate, din care: 33 la localități, 3 la obiective de investiții, 789 la instituții publice, 942 la operatori economici, 11 la operatori economici care desfășoară activități cu risc mare și foarte mare de incendiu sau în care sunt implicate substanțe periculoase, 32 la adăposturi, 17 construcții hidrotehnice și 41 sisteme de alarmare.

Pentru încălcări ale legislației în domeniul prevenirii situațiilor de urgență au fost aplicate 6362 sancțiuni contravenționale principale, din care 682 amenzi contraventionale în cuantum de 793450 lei și 5680 avertismente.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button