Sunt întârzieri cu livrarea noilor trenuri de metrou pentru Magistrala 5, iar producătorul francez Alstom a acumulat penalități de 24 de milioane de euro, spune Președintele Consiliului de Administrație al Metrorex, Mihai Barbu.
Noile trenuri deja ar fi trebuit să circule pe Magistrala 5.
Din cele 13 garnituri care ar fi trebuit să fie livrate de Alstom, 10 ar fi trebuit să ajungă anul acesta în București, iar celelalte trei ar fi trebuit să ajungă în 2025. Graficul de livrare a fost depășit de mult, a spus Președintele CA al Metrorex la TVR Info, potrivit economedia.ro:
Conform contractului putem să îi penalizăm (n.red-Alstom) pentru că nu au livrat trenurile la timp. S-a ajuns la penalități de 24 milioane euro. E enorm. În mod normal, din cele 13 trenuri care trebuiau livrate, 10 trebuiau să vină anul acesta și trei anul viitor. Este un grafic de livrare care este depășit de mult timp. Așa am convenit.
Mihai Barbu a mai spus că nu știe câte trenuri de metrou vor fi puse în circulație și a explicat că deja este prea târziu ca Metrorex să rezilieze contractul cu producătorul francez Alstom:
Este deja prea târziu să reziliem contractul. Nu ne dorim să reziliem contractul, ci să funcționeze trenurile. Nu știm câtre trenuri vor fi puse în circulație anul acesta. Trebuie să plătească penalitățile. Ei le-au contestat în instanță, dar au pierdut.
Primul metrou Metropolis din lotul celor 13 din contractul încheiat de Metrorex a ajuns la București, la Depoul Berceni, la data de 25 aprilie, cu o întârziere de aproape un an. Trenul trebuie să fie verificat și pregătit pentru etapele de probe și testele specifice.
Metrorex și Alstom Transport SA au semnat contractul la data de 2 decembrie 2020. Valoarea totală a contractului este de peste 103 milioane de euro. Noile trenuri pentru Magistrala 5 sunt produse la fabrica din Brazilia, iar primul ar fi trebuit să ajungă în Capitală în luna iunie 2023, potrivit contractului, conform sursei citate.