Inspectoratul de Stat în Construcții, contraatac la Nicușor Dan, pe controversa deschiderii liniei de tramvai de pe Bd. Doina Cornea (Vasile Milea): Își maschează propriile deficiențe

19 oct. 2022
15815 Afișari
Inspectoratul de Stat în Construcții, contraatac la Nicușor Dan, pe controversa deschiderii liniei de tramvai de pe Bd. Doina Cornea (Vasile Milea): Își maschează propriile deficiențe
Sursa FOTO: Asociația Metrou ușor/Facebook

Controversele legate de întârzierea punerii în circulație a tramvaielor 1, 10 și 11 de pe Bd. Doina Cornea (Vasile Milea) continuă cu un contraatac al Inspectoratului de Stat în Construcții, la adresa primarului general Nicușor Dan.

Inspectoratul de Stat în Construcții a reacționat, azi, și probează cu două acte oficiale, într-un document trimis B365, că la recepția lucrărilor de reabilitare a liniei de tramvai de pe Bd.Vasile Milea, instituția a fost convocată pe data de 20 octombrie și nu pe 13 octombrie, așa cum a transmis Primăria Sectorului 6 în numele Primăriei Generale. Totodată, ISC mai devolează faptul că PMB a informat instituția de finalizarea lucrărilor de la linia în 4 octombrie, și nu cu trei luni în urmă.

Data de 17 octombrie anunțată de STB pentru repunerea în circulație a tramvaielor 1 și 10 s-a amânat, informa B365 luni, în care citam anunțul făcut de Primăria Sectorului 6. ”PMB (Primăria Municipiului București) spune că reprezentanții Inspectoratului de Stat în Construcții nu s-au prezentat.”, susținea Primăria Sectorului 6.

Reacția instituției de control în construcții la acuzația că a absentat

În replică, Inspectoratul de Stat în Construcții îl acuză pe Nicușor Dan că își acoperă deficiențele din primărie, și trimite, totodată, documentele prin care probează că a fost convocată la recepția lucrărilor pe altă dată, precum și actul privind finalizarea reabilitării liniei de tramvai (vezi mai jos).

„Asistăm în ultima perioadă la o serie întreagă de acuze ale primarului general al Municipiului București Nicușor Dan la adresa activității Inspectoratului de Stat în construcții (I.S.C.), modalitate prin care domnul primar își maschează propriile deficiențe ale aparatului de specialitate, cel mai nou exemplu fiind lucrările de modernizare a liniei de tramvai de pe Bd. Doina Cornea (Vasile Milea”, a comunicat ISC publicației noastre.

Potrivit Inspectoratului, convocarea comisiei de recepție la terminarea lucrărilor a fost făcută de către PMB prin adresa din 12.10.2022, înregistrată la Inspectoratul în Construcții al Muncipiului București pentru data de 20.10.2022, ora 10.00.

”Un (alt) neadevăr în cele declarate, cum că lucrările sunt gata de peste 3 luni poate fi probat prin Comunicarea privind încheierea execuției lucrărilor, document ce a fost înregistrat la Inspectoratul în Construcții al Municipiului București în data de 04.10.2022”, mai spune instituția.

Totodată, ISC anunță că ”își rezervă dreptul de a-și exprima un punct de vedere ori de câte ori domnul primar general atacă în mod nejustificat instituția”.

Anunțul Primăriei Sectorului 6 de la care a pornit contraatacul ISC este acesta: ,, Anunț important! Primăria Capitalei nu a recepționat lucrarea liniei de tramvai de pe Bd. Doina Cornea, pe 13 octombrie, așa cum era programat. Astfel că circulația tramvaielor 1, 10 și 11 nu va fi reluată mâine, 17 octombrie, după cum anunțase STB. PMB spune că reprezentanții Inspectoratului de Stat în Construcții nu s-au prezentat. Următoarea dată stabilită, pentru lucrarea care este gata de 3 luni, ar fi 20 octombrie. Lucrările efective pentru reabilitarea unui kilometru de linie au durat un an și 2 luni. În august, STB anunța că a finalizat cu succes probele tehnice. Troleibuzele vor reveni pe traseu odată cu tramvaiele, pentru că rețeaua modificată face parte din aceeași investiție. Valoarea totală a lucrărilor este de 28.056.510 lei, bani europeni.”

DOCUMENTELE OFICIALE la care face trimitere ISC: Precizari ISC_B365_Anexe

Dincolo de comunicarea legată de întârzierea recepției liniei de tramvai reabilitată – pe o suprafață de 1,1 km de cale dublă – care ține blocată circulația tramvaielor 1,10 și 11, din mai anul trecut, primarul Nicușor Dan a fost critic la adresa ISC săptămâna trecută.

Primarul Nicușor Dan a acuzat ISC pentru lipsa controalelor pe legalitatea PUZ-urilor, la o dezbatere legată de construcțiile din București, organizată de DCNews.

”În 2008, am solicitat oficial în baza legii 544, am solicitat Inspectoratului de Stat în Construcții, din București, prin asociația pe care o conduceam atunci, să-mi spună câte autorizații și câte PUZ-uri au verificat și câte au constatat nelegale. Și verificaseră, nu mai țin minte, de ordinul a 200 de autorizații și documentații din care găsiseră jumătate nelegale. Ce au făcut mai departe? Nu au extins controalele, tocmai pentru a limita incidența de nelegalitate în domeniu, ci au restrâns aparatul de control și situația persistă. Nu știu dacă în momentul de față Inspectoratul de Stat în Construcții București are 3 oameni care să verifice legalitatea autorizațiilor de construire și desființare, și legalitatea documentației de urbanism. Mai sunt două instituții de control. Mai este prefectul, care depinde de rezultatele pe care i le dă Inspectoratul de Stat în Construcții și mai este Parchetul. Parchetul, din nou, este o instituție care nu funcționează.” a declarat Primarul General la conferință DcNews.

Linia de tramvai în lungime de 1,1 km, pe care circulau tramvaiele 1,10 și 11 este închisă din mai 2021, iar bucureștenii trebuie să folosească pe acest traseu o linie navetă, care circulă deficitar din cauza traficului.

Lucrările de pe Bd Doina Cornea (Vasile Milea) au început în mai 2021, în mandatul ex-primarului Firea, cu un termen de execuție de 12 luni și vizau modernizarea unui tronson de 1,1 km cale dublă a liniei de tramvai de pe Bd. Doina Cornea, pe care circulă tramvaiele 1 şi 10, pe tronsonul cuprins între Bd. Timişoara şi accesul în benzinăria OMV, dinspre Pasajul suprateran Basarab. Valoarea totală a contractului a fost de 28.056.510,21 lei.

Sursa FOTO: Asociația Metrou ușor/Facebook – zona Bd.Doina Cornea (Vasile Milea) 

Îți recomandăm și:

Pasajul Unirii, închis pe sensul de mers Universitate – Bd. Dimitrie Cantemir, la 24 de ore de la incendiu

București, port la Dunăre: Se reia proiectul Canalului București – Dunăre – Marea Neagră. Oferte depuse pentru actualizarea planului | Pe șantier ar urma să lucreze peste 20.000 de oameni

FOTO | Un nou protest spontan în București, după al doilea accident mortal de pe trecerea de pietoni, azi pe Splaiul Unirii, după cel de pe Sos. Antiaeriană

Cookies