Îngrijorări ale bucureștenilor, odată cu reluarea circulației pe Linia 5 de tramvai: timpul de așteptare și trepidațiile. Ce le răspunde directorul STB

16 iun. 2022
19440 Afișari
Îngrijorări ale bucureștenilor, odată cu reluarea circulației pe Linia 5 de tramvai: timpul de așteptare și trepidațiile. Ce le răspunde directorul STB

Celebra linie moartă de tramvai din București, denumită și linia „corporatiștilor” întrucât ajunge în proximitatea platformei Pipera, a reînviat.

Reînviere forțată de împrejurări, întrucât din toamnă calea de rulare va intra în reabilitare, unul dintre motivele pentru care linia fusese suspendată.

Tramvaiul 5, de pe unul dintre cele mai vechi trasee de tramvai ale Capitalei, a fost repus în funcțiune, în teste, și va circula pe deplin de vineri, 17 iunie, în București, în condițiile în care șinele au stat neutilizate timp de 5 ani.

Tramvaiele liniei 5 nu mai circulă din 2017, când fostul edil Gabriela Firea le-a retras din circulație pentru a le introduce pe Șoseaua Pantelimon, pe linia 55, unde era nevoie de vehicule cu dublă comandă. Acum, că terminalul multimodal Pantelimon a fost finalizat, tramvaiele bidirecționale vor reveni pe linia 5.

Motivele care au stat la baza sistării liniei 5 au fost litigiul privind deținerea terenului aferent buclei de întoarcere din zona Bd. Aerogării/ Str. Grațioasă (în prezent rezolvat), precum și necesitatea modernizării întregii infrastructuri rutiere (inclusiv calea de rulare a tramvaielor și stațiile aferente) de pe Bd. Barbu Văcărescu și Str. Cpt. Alexandru Șerbănescu, până la Pasajul Băneasa (în prezent, nerezolvată).

Acum, revenirea în transport a liniei 5 de tramvai s-a făcut la cererea Primăriei Generale, care a solicitat STB să găsească repede o soluție, având în vedere că se putea reveni la traseu cu tramvaie cu dublu cap, odată ce linia 55 nu mai avea nevoie de ele.

Linie moartă de tramvai, spațiu potrivit de parcare

Liniile de tramvai au folosit, timp de cinci ani de zile, ca un imens spațiu de parcare. Atipic, pe mijlocul străzii, între cele două sensuri de circulație, stăteau înșirate, la mica înțelegere, autoturismele locuitorilor din zonă, dar și ale corporatiștilor de la clădirile de birouri din Pipera, în încercarea de a utiliza orice spațiu pentru a fi creată o parcare.

Constatarea oamenilor din zonă este că tronsonul dintre Podul Băneasa și Șoseaua Ștefan cel Mare, chiar dacă va fi redeschis circulației tramvaielor, se află într-o stare de deteriorare vizibilă, întrucât nu s-a făcut nicio investiție în cei 5 ani de zile.

De altfel, după cum arată calculele STB, revenirea liniei 5 este temporară, întrucât, în toamnă sunt prevăzute a începe lucrările pe pe tronsonul Ștefan cel Mare – Bd. Barbu Văcărescu – Pod Elvila – Bd. Aerogării, până la intersecția cu Bd. Ficusului, astfel că bucuria revenirii la un transport ecologic este de scurtă durată.

„Ești aruncat stânga-dreapta datorită șinei proaste”

În ziua anunțului revenirii în circulație a vagoanelor de tramvai, câțiva bucureșteni, călători în trecut cu tramvaiul 5, dar și cu linia de autobuz 605 care a înlocuit transportul pe șine, și-au exprimat îngrijorarea că se va merge prost cu tramvaiele. Ei s-au referit în special la trepidațiile din tramvai, care erau înainte de scoaterea lui din circulație, și având în vedere că nu s-a făcut reabilitarea șinelor de tramvai, vor fi din nou.

„Tramvaiul 5 este un pericol. De la Stefan cel mare până la podul de la Băneasa ești aruncat stânga-dreapta datorită șinei proaste.”, este unul dintre comentariile la postarea viceprimarului Stelian Bujduveanu.

Directorul STB Adrian Criț a mers astăzi pe linia tramvaiului 5 pentru a afla cum se va circula pe această linie. Expertiza tehnică spune că în prima săptămână, din cauza pământului depus pe linii, chiar dacă el a fost scos de lucrărorii de la STB, se va tasa doar după utilizarea liniei de transport, lucru care va dura aproximativ o săptămână.

Linia 5 va funcționa cu 10 tramvaie, de luni până vineri și cu șase tramvaie în zilele de weekend.

O altă preocupare a bucureștenilor este timpul de așteptare a tramvaielor de pe linia 5.

„Linia lui 605 s-a dovedit a fi foarte bună – autobuzul vine la intervale acceptabile (nu 25 min, cât asteptai pe vremea lui 5), iar traseul este mai lung și parcurs mai repede (chiar si cand e trafic), în condiții mult mai confortabile (mai ales pe timp de vara). Ca sa nu mai vorbim de trepidatiile produse de tramvai”, se mai arată într-un alt  comentariu.

Potrivit estimărilor STB, un tramvai va face întregul traseu în 30-40 de minute, iar cele 10 tramvaie vor putea să se succeadă la o perioadă de 8-10 minute. „Timpul de așteptare va fi în avantajul călătorilor, se va merge mai repede decât înainte, cu autobuzele”, a afirmat directorul STB Adrian Criț.

Primul tramvai de pe linia 5 a circulat, joi, în teste, de la ora 5.00 dimineața în București. Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu, responsabil de infrastructura Bucureștiului, a mers de asemenea, joi, pe traseul liniei 5 și și-a împărtățit impresiile.

Îți recomandăm să citești și

Cookies