Infrastructura rutieră din S6, modernizată: sensuri unice, culoar verde și semafoare inteligente

de:
02 sept. 2020
2 afișări
Infrastructura rutieră din S6, modernizată: sensuri unice, culoar verde și semafoare inteligente

„Atunci când vorbim despre proiecte, trebuie să ai în aclcul lucrurile pe care o primărie le poate face. Trebuie să înțelegem un lucru important: nu toate străzile din Sectorul 6, toate arterele cad în sarcina primăriei de sector. Marile artere, marile bulevarde sunt în administrarea Primăriei Capitalei. Este adevărat că, în ultimii patru ani, le-am preluat pentru a le moderniza, însă marile investiții nu se pot face la nivelul primăriei de sector, ci la nivelul Primăriei Capitalei”, a declarat edilul Sectorului 6, Gabriel Mutu care a precizat că, pentru implementarea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii rutiere administrația locală a modificat inclusiv Planul Urbanistic Zonal (PUZ) Sector 6 astfel încât în zona Prelungirea Ghencea să poată fi introdus transport public în comun.

CITEȘTE ȘI Sectorul 6, împărțit în 30 microzone de dezvoltare. 14 microzone, modernizate până la scara blocului

Sectorul 6 a fost împărțit în 30 de microzone de dezvoltare, jumătate dintre acestea fiind deja modernizate, a anunțat luni edilul, Gabriel Mutu, în cadrul unei intervenții la „Ora primarului”, desfășurată pe pagina personală de socializare. Astfel, 139 de străzi și circa 1.300 de alei beneficiază de asfalt nou, trotuare reabilitate integral, redate pietonilor, iar zeci de miii de familii din cartierele Drumul Taberei, Militari și Crângași-Giulești au acum spații verzi reamenajate la noi standarde de calitate. DETALII, AICI. 

„Aș vrea să amintesc de Prelungirea Ghencea, proiect derulat de PMB, însă partea de tehnică urbanistică a fost elaborată și susținută de către Primăria Sectorului 6 prin PUZ-ul sectorului astfel încât investiția să se deruleze corect și să fie corectat: inițial, proiectul nu prevedea transport public și a trebuit modificat prin PUZ, s-a inclus și această modalitate de transport pentru că este absolut necesar ca atunci când faci legătura între zonele periferice și zona centrală a Capitalei să asigurăm și partea de mobilitate prin infrastructura de transport public în comun”, a precizat edilul. 

BILANȚ Infrastructură rutieră Sector 6: 139 străzi, 1.300 alei și 20.000 locuri parcare modernizate

Pentru fluidizarea traficulu auto, Mutu spune că au fost implementate sensuri unice pe străzile din interiorul cartierelor, acest concept fiind favorabil și pentru crearea de noi locuri de parcare în proximitatea blocurilor de locuințe. „Acolo unde avem sensuri unice, practic, putem aborda și înființa locuri de parcare parale cu axul drumului și cel mai important lucru se referă la eliberarea trotuarelor astfel încât trotuarele să fie utilizate în scopul în care au fost realizate, respectiv traficul pietonal liber”, a menționat primarul Sectorului 6.

Acesta a dat ca exemplu Bdul. Iuliu Maniu, care în urma lucrărilor de reamenajare urbanistică și peisagistică, beneficiază de aprox. 1.200 de locuri de parcare, peste 250 din acestea fiind amenajate în platforme park&ride la intarrea în București dinspre autostrada A1. 

„Bine-nțeles că acest concept îl vom extinde către toate punctele de penetrație în Sectorul 6 astfel încât vecinii noștri care doresc să acceseze Bucureștiul să o facă, nu neapărat cu mașina proprie, ci cu mijloacele de transport în comun”, a explicat Mutu. 

Pe lista marilor artere de circulație modernizate în Sectorul 6, edilul a exemplificat: Bd. Iuliu Maniu, Bd. Timișoara, Șos. Cotroceni, Bd. Geniului, Șos. Grozăvești, Bd. Vasile Milea, str. Valea Oltului, str. Sibiu, Calea Plevnei, str. Ctin. Noica, Splaiul Independenței.

„La nivelul bulevardelor mari s-a implementat și sistemul inteligent de management al semafoarelor astfel încât să existe acel culoar verde pentru a preveni ambuteiajele, acest lucru fiind realizat în colaborare cu PMB și vom continua implementarea acestui sistem la nivelul tuturor arterelor semaforizate din Sectorul 6 astfel încât să nu mai avem probleme din cauza logicii în care funcționează sistemul de semafoare”, a conchis edilul. 

Cookies