Pâinea este un aliment extrem de popular în România. Nu lipsește de la nici o masă, trebuie să mănânci cu pâine că altfel nu te saturi. InfoCons a făcut un studiu și a examinat 50 de produse de acest tip de pe piață.
InfoCons a realizat un nou studiu. De data aceasta subiectul studiului au fost produsele de tip pâine de pe piața românească.
Pentru realizarea studiului, InfoCons a examinat 50 de produse de tip pâine de pe piață. Produsele proveneau de la următorii producători/distribuitori: Carrefour, Auchan, Lidl, România Hypermarche, Frontera Trading, Grewe, Karamolegos Bakery România, Dobrogea Grup, C. Boromir, Oltina Impex, Velrom, Smart Food Solutions, Vel Pitar.
După efectuare studiului, datele obținute au fost analizate și centralizate de InfoCons. Aceștia au constatat că doar 26% din totalul produselor ce au fost studiate afișau pe eticheta procentul ingredientului principal.
Ingredientele principale regăsite au fost făina de diverse tipuri sau amestecul de panificație.
Procentul de cartofi, cerealele sau semințele regăsit în produsele examinate:
Doar 44% din produsele ce au fost examinate menționau tipul de faină folosit pentru prepararea produsului. S-au identificat 5 tipuri de făină:
66% din produsele ce au fost examinate cu ocazia studiului făcut de InfoCons nu menționau sursa de proveniență a ingredientelor principale.
50% din produsele ce au fost studiate de InfoCons pentru realizarea acestui studiu, au în compoziție lor E-uri. Tipurile de E-uri ce au fost regăsite cel mai des în pâinea studiată sunt:
Cantitatea de zaharuri ce a fost regăsită în pâine este cuprinsă intre 0,22g și 7g. În ceea ce privește sarea din compoziția acesteia, cantitatea este cuprinsă între 0,1g și 2,3g. 2% din produsele ce au fost studiate nu menționau dacă în compoziția lor se regăsesc zaharuri sau sare.