ARHIVA B365

E oficial: metroul se uneşte cu RATB, sub aripa Ancăi Boagiu

Autoritatea Metropolitană de Transport Bucureşti, din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), a cărei înfiinţare a primit acordul Guvernului, potrivit zf.ro, va avea atribuţii de reglementare şi coordonare a serviciilor de transport public de călători în Bucureşti şi judeţul Ilfov.

Autoritatea va fi ordonator terţiar de credite şi se va finanţa de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, din venituri proprii, din fonduri externe şi din alte surse legal constituite.

Într-o scrisoare de intenţie transmisă Guvernului de FMI, anul trecut, se sublinia că activitatea de transport public a RATB şi Metrorex trebuie să fie gestionată de o singură autoritate metropolitană de transport, astfel încât bucureştenii şi locuitorii din comunele limitrofe să poată utiliza acelaşi bilet, la acelaşi tarif, indiferent dacă utilizează metroul, trenul, autobuzul sau tramvaiul.

Comasarea RATB şi a companiei Metrorex sub tutela unei autorităţi metropolitane a fost pusă în dezbatere la vizita din primăvară a experţilor Fondului Monetar Internaţional, Comisiei Europene şi Băncii Mondiale.

Ideea înfiinţării unei autorităţi metropolitate de transport în Capitală datează de ani buni. “Chiar dacă legea privind ariile metropolitane sau legea metropolei nu au fost încă adoptate, şi există la nivelul Parlamentului o dezabatere extrem de aprinsă din foarte multe puncte de vedere, noi (n.r.- Ministerul Transporturilor) considerăm că este absolut necesară înfiinţarea unei Autorităţi Metropolitane de Transport Bucureşti“, declara în martie 2008 Ludovic Orban, pe atunci ministru al transporturilor.

Actualul ministru al transporturilor, Anca Boagiu, a vorbit în urmă cu aproape şase luni despre proiectul de înfiinţare a unei autorităţi pentru toate tipurile de transport public – cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze sau trenuri regionale: ”Autoritatea Metropolitană de Transport va fi creată în subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi luăm în calcul unificarea sistemelor de taxare. Ministerul Transporturilor va investi în partea de infrastructură metrou, iar primăria rămâne pe partea de RATB”, afirma la începutul lunii martie, Anca Boagiu.

Înfiinţarea AMT nu va însemna numai utilizarea unui singur bilet, ci şi adoptarea unor soluţii de management al traficului, astfel încât, de exemplu, să nu se mai suprapună rutele.

„Optimizarea constă în faptul de a nu avea o linie de metrou pe dedesubt şi la suprafaţă linii de troleibuz şi autobuz pe aceeşi rută chiar dacă vorbim de o distanţă medie mai mare. În acest context metroul trebuie să devină principalul mijloc de transport public în Bucureşti astfel încat reţeaua de transport de suprafaţă să acopere deficienţele reţelei din subteran”, a declarat anterior, pentru B365.ro, directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, care a fost şi co-preşedinte al Comitetului director ce a coordonat proiectul de elaborare a strategiei de înfiinţare a autorităţii metropolitane.

Pentru un management al traficului cât mai bun, Autoritatea va include şi operatorii de maxi-taxi, care în prezent acoperă localităţile limitrofe Capitalei.

Secretarul de stat din MTI Alexandru Nazare a precizat, citat de zf.ro, că autoritatea va fi condusă de un director general care va fi numit printr-un ordin al ministrului de resort, iar schema de personal va cuprinde circa 80 de persoane care vor proveni din redistribuire de la alte instituţii publice, precum şi din noi angajări.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button