Noi indicatoare rutiere în Capitală: Inelul principal și inelul median de circulație

de:
20 nov. 2013
4584 Afișari
Noi indicatoare rutiere în Capitală: Inelul principal și inelul median de circulație

Semnele de circulație au fost amplasate pe Șoseaua Mihai Bravu, după cum arată fotografiile surprinse de utilizatorii forumului skyscrapercity.com, dar și pe Splaiul Independenței, potrivit reprezentanților ASB.

”Indicatorul rutier reprezentând Inelul Principal de Circulație este un indicator de informare care îi avertizează pe șoferi că au pătruns într-o zonă principală de circulație. Acesta este un indicator de informare care nu impune restricții de viteză sau de alt gen. Asemenea semne de circulație au fost amplasate și pe Splaiul Independenței, care intersectează două semne, Inelul Principal și Inelul Median. Inelul Principal cuprinde Calea Văcărești, Șos. Mihai Bravu, Bd. Iancu de Hunedoara și Pasajul Basarab. În schimb, Inelul Median se referă la arterele Turnu Măgurele, strada Luica”, a declarat, pentru B365.ro, Carmen Dincă, purtătorul de cuvânt al Administrației Străzilor București.

Întrebată de reporterii B365.ro când și unde vor mai fi amplasate asemenea semne de circulație referitoare la inelul principal, Dincă a precizat că ”depinde de alocările bugetare ce vor fi prevăzute pentru 2014”.

Culmea este însă că indicatoarele au fost montate cu toate că cele două inele de circulație sunt departe de a fi finalizate.

Inelul principal de circulație, alături de inelul median și inelul exterior, fac parte din strategia Primăriei pe termen mediu și lung de fluidizare a traficului prin descurajarea circulaţiei prin centrul oraşului şi încurajarea circulaţiei pe inele. Studiile realizate de Primărie arată că după finalizarea inelului principal şi a celui median nu ar mai exista ambuteiaje în oraș.

Inelul principal de circulație se desfășoară pe Bd. Iancu de Hunedoara, Șos. Ștefan cel Mare, Șos. Mihai Bravu, Prelungire Șos. Mihai Bravu, Calea Văcăreştilor, str. Niţu Vasile, Str. Izvorul Rece, Drumul Găzarului, str. Grigore Vodă, străpungere peste Șoseaua Giurgiului până la intersecţia cu prelungirea str. Progresului, Str. Progresului, Bd. Geniului, Șos. Grozăveşti, Pasajul Basarab, Șos. Nicolae Titulescu până la Iancu de Hunedoara.

Click pe imagine pentru rezoluție maximă

Aceste artere, ce delimitează centrul Bucureştiului de cartierele rezidenţiale, au în total un diametru de circa 7 km si o lungime de circa 22 km, 8 benzi de circulatie (cu zona de tramvai in axul arterei).

O parte dintre aceste artere sunt deja pregătite să devină parte din inelul central, fiind conforme cu standardele proiectului. Printre acestea se numără Şoseaua Nicolae Titulescu, Şoseaua Ştefan cel Mare, Bulevardul Mihai Bravu, Calea Vacaresti şi Şoseaua Olteniţei, care au deja minim două benzi pe sens.

Totuşi, există şi artere care vor trebui resistematizate pentru a pune în practică proiectul. Zona de sud-vest a inelului este în principal vizată din acest punct de vedere, aici căutându-se încă soluţia de circulaţie optimă. În zona Progresului – Şoseaua Viilor se vor realiza lărgiri de stradă, pasaje subterane, iar, în unele zone, reorganizarea circulaţiei se va face utilizand sensurile unice.

VEZI AICI mai multe detalii despre introducerea sensurilor unice pe mai multe artere importante ale Capitalei

„Practic în toate intersectiile de pe inelul principal vor trebui realizate pasaje de circulatie supra sau subterane in functie de cerintele din teren„, a punctat Ion Dedu pentru B365.ro. Astfel, va fi fluidizată, prin pasaje sau poduri, circulaţia în intersecţii „grele” precum Dristor, Iancului sau Ştefan cel Mare.

De asemenea, proiectul mai aşteaptă finalizarea lucrărilor la Pasajul Mihai Bravu, dar şi începerea altor două lucrări de mare anvergură, Nodul Intermodal Răzoare, unul dintre cele mai complexe proiecte de infrastructură din Bucureşti în ultimii 20 de ani şi Pasajul Piaţa Sudului, cel mai mare proiect cu bani europeni din Capitală.

Inelul median se va situa între inelul principal şi inelul exterior şi Şoseaua de Centură, la aproximativ 5-7 km de centrul orașului. Porțiunea nordică a inelului median, cunoscută și ca „autostrada suspendată„, este cel mai scump proiect de infrastructură al Primăriei Capitalei

VEZI AICI mai multe detalii despre autostrada suspendată

Click pe imagine pentru rezoluție maximă

Inelul median ar putea scăpa şi autobuzele şi tramvaiele de ambuteiajele din traficul bucureştean. Autorităţile intenţionează să revină la planul anunţat în 2011, de a transforma liniile de tramvai de pe inelul median în zone dedicate transportului public, pe unde ar circula şi autobuzele şi taxiurile, dar şi vehiculele Salvării, Poliţiei sau Pompierilor.

VEZI AICI mai multe detalii despre intenţia de transformare a liniilor de tramvai în benzi exclusiv RATB, dar și lista marilor artere din Capitală pe care vor fi delimitate benzile speciale pentru RATB.

Cookies