Inedit pe Bd. Uranus: Semafor pentru pietonii în patru labe și alte greșeli de construcție

de:
14 ian. 2014
0 Afișari
Inedit pe Bd. Uranus: Semafor pentru pietonii în patru labe și alte greșeli de construcție

Inaugurarea primului tronson al noului bulevard Buzeşti-Berzei-Uranus a fost amânată în repetate rânduri, însă asta nu înseamnă că lucrările realizate sunt impecabile. O simplă vizită în zonă scoate la iveală numeroase defecte vizibile ale acestui segment de drum.

Printre greşelile celor care au amenajat zona se află şi un semafor care pare dedicat oamenilor care merg în patru labe.

 

De asemenea, printre defectele vizibile la acest tronson se numără şi trotuarele cârpite, dar şi marcajele pentru pista pentru biciclişti, care nu au fost terminate în ziua inaugurării, aceste lucrări fiind continuate şi luni şi marţi.

Un alt defect poate fi observat pe pista specială delimitată de stâlpişori. Aici, capacele unor guri de canal sunt poziţionate longitudinal şi nu transversal. Astfel, bicicliştii riscă să se accidenteze, pentru că se pot bloca roţile în grilajele respective.

CITEŞTE ŞI: Banda de biciclete de pe Bd. Uranus, eliberată de Poliţie, rămâne un pericol pentru biciclişti VIDEO

                    Banda de biciclete de pe Bd. Uranus nu a durat nici măcar o zi GALERIE FOTO

Proiectul Uranus a fost împărțit în trei etape:

– Piața Victoriei – Vasile Pârvan;

– Vasile Pârvan – Piața George Coșbuc;

– Piața George Coșbuc- Gara Progresul.

Lucrările la prima etapă a bulevardului Uranus, Piaţa Victoriei- Vasile Pârvan, au fost deosebit de complexe şi au presupus reabilitarea şi modernizarea căii rutiere cu minim două benzi pe sens şi bandă pentru biciclişti. Astfel, suprafaţa cu care s-a lărgit bulevardul este de 40.000 mp (o creştere de 50% faţă de suprafaţa iniţială). Numărul estimat al autovehiculelor care vor traversa artera este de aproximativ 36.000 pe zi, iar numărul estimat de călători este de 72.000 pe zi în autoturisme şi 12.000 de persoane pe zi în mijloacele de transport în comun.

CITEŞTE ŞI 10% din Parcul Izvor va dispărea, pentru construirea tronsonului II din BD. Uranus.

                   Cum vor circula autobuzele şi tramvaiele RATB, pe Bd. Uranus

Noi sensuri unice în zona primului tronson din Bulevardul Uranus

De asemenea, lucrările au constat şi în modernizarea şi reabilitarea trotuarelor, modernizarea liniilor de tramvai, modernizarea iluminatului public, dar şi amenajarea spaţiului pietonal şi a spatiului verde adiacent.
Totodată, a fost reorganizat şi refăcut întregul sistem de reţele edilitare (apă, gaze, energie electrică) şi a fost implementat pe toată suprafaţa bulevardului (2 km) sistemul NetCity.

Odată cu modernizarea semaforizării, s-a reorganizat circulaţia cu sensuri unice, astfel: s-a instituit sens unic pe str. Sevastopol, între str. Buzeşti şi b-dul. Lascăr Catargiu, dinspre str. Buzeşti către b-dul. Lascăr Catargiu, pe Calea Giviţei, între Str. Polizu şi b-dul Dacia, dinspre Str. Polizu către b-dul Dacia, pe bd. Gării de Nord, între str. Berzei şi P-ţa Gării de Nord, dinspre str. Berzei către P-ţa Gării de Nord.

Diametrala Buzești-Berzei-Uranus va face legătura între Piața Victoriei și Gara Progresul, reprezentând o alternativă la Calea Victoriei și bd. Magheru.

Prima etapă, care tocmai a fost finalizată, are o lungime de 1.750 de metri și a costat Municipalitatea peste 67 de milioane de euro, dintre care 38 milioane euro lucrările propriu-zise, iar 29 de milioane de euro exproprierile.

Cookies