Începe REABILITAREA liniei tramvaielor 1 şi 10 pe Bulevardul Vasile Milea

de:
15 iun. 2018
4 Afișari
Începe REABILITAREA liniei tramvaielor 1 şi 10 pe Bulevardul Vasile Milea

Proiectul de hotărâre a fost aprobat cu 40 de voturi „pentru” şi o abţinere. El a fost introdus suplimentar pe ordinea de zi.

Lucrările presupun modernizarea liniei de tramvai pe Bulevardul Vasile Milea, de la intersecţia cu Bulevardul Timişoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV, linie comună a tramvaielor 1 şi 10.

Valoarea totală a investiţiei va fi de peste 28 de milioane de lei, lucrările urmând să fie realizate într-un an de la începerea lor, pe lungimea de 1,1 kilometri cale dublă.

Potrivit proiectului de hotărâre, se vor face lucrări la linia de tramvai, la reţeaua de contact, precum şi la peroanele liniilor de tramvai, acestea urmând să fie înlocuite cu unele prevăzute cu rampă de acces pentru persoanele cu dizabilităţi, pasaje pietonale la capetele peroanelor, gard de protecţie şi adăposturi pentru călători, indicatori de staţie, coşuri de gunoi şi benzi reflectorizante. Peroanele vor fi echipate şi cu marcaj rutier tactil, pentru persoanele cu deficienţă de vedere.

Municipalitatea argumentează necesitatea investiţiei prin faptul că starea liniei de tramvai este precară şi nu mai permite o circulaţie sigură pentru călători, şina fiind uzată, infrastructura s-a tasat neuniform, creând denivelări, dimensiunile peroanelor nu sunt în concordanţă cu standardele în vigoare, fiind degradate. Primăria Capitalei susţine, de asemenea, că linia de tramvai 1 este una din liniile eficiente, având un număr mediu de 50.813 îmbarcări pe zi, în timp ce linia de tramvai 10 are un număr mediu de 51.026 îmbarcări pe zi.

„Acestea leagă cartiere importante ale oraşului şi totodată se realizează legătura cu transportul subteran (metrou). Din traseul total de 26,6 kilometri cale simplă pentru linia 1 şi 26,6 kilometri pentru linia 10, porţiunea de pe Bulevardul Vasile Milea de 1,1 kilometri cale dublă este nemoderinzată şi va fi supusă lucrărilor de modernizare”, se arată în proiectul de hotărâre.

CGMB a decis în martie să investească peste 6 milioane de lei în motarea de garduri pe cei aproape 22 de kilometri ai liniei de tramvaie 1 şi 10, prin care să o delimiteze de traficul auto.

Cookies