ȘTIRI

Încep săpăturile la tunelele Magistralei 4 de metrou. Cum vor arăta viitoarele stații GALERIE FOTO

„Vom face tot ce ne stă în putinţă la proiectul să se termine dacă nu la termen, atunci mai devreme de termen. Lucrările ar fi trebuit finalizate în aprilie 2015, dar din motive obiecte s-a amânat termenul şi vor fi gata în semestrul doi al anului viitor. Unul dintre motivele obiective a fost lipsa de finanţare, dar printr-un management riguros am reuşit să accesăm fonduri europene nerambursabile. Nu vor mai fi întârzieri. Divinitatea ne va ajuta să nu avem incidente nedorite.”, a declarat actualul director general al Metrorex, Cătălin Homor.

„Tunelul are un kilometru şi 200 de metri cale dublă, iar termenul de finalizare al tunelului este martie 2015. Sfânta Parascheva este ocrotitoarea acestei zone, de aceea am ales acest nume. Alegem să le numim așa pentru că suntem creștini”, a completat directorul.

Costul total al lucrărilor de la magistrala 4 este de 850 milioane lei, fără TVA. Parcarea de la depoul Străulești este finanțată de statul român,  conform declarațiilor lui Cătălin Homor.

„Am rezolvat problema financiară. Acum putea termina lucrările la termenul stabilit. Viteza cu care înaintează este de 15 metri pe zi, aproximativ. Parcarea se va face peste depou, pe cinci nivele. Dorința este ca cei care vin din vecinătăți, din orășelele mici, să-și lase mașina la intrarea în București și să ia metroul. Parcarea are 5000 de metri pătrați și 3000 de locuri”, a declarat Marian Stanciu, director general al Somet Construct, firmă care realizează lucrările la Magistrala 4.

Ceremonia de sfintire a echipamentului Tunnel Boring Machine (TBM) care va lucra la executia tunelelor de metrou de la Linia 4 Sectiunea Parc Bazilescu – Straulesti a avut loc  joi, 16 aprilie 2015, la ora 10:00, pe santierul viitoarei statii de metrou Straulesti, ce face parte din Sectiunea Parc Bazilescu – Straulesti a Magistralei 4 de metrou din Bucuresti. Echipamentul (TBM) pentru sapat tuneluri de metrou va primi numele Sfânta Parascheva, „ca protectoare a acestuia si a oamenilor care îl vor utiliza”, anunță reprezentanții Metrorex într-un comunicat de presă remis B365.ro.

În urma acestor lucrări, Magistrala 4 de metrou va fi extinsă cu două staţii, Laminorului şi Străuleşti şi se va construi şi un depou.

PLANURI ȘI IMAGINI CU VIITOARELE STAȚII DE METROU LAMINORULUI ȘI STRĂULEȘTI 

Staţia Straulesti este amplasată în lungul B-dului Bucureştii Noi între intersecţia acestuia cu Intrarea Berheci şi intersectia cu strada Constantin Godeanu şi se întinde pe o lungime desfăşurată de aproximativ 370 m, având lăţimi variabile de la 18.14÷18.54 m până la 22.54 m pe zona PLS din capatul dinspre statia Laminorului.

Accesele sunt amplasate pe ambele laturi ale statiei Straulesti in lungul B-dului Bucurestii Noi. Accesele „A” si „C” sunt situate pe latura stanga a statiei pe sensul de iesire din oras, accesul „B” fiind pe partea dreapta a aceluiasi sens. Accesul „A” se afla la intersectia B-dului Bucurestii Noi cu str. Trusesti, intre axele 55-59. In lungul b-dului Bucurestii Noi se gaseste accesul „B” intre axele 23-27, iar accesul „C” se afla la intersectia strazii C-tin Godeanu cu B-dul Bucurestii Noi, intre axele 11-14. Latimile acceselor sunt variabile si sunt urmatoarele: -accesul „A” are 5.00 m la intrarea in statie si 6.50 m pe zona vestibulului; -accesul „B” are 6.00 m la intrarea in statie si 6.43 m pe zona vestibulului; -accesul „C” are 11.93 m la intrarea in statie si 2.80 m pe zona vestibulului; Distanta minima intre frontul imobilelor construite si accesul A este de 3.30m.

Staţia Laminorului este amplasată în lungul B-dului Bucureştii Noi între intersecţia acestuia cu strada Durău şi cu strada Laminorului şi se întinde pe o lungime desfăşurată de 286,10 m, având lăţimi variabile de la 19,30÷19,00 m până la 22,46 m pe zonele lăţite din capetele staţiei.
Accesele sunt amplasate pe ambele laturi ale statiei Laminorului Accesele „A” si „B”, in lungul B-dului Bucurestii Noi.
Accesele „C” si D” sunt amplasate la intersectia cu strada Miercani.
Latimile acceselor sunt variabile si sunt urmatoarele:
-accesul „A” 9.40 m la confluenta cu statia si 8.08 m pe zona de intrare in acces;
-accesul „B” 11.58 m la confluenta cu statia si 8.08 m pe zona de intrare in acces;
-accesul „C” 5.90 m la confluenta cu statia si 5.24 m pe zona de intrare in acces;
-accesul „D” 8.00 m la confluenta cu statia si 4.20 m pe zona de intrare in acces;
-accesul „E” fiind in prelungirea statiei latimea acestuia variaza intre 2.25 m pe zona de intrare in acces respectiv 4.55 m la confluenta cu accesul „B”.
Distanta minima intre frontul imobilelor construite si accese variaza intre 10 m la accesul „B” respectiv 26 m la accesul „C”.

 

Imaginile cu montajul TBM-ului de la Magistrala 4 au fost postate de utilizatorul laur_visan pe forummetrouusor.com. GALERIE FOTO, AICI

„TBM-ul a fost depozitat la Călăraşi, unde s-a executat deja un premontaj. Odată adus TBM-ul pe şantier va începe montajul acestuia, iar prin aprilie vor începe săpăturile”, a declarat anterior, pentru B365.ro, Aurel Radu, fostul directorul general al Metrorex, care a demisionat.

Potrivit lui Cătălin Homor, director general al Metrorex, fost şef al direcţiei de Investiţii şi Achiziţii Publice în cadrul săpăturile la Magistrala 4 de metrou vor fi mai greu de efectuat decât cele la Magistrala 5. „Nu e aşa de simplu de efectuat tunelul, chiar dacă nu are o lungime foarte mare, din cauza etapelor ce trebuie parcurse. Pentru că este un singur scut, acesta pleacă de la staţia Străuleşti, ajunge la staţia Laminorului, se scoate, se aduce înapoi, pleacă pe firul 2, apoi se scoate şi se bagă pe capătul celălalt, iar se scoate, iar se bagă în subteran. Toate etapele astea de montat, introdus în subteran şi scos la suprafaţă, durează mult mai mult decât săparea efectivă a tunelului. La săpat este mai simplu pentru că TBM-ul se autodeplasează cu pistoanele, dar în staţie, având vreo 400 şi ceva de tone, e mult mai greu de manipulat”, a explicat Homor, pentru B365.ro.

Potrivit unui comunicat de presă remis de NFM Technologies, TBM-ul care va demara săpăturile la Magistrala 4 are un diametru de 6,6 metri şi va săpa 4 tuneluri de 500 de metri lungime fiecare.

Ministrul Transporturilor Ioan Rus a efectuat, în ianuarie, o vizită pe şantierele magistralelor 4 şi 5 de metrou, unde i s-au expus şi problemele cu care se confruntă în prezent Metrorex. Potrivit lui Homor, suma minimă ce trebuie asigurată de la bugetul de stat pentru menţinerea ritmului actual de construcţie la depoul Străuleşti este de 150 milioane lei. Declarația integrală a lui Ioan Rus, AICI.

Conform constructorului care lucrează la extinderea Magistralei 4 de metrou, lucrările vor fi finalizate abia în 2016, cu o întârziere de un an, şi nu în 2015, termenul anunţat iniţial şi afişat şi pe panoul informativ de pe şantier. Termenul anunţat de Astaldi avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce auto­rităţile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier.

Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuţie a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2012 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA. 

Lucrările la Magistrala 4 au început pe 18 octombrie 2012 şi, potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni.

„Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străuleşti. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 – 2013 şi de la bugetul de stat”, a declarat anterior, într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO, directorul general al Metrorex, Aurel Radu

Magistrala 4 de metrou modifică Nordul Capitalei: Lac de agrement, artere noi și linii de tramvai. Detalii, AICI



Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button