Încep săpăturile la cel de-al doilea tunel spre staţia Favorit de pe magistrala 5 de metrou

de:
17 feb. 2014
0 Afișari
Încep săpăturile la cel de-al doilea tunel spre staţia Favorit de pe magistrala 5 de metrou

Săpăturile la cel de-al doilea tunel între staţia de metrou Orizont şi staţia de metrou Favorit de pe magistrala 5 urmează să fie efectuate cu super-utilajul tip TBM (Tunelling Boring Machine), botezat cârtiţia Filofteia. Lucrările sunt programate să înceapă joi, 20 februarie 2014. 

Vineri, pe 14 februarie 2014, a fost finalizată execuţia primului tunel situat pe interstaţia Orizont – Favorit, în lungime de 341 metri liniari, lucrare executată de primul TBM  „Varvara” care a reuşit spargerea peretelui mulat şi intrarea în staţia Favorit.

Lucrările s-au derulat în condiţii tehnice şi de siguranţă, cu funcţionarea corespunzătoare a tuturor instalaţiilor care concură la realizarea tunelurilor, aşa cum s-au derulat pe tot parcursul execuţiei primelor două tuneluri de pe interstaţia Academia Militară – Orizont, informează Metrorex.

Realizarea primului tunel de pe interstaţia Orizont – Favorit a început la data de 24.01.2014 şi înaintarea a fost efectuată cu o medie aritmetică de 16,23 metri liniari pe zi, dar şi cu o viteză record de execuţie într-o singură zi de 39 metri, respectiv 26 de inele montate.

Metrorex estimează că, în prima jumătate a anului 2015, structura staţiilor şi tunelelor va fi gata. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei – Eroilor 2 de pe magistrala 5 de metrou este al doilea semestru al anului 2016.

Cum ironizează bucureştenii termenul de finalizare a lucrărilor la magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei

După ce a fost amânată de mai multe ori la rând începerea lucrărilor la tunelurile de pe magistrala 5 de metrou, iar termenul de punere în funcţiune cu călători a fost decalat cu cel puţin un an, bucureştenii şi-au pierdut speranţa că vor putea ajunge în numai două minute de la staţia Eroilor în centrul Capitalei, aşa că au început să facă ironii chiar pe panourile de informare ale Metrorex de pe şantierele M5. VEZI AICI Cum ironizează bucureştenii termenul de finalizare a lucrărilor la magistrala 5 de metrou. FOTO 

Proiectul magistralei 5 de metrou care face legătura între Drumul Tabereri şi centrul Capitalei cuprinde lucrările corespunzătoare construirii a 10 staţii: Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomiţei, Valea Argeşului şi Râul Doamnei.   Lungimea liniei de metrou din această zonă, care face parte din tronsonul 1, este de 6,2 km şi va deservi peste 300.000 de locuitori din Bucureşti. Secţiunea va putea rezolva preluarea fluxului de călători, pe direcţia spre centru şi va descongestiona traficul general de pe artera Drumul Taberei prin diminuarea numărului de vehicule de transport în comun şi în special prin renunţarea la liniile de troleibuze de pe arterele din această zonă. 

Cookies