Încep modernizările la Centura București. Trece la PMB și devine arteră urbană. Când va fi gata

29 sept. 2021
257 Afișari
Încep modernizările la Centura București. Trece la PMB și devine arteră urbană. Când va fi gata
Începe modernizările la Centura Bucureşti. Trece la PMB și devine arteră urbană. Când va fi gata

În curând începe modernizarea Centurii București, cel puțin după ce va fi acceptată una dintre cele două oferte de licitații propuse până acum. Mai mult, aceasta va trece în administrarea PMB și devine arteră urbană. Vezi mai jos când va fi gata de inaugurare.

CNAIR a anunțat recent a primit două oferte cu privire licitaţia prin care se modernizează Centura București. Aceasta prevede lucrări pe semi-inelul Nordic dintre A1 – DN 1 şi A2. Conform ultimelor informații, este vorba de două firme din România, Asocierea SPC Elite Consulting SRL – Specialist Smart Group SRL și Asocierea SC Grafic Tends SRL – SC SVL Proec SRL. Câştigătorul va fi anunţat în cel mult două luni, mai transmite Compania de drumuri.

Ce prevăd lucrările la Centura București

Conform licitație, care prevede documentaţia tehnică necesară îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie pe centură, aceasta a fost lansată încă din data de 13 august. Ea va da soluţiile tehnice pentru ca, în următorii ani, asta după finalizarea tronsoanelor de pe A0 (Inelul de Autostradă), actuala centură din București să treacă în administrarea Primăria Capitalei. Astfel, ea ar urma să devină arteră urbană. Anunțul a fost făcut chiar de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, pe pagina sa de Facebook.

„Au fost depuse 2 oferte pentru proiectarea ultimei etape de modernizare a Centurii de Nord a Capitalei, între A1 – DN 1 şi A2„, a transmis acesta.

O nouă fază de modernizare a centurii

Conform informațiilor oferite, prin această nouă fază de modernizare a Centurii se vor accentua mai multe puncte importante care trebuie bifate în vederea creșterii siguranței traficului rutier, în condițiile în care capitala României este în plină ascensiune.

Practic, se vor avea în vedere „tendințele de „urbanizare” a Centurii Capitalei, ținând cont de dezvoltarea urbanistică extrem de accentuată în proximitatea ei precum și de faptul că a început construirea Autostrăzii Bucureștiului – A0, care va prelua o parte din traficul de transit”, mai spune secretarul de stat.

Mai mult, această nouă etapă de modernizare trebuie să țină cont și de dezvoltarea noilor sisteme de transport în comun, fie că e vorba despre tren metropolitan, tramvai sau trasee cu autobuzul. De asemenea, se vor studia și propune soluții pentru intersecțiile Centurii de Nord a Capitalei cu drumurile județene în localitățile: Chiajna, Dragomirești Vale, Tunari, Ștefănești și Moara Domnească – Găneasa, precum și cu drumurile naționale DN3, DN1 și DN7.

Secretarul de stat a mai transmis că noile măsuri vizează fluidizarea traficului pe Centura București, în perspectiva integrării viitoare a acesteia în structura bulevardelor Capitalei și în perspectiva interconectării acesteia cu A0, prin drumurile radiale, dar și facilitarea accesului în zona orbitală a Municipiului București, se mai arată în anunțul respectiv.

Documentația tehnică pentru Centura București durează 10 luni

Se pare că documentaţia tehnică durează 10 luni de la semnarea contractului şi va costa până la 7 milioane lei. În acest proiect este prevăzută realizarea de drumuri colectoare în vederea reducerii numărului de intrări şi ieșiri directe în şi din Centura București, realizarea de pasarele pietonale, trotuare, parcări, stații de autobuz, reamenajarea intersecțiilor cu drumurile clasificate în vederea creșterii capacității de transport pe sectorul de nord, panouri fonoabsorbante și alte lucrări care pot fi implementate în vederea creșterii siguranței auto și pietonale.

Autostrada de centură A0

Cum Centura București devine arteră urbană, traficul va fi preluat de noua Autostradă de Centură, A0. Conform informațiilor oficiale, întregul inel al Autostrăzii de centură A0 are şapte loturi şi o lungime de 100 km. Termenul estimat de finalizare este anul 2024, deci mai avem doi ani.

Practic, din cele şapte loturi, semi-inelul sudic este complet în execuţie (recent au început lucrările şi pe lotul Aktor), în timp ce pentru tronsoanele de Nord sunt contracte de proiectare şi execuţie semnate doar pe Loturile 2 (DN 1 – DN 2, 20 km) şi 4 (DN 2 – Autostrada Soarelui, 5 km). Rămâne de văzut dacă acestea vor fi terminate la timp.

Cookies