ESENTIAL

Când încep lucrările la cel mai mare proiect de infrastructură pe bani europeni din București

Municipalitatea caută un constructor sau o asociere de constructori pentru „Servicii de asistenta tehnica – Dirigentie de santier” pentru proiectul pasajului rutier subteran de la Piața Sudului , conform anunțului de participare publicat marți de Primăria Capitalei. Valoarea totală a lucrărilor ce urmează a fi contractate este de 2,45 de milioane de lei, fără TVA, iar termenul limită de depunere a ofertelor este 25 septembrie 2013. Ofertele de participare vor fi apoi deschise în data de 21 octombrie 2013, iar termenul pentru finalizarea lucrărilor este de 15 luni de la atribuirea contractului. 

Pasajul rutier de la Piața Sudului, care va fi realizat pe direcţia Calea Văcăreşti – strada Niţu Vasile, va închide inelul principal de circulaţie al Capitalei şi va duce la descongestionarea traficului rutier în intersecţia de la Piaţa Sudului. Pentru acest proiect Primăria Capitalei a mai demarat deja, din luna iunie, o procedura pentru desemnarea firmei constructoare, după cum informa B365.ro aici

Primarul general Sorin Oprescu spunea, la finele lunii iulie, că pentru pasajul de la Sudului fost organizată procedura de atribuire, în prezent fiind analizate ofertele primite pentru atribuirea contractului de execuţie. Cu același prilej, edilul-șef al Capitalei declara că lucrările la noul pasaj vor începe nu mai târziu de luna septembrie a acestui an.

Valoarea totală estimată a proiectului este de 111,34 milioane de lei, adică în jur de 25,5 milioane euro, cu TVA. Finanţarea nerambursabilă pentru acest proiect se ridică la 96,42 milioane lei. Perioada de execuţie a  lucrărilor va fi de maxim 18 luni de la data transmiterii ordinului de începere. Contractul se înscrie într-un proiect finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 2 „Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale”.

Pasajul subteran de la Piaţa Sudului se va realiza pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile şi va avea o lungime de 356 de metri, din care rampa spre Văcăreşti, 111 metri, iar rampa spre Niţu Vasile 85 de metri. Lungimea în subteran va fi de 85 de metri, iar înălţimea de 5 metri. Rampa spre Niţu Vasile va fi o rampă unică având câte două benzi de circulaţie pe sens. Rampa spre Calea Văcăreşti va fi formată de fapt din două rampe independente, câte una pe fiecare sens de circulaţie, fiecare având câte două benzi. Pasajele vor fi executate după metoda „de sus în jos”, iar excavarea pentru realizarea structurii casetelor va fi realizat după metoda Berlineză (Hamburgheză).

De asemenea, vor fi realizate lucrări de modernizare a carosabilului şi trotuarelor în intersecţia dintre Calea Văcăresti, Şoseaua Olteniţei şi strada Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum şi realizarea localelor adiacente rampelor pasajului rutier, cu câte două benzi pe sens, atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe strada Niţu Vasile.

Pe direcţia strada Niţu Vasile – Calea Văcăreşti, de o parte şi de alta a pasajului rutier, vor fi realizate şi pasaje pietonale. În plus, va fi construit şi un pasaj subteran pietonal care va face legătura între staţia de metrou Piaţa Sudului şi peroanele staţiei de tramvai de pe Șos. Olteniţei. Un alt pasaj pietonal subteran va fi construit la capătul dinspre str. Niţu Vasile a pasajului rutier (intersecţie str. Niţu Vasile cu str. Secuilor). VEZI CUM VA ARĂTA

De asemenea, la suprafaţă, în intersecţia Calea Văcăreşti – Şos. Olteniţei – Str. Niţu Vasile va fi amenajat un sens giratoriu cu patru benzi de circulaţie. Localele, adiacente rampelor pasajului rutier, vor fi prevăzute cu câte două benzi pe sens atât pe Calea Văcăreşti, cât şi pe str. Niţu Vasile. VEZI PLANUL LUCRĂRII

Contractul de finanțare prin Programul Operațional Regional a fost semnat pe 26 octombrie 2012. „Undeva spre începutul lui martie, de mărţişor, suntem cu lopeţile pe acolo”, spunea la vremea respectivă Primarul Sorin Oprescu, referitor la data de începere a lucrărilor. 


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button