Au început lucrările de amenajare la sediul vechi al Primăriei, cu parcare subterană și cafeterie

de:
04 iul. 2014
1 Afișari
Au început lucrările de amenajare la sediul vechi al Primăriei, cu parcare subterană și cafeterie

Pe 29 mai 2014, Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de Modernizare și reabilitare a sediului de pe Bd. Regina Elisabeta nr.47 asocierii SC Rotary Construcții SRL – SC Design Unit SRL – SC Showdown Design SRL. Valoarea contractului este de 101 milioane lei (23 milioane euro). 

În sediul vechi, situat vizavi de Parcul Cișmigiu,  vor fi amenajate 18 săli de consiliu și de ședință și o sală de festivități care va funcționa și ca sală de ședință pentru Consiliul General al Municipiului București. Noua sală va avea 200-250 de metri pătrați și va dispune și de cabine de traducere simultană.

Încăperea în care va funcționa biroul primarului general va avea 190-210 metri pătrați și va dispune de un birou cu masă de consiliu de persoane,  loc discuții, secretariat, grup sanitar cu duș și cabinet privat. Biroul primarului general va fi în directă legătură cu o sală de consiliu de minim 20 persoane și cu cabinetul primarului general. Acesta din urmă, va avea 90-110 metri pătrați și o capacitate de 13 persoane. 

De asemenea, în clădirea monument istoric vor fi amenajate și zeci de birouri pentru angajații direcțiilor care funcționează în cadrul Primăriei Capitalei.

Parcare subterană pe trei nivele

Conform caietului de sarcini, după modernizare, vechiul sediu al Primăriei Caputalei va dispune și de o zonă de alimentație publică/ cafeterie de 400 metri pătrați și cu o capacitate de 200 locuri la mese. 

În plus, va fi construită și o parcare subterană. Aceasta ar urma să aibă trei niveluri și un total de 97 de locuri, respectiv: subsol II – 35 locuri, subsol I – 33 locuri, demisol – 29 locuri, la care se adauga un numar de 42 de locuri la suprafață. Parcarea va fi construită în zona delimitată de curtea interioară.

Proiectul de modernizare și reabilitare a vechiului sediu prevede și transformarea mansardei imobilului în spații destinate birourilor, cu o suprafață totala de 2.000 de metri pătrați și amenajarea și dotarea unei arhive în subsolul clădirii. 

Lucrările la sediul de pe Bd. Regina Elisabeta au început în 2010. În ultimii patru ani s-a lucrat la consolidarea clădirii, urmând ca acum să înceapă faza de modernizare și amenajare. Potrivit primarului general, Sorin Oprescu, după consolidare, clădirea va rezista la cutremure „de 9 – 9,2 grade.  Valoarea totală a lucrărilor de consolidare se ridică la peste 57,3 milioane lei, exclusiv TVA.

Durata de execuție a proiectului este de 24 de luni, după se arată în documentația atașată de reprezentanții Primăriei Capitalei la anunțul de licitație pentru acest proiect. 

„Anul viitor lucrările vor fi gata și se va putea relua activitatea în vechiul sediu”, a precizat pentru B365.ro, Bogdan Hreapcă, directorul general al Direcției de Investiții din cadrul Primăriei Capitalei. 

Istoricul proiectului

Potrivit Municipalităţii, în anul 2005, PMB a organizat un concurs de solutii cu participatie interministeriala pentru selectionarea solutiei de proiectare pentru consolidarea sediului PMB si al Prefecturii Municipiului Bucuresti. La 30.07.2007, concursul a fost castigat de SC Proescom SRL cu solutia „Consolidare prin izolarea bazei”. In data de 19.07.2010 a fost dat ordinul de începere a lucrărilor.

Proiectantul SC Proescom SRL, care a castigat initial concursul de solutii nu si-a indeplinit obligatiile contractuale asumate, a refuzat sa puna dispozitia constructorului detaliile de executie; au existat neconcordante si deficientele (constate prin Procesul Verbal de Inspectie nr. 5374/17.11.2010 al ISC). In consecinta, proiectantul a fost sanctionat de catre Inspectoratul de Stat in Constructii.

PMB a reziliat contractul de proiectare si asistenta tehnica incheiat cu SC Proescom SRL, in data de 29.11.2010. Procesul intre Proescom si PMB a durat doi ani si jumatate, ceea ce a dus la incetinirea lucrarilor. In data de 25 aprilie 2011, in urma rezilierii contractului, societatea Proescom SRL a chemat in instanta PMB, solicitand instantei ca prin hotararea pe care o va pronunta sa constate faptul ca nu sunt indeplinite conditiile de reziliere a contractului si reclamanta si-a indeplinit obligatiile contractuale.

Aceasta cerere a fost respinsa de Tribunalul Bucuresti in data de 26 septembrie 2013. Anterior, in aprilie 2013, societatea respectiva a pierdut procesul si cu Inspectoratul de Stat in Constructii. In urma rezilierii contractului si a necesitatii continuarii de urgenta a lucrarilor de consolidare deja demarate, PMB a initiat o noua procedura pentru desemnarea unei noi societati care sa asigure asistenta tehnica pe toata derularea executiei lucrarilor de consolidare. Astfel, in data de 3 iunie 2011, a fost incheiat contractul de prestari servicii cu SC ShowDown Design SRL.

Cookies