Încă o bancă din România a pierdut procesul cu ANPC şi este OBLIGATĂ să elimine anumite comisioane

de:
26 mai 2016
0 afișări
Încă o bancă din România a pierdut procesul cu ANPC şi este OBLIGATĂ să elimine anumite comisioane

Clienții Credit Europe Bank cu contracte încheiate înainte de 2008 ar putea plăti mai puțin la bancă pe ratele lunare, dacă decizia Tribunalului în dosarul în cauză este menținută de Curtea de Apel București.

Totul a pornit după ce, anul trecut, ANPC a primit două reclamații de la doi clienți ai băncii cu capital turcesc. ANPC a amendat banca în mai 2015 și a trimis procesul-verbal în instanță.

Printre lucrurile considerate în neregulă de ANPC se numără comisionul de administrare lunar de 0,25% din valoarea soldului și un comision de management al riscului de 385,5 euro. Tribunalul București spune că aceste comisioane importante trebuie eliminate nu numai din contractele celor doi reclamanți, ci și din celelalte contracte de acest tip încheiate de bancă, în baza unor modificări introduse în noiembrie 2013 la legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesioniști și consumatori.

Pe lângă cele două comisioane, instanța a dispus și îndepărtarea din contracte a unei penalități de 50% peste dobânda curentă în caz de întârziere la plată, dar și un comision unic pentru servicii prestate la cererea clientului de 0,1% din soldul creditului, ce poate ajunge la 1.000 de euro și nu poate fi mai mic de 50 de euro.

Ironic, Credit Europe a introdus acel comision unic în 2010, când a implementat Ordonanța de Guvern nr. 50, care obliga băncile să transparentizeze costurile contractuale și să limiteze numărul de comisioane. Banca în cauză a ales să ceară sume uriașe clienților în cazul în care vor o adresă cu detaliile la zi ale creditului, în cazul în care vor să facă o rambursare anticipată parțială sau totală a creditului, în condițiile în care OUG 50 elimina inclusiv comisioanele pentru rambursarea anticipată.

Sursa: profit.ro

Cookies