Încă două pasaje vor fi construite pe Șoseaua Mihai Bravu din Capitală, potrivit reprezentanților Primăria Capitalei. Proiectele au fost incluse în „Raportul tehnic: Inventarul proiectelor” din cadrul Planului de Mobilitate Urbană Durabilă București-Ilfov, coordonat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), dar și în lista de proiecte ITI (Investiții Teritoriale Integrate) pentru zona București – Ilfov (n.r. ITI sunt instrumente de dezvoltare teritorială care presupun existenţa unei strategii de dezvoltare teritorială integrată aferentă unui teritoriu desemnat).
Primul pasaj va fi unul suprateran și va fi construit la intersecția cu Bulevardul Ferdinand și Șoseaua Iancului. „Obiectivul prouectului este fluidizarea traficului pe Inelul Principal în vederea asigurării unei căi de ocolire a centrului oraşului pentru fluxurile de trafic de tranzit prin amplasarea pasajului în lungul Şos. Mihai Bravu la intersecţia cu bd. Ferdinand I şi Şos. Iancului„, au precizat reprezentanții B365.ro, într-un răspuns remis B365.ro.
Pasajul va avea o lungime totală de 1.300 de metri, iar durata estimată de realizare a proiectului este de 24 de luni. Valoarea investiției este de 106,5 milioane euro
Cel de-al doilea pasaj va fi construit la intersecția Șos. Mihai Bravu cu Calea Vitan. Și acesta va fi realizat tot în lungul șos. Mihai Bravu, însă deocamdată nu se știe ce tip de pasaj va fi: subteran sau suprateran. Reprezentanții Primăriei Capitalei au stablit însă lungimea lucrării precum și costul acesteia. Astfel, pasajul va avea o lungime de 400 de metri și o valoare estimată de 26,3 milioane euro. Lucrările vor dura și în acest caz 24 de luni.
„Proiectele au fost discutate si avizate in cadrul Grupului Mobilitate si cuprinse initial in lista celor 80 de proiecte de Investitii Teritoriale Integrate. Acestea au fost transmise de Primaria Municipiului Bucuresti in luna aprilie 2013, cu sprijinul S.C. METROUL S.A. unui numar de 6 ministere si Primului Ministru, in vedereaincluderii lor in programe de finantare, in corelare cu alte obiective de dezvoltare pentru zona Bucuresti si Ilfov. Fiecare dintre proiectele mentionate a fost inclus in lista de proiecte ITI (Investitii Teritoriale Integrate) de catre entitatea care l-a propus, pe baza unei fise de proiect”, au precizat pentru B365.ro, reprezentanții Primăriei Capitalei.
Vor fi astfel trei pasaje pe Șoseaua Mihai Bravu, primul fiind terminat de Primăria Capitalei în octombrie 2014.
Pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii este compus din doua poduri supraterane paralele, pe direcţia Inelului Principal de Circulaţie (Soseaua Mihai Bravu – Calea Văcăreşti), de cate 2 benzi de circulaţie pentru fiecare sens.
Cele doua pasaje rutiere supratraverseaza Splaiul Unirii/raul Dambovita, precum si intersectia Prelungirea Soselei Mihai Bravu cu Calea Vacarestilor.
Concret, Pasajul Mihai Bravu rezolva subtraversarea a doua puncte esentiale – Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului.