ARHIVA B365

Inaugurarea noilor trenuri de metrou CAF se amână

Până în prezent, agrementul tehnic de la Autoritatea Feroviară Română (AFER) pentru trenurile produse de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) nu a ajuns la Metrorex, în contextul în care mai trebuie derulate o serie de teste. Astfel, punerea în circulaţie cu călători a noilor trenuri de metrou s-ar putea amâna. „Încă nu a venit agrementul AFER-ului. Urmează câteva teste, între CAF şi AFER. Domnul director general a încercat să urgenteze totul astfel încât primul tren de metrou să poată fi pus în funcţiune măcar pe 30 iunie, dar încă aşteptăm agrementul AFER„, au declarat, pentru B365.ro, reprezentanţii Metrorex.

În procesul de verificări probe şi teste se fac interpretările. Noi nu am reuşit încă să finalizăm această acţiune. În continuare se fac teste şi probe. Nu avem un termen. Suntem în discuţie cu Metrorexul. După ce se finalizează aceste probe vom face raportul de încercări. Acesta va fi făcut public pe site-ul nostru. Este un set complex de teste. Colegii mei mi-au spus, zilele trecute, că nu s-a finalizat întregul complex de teste, ca să se poată face raportul. Probleme sunt, dar se rezolvă, apar altele, însă nu sunt probleme care să oprească procesul evaluării acestui tren„, a explicat, pentru B365.ro, Gheorghe Buciuman, purtător de cuvânt şi reprezentant al AFER în relaţia cu mass-media.

Reprezentanţii Metrorex anunţau, pe 19 iunie, că primul tren de metrou construit de CAF va intra în circulaţie cu călători în această săptămână. În primăvara acestui an, oficialii Metrorex precizau că noile trenuri de metrou vor circula cu călători, începând de la sfârşitul lunii mai.

Cum se vor numi noile trenuri de metrou

Ramele de metrou CAF poartă numele principalelor râuri din România. Noile trenuri de metrou au fost botezate astfel: Dunărea, Mureş, Prut, Olt, Ialomiţa, Someş, Siret, Argeş, Jiu, Buzău, Damboviţa, Bega, Tisa, Prahova, Bistriţa şi Suceava.

Metrorex a încheiat în anul 2011 un contract de achiziţie a 16 trenuri noi de metrou cu firma CAF. Investiția pentru achiziția celor 16 trenuri de metrou se ridică la 97 milioane de euro, fără TVA. Achiziţia trenurilor noi de metrou este prevăzută în Acordul de finanţare pentru modernizarea metroului din Bucureşti, semnat cu Banca Europeana de Investiţii în toamna anului 2009. Banii pentru noile trenuri sunt asiguraţi atât din credite BEI, cât şi de la bugetul de stat. Din cele 16 trenuri de metrou, patru sunt fabricate integral în Spania, de CAF, restul urmând a fi montate la uzina Atelierul CFR Grivița. Trenurile de metrou realizate de către această firmă au început să sosească la Bucureşti începând cu luna decembrie 2013.

Dunărea, primul tren de metrou produs de CAF, a început, pe 10 mai 2014, probele dinamice de anduranţă, efectuate pe o distanţă de minim 20.000 de kilometri.

În urma testelor făcute cu noile trenuri de metrou în subteranul bucureştean, s-a depistat că peroanele construite în urmă cu mai bine de 30 de ani nu sunt adaptate la actualele trenuri şi trebuie modificate. Astfel, Metrorex a ajustat peroanele anumitor staţii de metrou din Bucureşti, un exemplu fiind la Piaţa Romană, unde a au fost “tăiaţi” câţiva centimetri din peron. Metrorex a identificat 10 peroane dintr-un total de 90 (câte 2 peroane pentru fiecare din cele 45 de staţii unde vor opri noile trenuri CAF) în cazul cărora există interferenţe de 1 până la 12 milimetri între gabaritul trenului şi marginea peronului.

Noile trenuri de metrou produse de CAF au câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă, au un sistem de autodiagnoză care informează imediat mecanicul asupra eventualelor defecţiuni ale trenului și cum se pot remedia aceste probleme, dar și un sistem de teletransmisie de date.

Trenurile CAF au și un sistem performant de informare a publicului călător (indicatoare frontale şi laterale pentru vizualizarea direcţiei de mers a trenului), semnalizări suplimentare acustice şi video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilaţie forţată în vagoanele de pasageri și geamuri rabatabile.

Noile trenuri CAF sunt compuse din câte şase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracţiune şi de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oţel inoxidabil, sistem îmbunătăţit de bare de sprijin pentru călători, uşi culisante cu autoblocare şi protecţie la prinderea persoanelor între uşi.

Trenurile CAF au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 m lungime, şi patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 km/h. Pentru asigurarea compatibilităţii tehnice şi de exploatare integrală, Metrorex a achiziţionat, cu 4.940.000 euro fără TVA, şi 16 seturi de sisteme de protecţie şi conducere automată a trenului de la Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems (care va asigura montajul şi punerea lor în funcţiune).


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button