În weekend, “Nemțoaicele orașului” cuceresc Bucureștiul. La Romexpo, admirați mașini germane fabricate între anii ’60-’90, exemplare minunat conservate

07 oct. 2022
1264 Afișari
În weekend, “Nemțoaicele orașului” cuceresc Bucureștiul. La Romexpo, admirați mașini germane fabricate între anii '60-'90, exemplare minunat conservate
În weekend, “Nemțoaicele orașului” ocupă Bucureștiul. La Romexpo, admirați mașini germane fabricate între anii '60-'90, exemplare minunat conservate

Sâmbătă, 8 octombrie, între orele 10-16.00, în cadrul Salonului Auto București din incinta Romexpo, Retromobil Club România Filiala București vă prezintă o selecție unică de automobile atestate istoric, fabricate în Germania între anii ‘60 –‘90. Evenimentul celebrează contribuția excepțională pe care Germania o are la dezvoltarea fenomenului automobilistic mondial, de peste 140 de ani, Mai jos, interviu cu Radu M. Georgescu, președinte al Retromobil Club Filiala București.

masina, retromobil
Radu M. Georgescu, presedintele Retromobil Club Filiala Bucuresti, la volanul masinii Volksawagen 1303 S din anul 1974, fabricată in RFG pentru Suedia. Foto credit Cristian Petrache.

Retromobil Club România continuă seria de expoziții tematice de succes lansată în anul 2021 sub denumirea de “Mașinile Bucureștilor”. Ediția a VIII-a își propune să celebreze ziua Republicii Federale Germania, țară care are un cuvânt greu de spus în producția mondială de automobile. După Italience și Franțuzoaice, a venit vremea ca Nemțoaicele să își prezinte vârsta, frumusețea și calitățile tehnice în fața bucureștenilor.

În weekend, “Nemțoaicele orașului” ocupă Bucureștiul. La Romexpo, admirați mașini germane fabricate între anii '60-'90, exemplare minunat conservate
Foto credit Retromobil Club România.

Germania, tradiție de peste 140 de ani în industria de automobile

Inginerii Karl Benz și Nicolaus Otto au dezvoltat motoare cu ardere internă, în patru timpi, la sfârșitul anului 1870. În anul 1887, Karl Benz a adaptat designul unei trăsuri realizând prima mașină modernă. Până în anul 1901, Germania producea aproximativ 900 de mașini anual. Compania BMW, fondată în anul 1916, și-a început producția în anul 1928. Avântul industriei germane auto are loc la mijlocul anilor ’30, când Statul german adoptă o politică cunoscută sub numele de Motorisierung (motorizare), aceasta fiind considerată un element cheie al încercărilor de legitimare a guvernului de atunci, prin ridicarea nivelului de trai al oamenilor. Pe lângă dezvoltarea și extinderea marilor proiecte de autostrăzi, proiectul Volkswagen a avut drept scop proiectarea și construirea unei mașini populare, robuste, dar ieftine, al cărei produs a fost Volkswagen Beetle, prezentat în anul 1937.

În weekend, “Nemțoaicele orașului” ocupă Bucureștiul. La Romexpo, admirați mașini germane fabricate între anii ’60-’90, exemplare minunat conservate. Foto credit Horațiu Goanță.

Germania, unul dintre primii patru producători de automobile din lume

Până la sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, majoritatea fabricilor de mașini au fost distruse sau grav avariate. Fabrica Volkswagen din Wolfsburg a continuat să producă Volkswagen Beetle în anul 1945, iar Mercedes-Benz a reluat producția în anul 1946, cu seria 170. Opel a reînviat mașinile de dinainte de război cu modelul Opel Olympia, în anul 1947, și Opel Kapitan, în 1948. Porsche a început producția mașinilor sport Porsche 356 în anul 1948. În prezent, cinci companii germane și șapte mărci domină industria auto din Germania: Volkswagen AG (și subsidiarele Audi și Porsche) iar alături de SUA, China și Japonia, Germania este unul dintre primii patru producători de automobile din lume.

Foto credit Retromobil Club România.
Radu M. Georgescu, presedinte al Retromobil Club, Filiala Bucuresti, la volanul masinii Volkswagen 1200, anul 1981, fabricată in Mexic. Foto credit Retromobil Club.

Ca bucureștean cu mai bine de șase generații în spate vreau să fac cunoscut aportul celor care înțeleg să valorifice și să pună Bucureștii pe harta evenimentelor culturale”

B365.ro: După ce Franțuzoaicele și Italiencele au cucerit Bucureștiul, a venit rândul Nemțoaicelor. Cine sunt dumnealor? Ce vom vedea la Romexpo?

Radu M. Georgescu, președinte Retromobil Club, Filiala București: “Expoziția din 8 octombrie de la Romexpo face parte dintr-un program ambițios al Retromobil Club Filiala București, acela de a oferi bucureștenilor prilejul de a se întâlni cu o parte a ceea ce înseamnă patrimoniul cultural, mă refer aici la patrimoniul tehnic. Indiferent de percepția avută, aceste autovehicule fac parte dintr-un patrimoniu material, care trebuie conservat și valorificat. Ca bucureștean cu mai bine de șase generații în spate vreau să fac cunoscut aportul celor care înțeleg să valorifice și să pună Bucureștii pe harta evenimentelor culturale, sociale. Cumva, să încercăm să compensăm imaginea negativă pe care o are uneori urbea noastră”.

Foto credit Retromobil Club România.
Foto credit Retromobil Club România.

Porsche 911 și Vollskwagen Beetle au ocupat locurile patru și cinci în competiția Mașina Secolului

Radu M. Georgescu, președinte Retromobil Club, Filiala București: “Filiala Retromobil Club București organizează anual o serie de evenimente tematice, punând sub anumite titulaturi diverse autovehicule ale unor bazine tehnologice și comerciale. Am structurat aceste expoziții după originea producătorilor de autovehicule. După cum ați remarcat, am avut o sesiune de autovehicule italiene, apoi una de mașini franceze și, în această toamnă, celebrăm cu mașini germane faptul că RFG își serbează ziua națională în această lună. Încercăm astfel să evocăm o pagină foarte importantă din istoria automobilismului, deoarece Germania a jucat și joacă un rol de prima mână în industria europeană și mondială de autovehicule. O serie de mașini emblematice pentru industria de automobile din Germania și-au găsit un loc meritoriu în topurile făcute de-a lungul anilor, și mă refer aici la cele două premii acordate pentru Mașina Secolului, Porsche 911 și Volskwagen Beetle, care au ocupat locurile patru și cinci în această competiție”.

Foto credit Retromobil Club România.
Foto credit Retromobil Club România.
În anii ’30, Germania cunoaște o susținută politică de retehnologizare a industriei auto”

Radu M. Georgescu, președinte Retromobil Club, Filiala București: ”Karl Benz fondează, în anul 1926, celebra marcă Daimler Benz, care ulterior va produce sub marca Mercedes Benz binecunoscutele automobile atât de fiabile și de apreciate. Pentru industria germană auto, secolul XX a fost unul cu suișuri și coborâșuri. Germania, confruntată cu o criză economică majoră, reușește la începutul anilor ’30, printr-o susținută poliția de retehnologizare și industrializare chiar forțată, să atingă nivelul țărilor învingătoare în Primul Război Mondial. După cel de-al Doilea Război Mondial o găsim din nou în ruine, industria de automobile este la pământ, însă după 1944 primește o mare resetare și începe să producă din nou. Renaște din ruinele celui de-al doilea război mondial și fabrică autovehicule pe baza unor vechi modele antebelice. Începând cu anii ’50 revigorarea industriei germane de autovehicule este vizibilă și pun urmarul la succesul comercial mondial mărci precum Volkswagen, Mercedes, BMW. După recesiunea de după cel de-al doilea război mondial se revine la autovehicule comerciale sofisticate, din clasa de lux”.

Foto credit Retromobil Club România.

 

Germania este unul dintre cei mai mari anjagatori din lume, sunt peste 800.000 de mii de angajați la nivelul anului 2017”

Radu M. Georgescu: “Spre finalul sec XX avem o campanie foarte susținută de achiziții, de fuziuni, marile concerne germame sunt prezente la nivel global din ce în ce mai mult, inclusiv în Europa de est unde și-au extins operațiunile. În acest moment, industria auto din Germania este unul dintre cei mai mari anjagatori din lume, se pare că sunt peste 800.000 de mii de angajați la nivelul anului 2017”.

În weekend, “Nemțoaicele orașului” ocupă Bucureștiul. La Romexpo, admirați mașini germane fabricate între anii '60-'90, exemplare minunat conservate
În weekend, “Nemțoaicele orașului” ocupă Bucureștiul. La Romexpo, admirați mașini germane fabricate între anii ’60-’90, exemplare minunat conservate. Foto credit Retromobil Club România.
Foto credit Retromobil Club România.
Membrii clubului nostru dețin o bogată colecție de mașini precum Mercedes, BMW, Volkswagen, Opel, Audi, Porsche”

Radu M. Georgescu: “Foarte mulți pasionați din clubul nostru s-au îndreptat către autovehicule de producție germană. Proverbiala lor fiabilitate este și unul dintre motivele pentru care membrii clubului dețin o bogată colecție de mașini precum Mercedes, BMW, Volkswagen, Opel, Audi, Porsche. La expoziție veți vedea autovehicule produse între anii 1960-1990. Ne bucurăm de prezența unor exemplare exotice, precum bătrânul Porsche 356, care este precursorul Porsche-ului sportiv modern. Avem autovehiculele economice din Germania de Est, mă refer la celebrul Trabant , pe care îl avem în două versiuni, una foarte populară de la începutul anilor ’60, foarte rară din perspectiva modelului, și ultima declinare a acestui model fabricat între 1989 și 1991”.

Foto credit Horațiu Goanță, Retromobil Club România.
Foto credit Retromobil Club România.
“Muritorii de rând așteptau și 4 ani până când le venea rândul să achiziționeze un Trabant”

B365.ro: Ce a însemnat Trabant-ul pentru români?

Radu M. Georgescu: “A fost o mașină care, în perioada de dinainte de 1989, putea să fie achiziționată prin sistemul de stat. Românii o obțineau după ce se înscriau pe o listă de așteptare. Așteptau până la 2, 3, 4 ani să le vină rândul să intre în posesia mult râvnitei mașini. Trabant a fost un automobil foarte îndrăgit, o mașină simplă, ușor de întreținut, economică pentru epoca ei, manevrabilă, ușor de parcat în locurile citadine. Satisfacea multe cerințe la un preț rezonabill”.

Foto credit Retromobil Club România.
Veți admira și acele faimoase BMW-uri ale anilor ’70, ’80, supranumite ursuleții și rechinașii

Radu M. Georgescu: “Vă prezentăm și o serie de autovehicule pe care mulți dintre noi le recunosc instant pe străzile Bucureștiului. Sunt acele BMW-uri ale anilor ’70, ’80, ursuleții, rechinașii. Am dedicat o mică secțiune și autovehiculelor speciale utilatare, cu celebrul Volkswagen Transporter, mașina cu care te poți duce în orice vacanță dorești, foarte populară de-a lungul anilor, Avem și un autovehicul utilitar destul de rar, cu cabină dublă, impecabil întreținut, și care este unul dintre cele mai timpurii modele de la începutul anilor 80”.

Foto credit Retromobil Club România.
Foto credit Retromobil Club România.
Credem că expoziția nu va dezamăgi prin varietatea și calitatea exponatelor pe care le vom aduce în ochii publicului”

Radu M. Georgescu: “Avem inclusiv autovehicule produse de industria germană pentru piața japoneză, respectiv un Mercedes 500 Sec, un vârf de lance al firmei, și un spectaculos BMW 850, lansat la inceputul anilor ’90, o mașină demnă de filmele cu spioni. Mai expunem și mașini populare, care au făcut la rândul lor istorie, cum este Volkswagen Golf, sau celebrele Volkswagen Karmann Ghia, produse ca o replică la mașinile sportive ale anilor ’60, motorizate economic. Credem că expoziția nu va dezamăgi prin varietatea și calitatea exponatelor pe care le vom aduce în ochii publicului”.

Foto credit Retromobil Club România.

Cookies